
Er det kamreim eller tannhjull/kjede på 2.23 Isuzu
#1
Posted 03 December 2007 - 04:09
Jeg tror det er en 85 mod Trooper
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#2
Posted 03 December 2007 - 08:53
Har dette avbildet i bok, men aldri sett det selv. For hvorfor skru på en Korando ? he he .
Opel, Isuzu, Korando, Daewoo, Mazda, Kobelko etc. sa lenge det er en D2,23 eller C2,23 er det samme motoren.
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#3
Posted 03 December 2007 - 14:34
Som du skriver tannhjul, men er alt drevet med tannhjul, den delen som går til dieselpompen da.
1,8 og 2L benseineren er det kjeder på, ja,ja, jeg vet at dem ikke har en dieselpompe å dra rundt på okk?
Den dekselen av plast som går opp til dieselpompen, hva er bak den?
Jeg har også en bok som er tykk som et ondt år.
I den boken er det beskrevet om bensineren og 2.8 dem er det masse viss av bilder og tekst på, men ser du 2,23 er det mer eller minder borte i boka.
Enten er motoren så bra at man gidder ikke å skrive om den, eller så fikk dem ikke plass i boka.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#4
Posted 03 December 2007 - 18:17

Det er plass til litt av hvert i boka mi som du ser .....
Tannhjul- altså. Drevet oppe til venstre på bildet er til pumpa og er satt rett på akslen til dieselpumpa.
OK ???

Edited by Newton, 03 December 2007 - 18:18.
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#5
Posted 03 December 2007 - 18:18
#6
Posted 03 December 2007 - 18:19
Har du 2,23 diesel da ?

Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#7
Posted 03 December 2007 - 19:10
#8
Posted 03 December 2007 - 19:34
C223T = med turbo ?
Turboversjonen har belte, for den har en registerpumpe- og den er litt annerledes enn på sugemotorutgaven.

Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#9
Posted 03 December 2007 - 21:41
Det er ikke mer vanskelig enn å løsne på et par dussin skruer så er saken løst.
I morgen da det er lyst ute så skal jeg se etter.
Men mange takk for det dere kom fram til.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#10
Posted 03 December 2007 - 22:21
Maskina jeg plukekt den ut av hadde hull alle veier, så jeg tok aldri av registerdekselet.
Altså TD er med reim
D er med tannhjul
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#11
Posted 22 December 2007 - 20:32
#12
Posted 25 December 2007 - 21:29
Har lyst til å skru den opp og finne den "injectorplata" som styrer hvor lenge det er mulig for pumpa å pumpe inn diesel til hver dyse.
Er det noen som har gjort dette før?
Tenkte å borre opp høla litt for mere guff og svartere eksos

x -88 Korando 2.2TD
x -89 HiLux 2.4TD
#13
Posted 26 December 2007 - 03:53
Har lyst til å skru den opp og finne den "injectorplata" som styrer hvor lenge det er mulig for pumpa å pumpe inn diesel til hver dyse.
Er det noen som har gjort dette før?
Tenkte å borre opp høla litt for mere guff og svartere eksos

Ja hvorfor ikke, spy ut eksos.

Jeg kommer til å lage svart røyk, det er kun på fff=fa..

Om jeg har dålig savittighet, nei.

Jeg kan kjøre på bio-d det kan ikke dem med filter.

Det blir man strafet for ved å øke årsagiften til en "vanlig diesel bil"

Jeg har god sanvittighet, jeg betaler mer og derfor kan jeg søle mer

Edited by tutti, 26 December 2007 - 03:54.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#14
Posted 26 December 2007 - 11:57
x -88 Korando 2.2TD
x -89 HiLux 2.4TD
#15
Posted 27 December 2007 - 09:46
Har lyst til å skru den opp og finne den "injectorplata" som styrer hvor lenge det er mulig for pumpa å pumpe inn diesel til hver dyse.
Er det noen som har gjort dette før?
Tenkte å borre opp høla litt for mere guff og svartere eksos

Du trenger ikke å borre større høl eller åpne pumpa, justeringsskruen sitter på yttersiden av pumpa.
For informasjon om hvordan er det jo bare å lete litt rundt her på forumet, se feks: http://www.offroad.n...showtopic=77468
Edited by isuki, 27 December 2007 - 09:41.
Bil? Isuki selvsagt!
#16
Posted 27 December 2007 - 10:26
#17
Posted 12 January 2008 - 23:21
Ikke vær så bastant! De tidligste versonene av motoren hadde faktisk registerdrev, ikke reim. Sånn er det. Var jeg bastant nå?
Edited by isuki, 12 January 2008 - 23:22.
Bil? Isuki selvsagt!
#18
Posted 05 March 2008 - 13:05
og en 91 mod med 2,5 l uten turbo den oxo tannreim .
Men jeg har skrudd på marine utgaven av c223 og den hadde kjede og rekkepumpe .
arne s.
#19
Posted 23 March 2008 - 17:29
Hvis dekkselet over registeret er av plast, så er det tannreim, er det av lettmetal er det drev.
skjønner dere?
Bil? Isuki selvsagt!
#20
Posted 12 April 2008 - 01:09
saa...vi korando folka er
