Gå til innhold



Foto

Danita 1240


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 17:46

Hat kjøpt en Danita 1240 brukt, og har blitt litt lei av at den setter seg tilbake til kanal 9 eller 19 kvar gong den blir slått av og på, eller at tenninga blir skrudd av eller på.
nokon som veit om det går an å programmere eller stille om dette på nokon måte?
fins også direkteknapper til 9 og 19(?) som eg godt kunne tenkt meg å endre til andre kanalar.
har googla, men finn ikkje manual..

å sette fast strøm på den er ikkje et alternativ, må være kobla på tenninga.

ellers trenger eg tips til kvar eg får kjøpt fot til ei lang antennepisk eg har liggande frå '88 når eg hadde 27MhzAM
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#2 Hyper

Hyper

    Reiseleder

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Posted 14 November 2007 - 17:17

QUOTE(yakuza @ 13 Nov 2007, 17:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hat kjøpt en Danita 1240 brukt, og har blitt litt lei av at den setter seg tilbake til kanal 9 eller 19 kvar gong den blir slått av og på, eller at tenninga blir skrudd av eller på.
nokon som veit om det går an å programmere eller stille om dette på nokon måte?
fins også direkteknapper til 9 og 19(?) som eg godt kunne tenkt meg å endre til andre kanalar.
har googla, men finn ikkje manual..

å sette fast strøm på den er ikkje et alternativ, må være kobla på tenninga.

ellers trenger eg tips til kvar eg får kjøpt fot til ei lang antennepisk eg har liggande frå '88 når eg hadde 27MhzAM




Her har de det meste du trenger http://www.emes.no/
"Fått meg donorkort"
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*

#3 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 14 November 2007 - 20:39

Knappen for kanal 9 og kanal 19 er mulig å endre du må gå inn i PLL kretsen for kanalvelgeren og finne ut hvilken kanal du vil bytte til. her trenger du også et skjema og fagkunskap

Når det gjelder Kanalene som skifter hver gang du slår på radioen. høres ut som vakkel i lodding eller logikk feil i kanalvelgeren.

Sette inn radioen på verksted for å fikse blir nok dyrere enn å kjøpe en ny Danita 1240 på dittvalg.no
men vent til i januar med å kjøpe KOmmer en ny type President Jackson2 AM/FM/SSB tror emes kan skaffe den til deg. men den er nok noe dyrere enn en danita 1240 eller 3000
Jeg har hatt en president grant før og var kjempeførnøyd bare synd den ble stjålet..

Finner mye bra radioer i USA men se til at de har FM og ikke bare am/ssb når du bestiller

Uniden, president, cobra, bare nevner noen merker og alle er veldig bra

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#4 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 14 November 2007 - 22:01

har loddestasjon og elektroerfaring. kvar finn en skjema og/eller manual?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 15 November 2007 - 17:24

QUOTE(yakuza @ 14 Nov 2007, 22:01) <{POST_SNAPBACK}>
har loddestasjon og elektroerfaring. kvar finn en skjema og/eller manual?


Skjema må du nok få tak via forhandler eller et verksted som kan skaffe
Manualen ligger nok på nettet et eted har du værtr inne å skjekket på www.mods.dk ?

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#6 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 November 2007 - 17:51

QUOTE(Biringen @ 14 Nov 2007, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
KOmmer en ny type President Jackson2 AM/FM/SSB tror emes kan skaffe den til deg.



Hva er forskjellen til den gamle presidenten?
IPB Image

www.terrengbil.com

#7 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 15 November 2007 - 19:55

QUOTE(Frode @ 15 Nov 2007, 17:51) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er forskjellen til den gamle presidenten?


Den har nytt design
Og lavere uteffekt for å være tilpasset EU norm
er vel det man merker ved det første øyekast

Gamle president jackson hadde 15W FM/AM og 30W SSB (kun lovlig som 10m radioamatørstajon)
president jackson2 har 4W FM/SSB og 1W AM

Men desverre har den gamle jackson gått ut av produksjon
Likte designet på den mye bedre, den utsenedemessig lik lillebroren President Grant som jeg hadde før

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#8 revfem

revfem

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 31 January 2009 - 12:31

QUOTE(yakuza @ 13 Nov 2007, 17:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hat kjøpt en Danita 1240 brukt, og har blitt litt lei av at den setter seg tilbake til kanal 9 eller 19 kvar gong den blir slått av og på, eller at tenninga blir skrudd av eller på.
nokon som veit om det går an å programmere eller stille om dette på nokon måte?
fins også direkteknapper til 9 og 19(?) som eg godt kunne tenkt meg å endre til andre kanalar.
har googla, men finn ikkje manual..

å sette fast strøm på den er ikkje et alternativ, må være kobla på tenninga.

ellers trenger eg tips til kvar eg får kjøpt fot til ei lang antennepisk eg har liggande frå '88 når eg hadde 27MhzAM


Hei, kjøpte akkurat ny Danita 1240 fra dittvalg.no, denne oppfører seg som det blir beskrevet her, går tilbake til kanal 9 etter at strømmen har vært kuttet (tenning av), sitter med manualen, men blir ikke klokere, noen som har funnet noe på "problemet"?

#9 Delta Fox

Delta Fox

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 04 February 2009 - 23:16

QUOTE(revfem @ 31 Jan 2009, 12:31) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, kjøpte akkurat ny Danita 1240 fra dittvalg.no, denne oppfører seg som det blir beskrevet her, går tilbake til kanal 9 etter at strømmen har vært kuttet (tenning av), sitter med manualen, men blir ikke klokere, noen som har funnet noe på "problemet"?


Hallo!
Jeg selger disse blant annet...
Jeg har modifisert min radio til annet oppsett enn CE, og min radio starter der jeg skrur den av.
Vet ikke helt hvorfor din tuller, men jeg kan kikke litt på den jeg har....
Antenner er vel ikke noe problem! :-)
Hvor lang antenne ønsker du? Min favoritt er 2,75 meter lang...
Litt kortere varianter finner du i USA og England.
DF.

#10 Delta Fox

Delta Fox

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 04 February 2009 - 23:49

QUOTE(Delta Fox @ 4 Feb 2009, 23:16) <{POST_SNAPBACK}>
Hallo!
Jeg selger disse blant annet...
Jeg har modifisert min radio til annet oppsett enn CE, og min radio starter der jeg skrur den av.
Vet ikke helt hvorfor din tuller, men jeg kan kikke litt på den jeg har....
Antenner er vel ikke noe problem! :-)
Hvor lang antenne ønsker du? Min favoritt er 2,75 meter lang...
Litt kortere varianter finner du i USA og England.
DF.

Gikk litt fort dette her...
Det er Danita 3000 jeg har...
Men fot er ikke noe problem. Finner det meste på nett, men hvordan ser bunnen på antennen ut?

#11 Arctichuman

Arctichuman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 15 February 2009 - 17:21

Brukermanual og skjema finner du her.