
Excursion vs suburban. Trenger hjelp!
#1
Posted 13 November 2007 - 09:16
Er det mye dårligere svingradius på forden?
Takker for alle inspill uansett hva det er!
Mvh Hans
#2
Posted 13 November 2007 - 20:24
Velkommen på forumet forresten
#3
Posted 13 November 2007 - 20:29
Men personlig liker eg Suburban bedre, finere biler enn Ford.
#4
Posted 13 November 2007 - 20:31
Forden er mye tyngre å mer bælete vis du skjønner,subb er litt enklere både å håndtere å skru på..
Lykke til

#5
Posted 13 November 2007 - 20:33
#6
Posted 13 November 2007 - 20:42
Motoren på Excursion er det mindre tull med en Suburban.
Jeg liker bilene stor... Excursion er størst. Hadde jeg hatt 240 000 å bruke til sånn bil hadde jeg kjøpt FORD

#7
Posted 13 November 2007 - 21:06
#8
Posted 14 November 2007 - 00:29
Det som er bra med suburban er at jeg var med en kamerat i sommer og overhalte en 6,5 td så jeg har litt mere kjennskap til den motoren og bilen. Tror det er lettere å få tak i brukte deler (motor-kasse-akslinger f.eks) til suburban. Et minus er at chevy'n nok er litt dyrere.
Er det register kjede på forden? Og hva lager den lyden i eksosen når den nettopp er kaldstartet? Hvordan er dieselforbruket på 7,3 vs 6,5?
#9
Posted 14 November 2007 - 08:58
Never the less.
Som det sies over her, så er Chevy en klar vinner komfortmessig.
Skal du ha en bil med personbilpreg, er nok Sub det beste alternativet.
Er du glad i å skru, velger du også Sub.
Er du litt svak for utseendet, rå styrke, og motor som bare går og går ville jeg valgt Ford....helt klart.
Min 7,3 bruker mellom 1,5 og 1,7 på mila.
Den kaldstartlyden er eksosspjeld som legger seg på ved lave temperaturer. Dette for å gi litt motstand for å få opp temp på motor raskere.
#10
Posted 14 November 2007 - 11:34


#11
Posted 19 November 2007 - 22:56

#12
Posted 20 November 2007 - 20:01
Prøvde en excursion her om dagen, og det var veldig positivt!
Skulle egentlig prøve en suburban i dag, men måtte desverre avlyse det.
Prøvde en 2004 v70 i dag også, men slo fort fra meg tanken på v70 selv om jeg er volvomann opp til ørene. Er veldig stusselig med bagasjeplass der, men suveren bil å kjøre. Med en 2 åring og snart en ny baby samt bikkje så gidder jeg ikke v70 akkurat nå.
Hvordan er svingradiusen på ford vs chevy?
#13
Posted 20 November 2007 - 21:24
#14
Posted 20 November 2007 - 21:29
Forden er ei hore å kjøre, den er ikke retningsstabil overhodet.
Suburban har en gammel motor med dårlig dieselpumpe og tilhørende leamikk makk som går at helvete støtt å stadig.
Dodge er ganske enkelt for dyrt.
Vi har en 02 Excursion på jobb. 1,8 på mila i snitt og da er det ikke noen form for snill kjøring. Den har rullet over 230 000 km og motoren er veldig sterk og traust på denne, til tross for at den er arbeidsbil har det vært lite teknisk tull. Bremsene er underdimensjonert og bremseskivene slår seg støtt og stadig.Særlig med tung henger etter over fjelloverganger. Fjærene er heller ikke noe å skrive hjem om. Bladfjærer på alle hjul betyr at du sitter og bukker nikker til alle du møter. Lite feil, med deseverre så dårlig å kjøre. Skal du ha en bil du IKKE gruer deg til å starte på langtur med så kjøper du ikke excursion.
Suburban/ Tahoe er god og kjøre, retningsstabil, behagelig fjæring med blad bak og torsjonsfjæring forran. Men, disse bilene er kjent for å ikke akkurat ha verdens beste motorer å skal du ha en bil som kommer til å være problemfri i mange år så går du ikke for en Chevrolet.
Hadde man kunne kombinert suburbans comfort med excursion`s slitestyrke/pålitelighet så hadde man fått en ultimat bil. 7,3 er en utrolig slitesterk motor og mercruiser har brukt denne blokka i sine marine motorer. Hadde valget vært mitt hadde det verken blitt det ene eller det andre. Hadde heller Spart penger og kjøpt en dodge ram.
Edited by Torgeir13, 20 November 2007 - 23:08.
#15
Posted 20 November 2007 - 21:44
Har du vurdert Bensiner Tahoe som 5 seter da? (2000 modell ++) Er vel kansje ikkje den med størst bagasjeplass, men kansje det er nok?
#16
Posted 21 November 2007 - 00:41
Forden er ei hore å kjøre, den er ikke retningsstabil overhodet. ....
Stemmer nok, eliminert fullstendig etter en runde hos AT! OGså sterkt redusert "nikking". Men OK, fortsatt 4 bladfjærer.
#17
Posted 21 November 2007 - 20:16
#18
Posted 11 January 2008 - 20:35
Edited by Rampage, 11 January 2008 - 20:35.
#19
Posted 14 January 2008 - 20:49
#20
Posted 15 January 2008 - 10:27
En runde med Rancho dempere vil nok gjøre susen på din bil. AT er nok nærmest astronomisk dyre, men alt er jo godkjent og innskrevet i vognkortet da. Sjefen vurderte seriøst det billigste ombyggingen til AT på sin F-250, men etter støtdemperbytte og nye orginale framfjærer så slo han det fra seg. Bilen ble mye bedre etter dette.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje