Oddimanns garasje
#1
Posted 06 December 2007 - 14:55
Men det jeg vurderer er å ta av gulvet bak,samt innerskjermene.Men så lurer jeg på:Detter karosseriet ned da? Dumt spørsmål,for jeg vet jo at karosseriet hviler på de bjelkene (bak og framme) Men når desse og skal fjernes (bjelkene) da vil vel karosseriet dette litt ned? Eller hviler karosseriet på noe annet som jeg ikke har sett?Jeg bør vel støtte dette opp med noe mens jeg har gulvet og bjelkene borte.Må jeg bare fjerne 1 bjelke om gangen kansje??
Håper å få svar av Lompe,Ove jan eller Winchester som har "kosa seg" med sine prosjekter.Gitt om jeg er misunnelig på de som er ferdige med sveisinga
Den bakerste bjelken er skikkelig rustet og fæl,men den fremste er det bare ute i endene som er rimelig dårlige.
Her kommer bildene mine.
Har heldigvis en nyere Peugeot cab som jeg kan daffe rundt i mellomtiden.
#2
Posted 06 December 2007 - 15:57
Så nesten verre ut en både den brune og Sorte K5ène mine det jo..
og den brune hadde jo stått ute på ett jorde i 5 år uten bakrute, he he he.
Blir nok mye blekk og platekjøp på deg fremover ja.
All ære til alle oss som prøver å ta vare på disse smykkene,.
bare gjør jobben skikkelig.
Ingenting er så trist som lappverk og tonnevis av sparkel på slike flotte klassikere.
Lykke til.
Kjersti
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#3
Posted 06 December 2007 - 16:15
Lappeverk vil jeg ikke ha nei.Sparkel og silikon er flittigt brukt på div plasser såg jeg.Spesielt i mellom innerskjermen og den innerste plate av skjermen.
Mye plater har jeg allerede,så det er jo bare å lære seg å sveise litt da.
#4 Guest_simon28_*
Posted 06 December 2007 - 16:48
Lappeverk vil jeg ikke ha nei.Sparkel og silikon er flittigt brukt på div plasser såg jeg.Spesielt i mellom innerskjermen og den innerste plate av skjermen.
Mye plater har jeg allerede,så det er jo bare å lære seg å sveise litt da.
hehe glad du kjøpte den før jeg rakk å bli kjøpelysten
#5
Posted 06 December 2007 - 17:34
Kan ikke annet enn å ønske lykke til på ferden
"Hvis det mot formodning skulle gå bra, vil det i det lange løp vise seg at det hadde vært best om det hadde gått galt."
#6
Posted 06 December 2007 - 17:38
#7
Posted 06 December 2007 - 17:45
Ja heldigvis så kjøpte jeg den før deg Mye arbeid,men fytti katta så fin den kan bli da.Bare se her:
Har fått tak i en sveiser som skal vise meg etter nyttår hvordan dette sveiseapp. stilles inn.Jeg har ett eldre apperat skjønner dere.
Edited by oddimann, 06 December 2007 - 17:46.
#8 Guest_simon28_*
Posted 06 December 2007 - 18:06
Har fått tak i en sveiser som skal vise meg etter nyttår hvordan dette sveiseapp. stilles inn.Jeg har ett eldre apperat skjønner dere.
hehe blir nok bra,her et annet gedigent sveise rust prosjekt her,holder det
#9
Posted 06 December 2007 - 19:46
Takk for infoe Jan Ove,det var noe sånt jeg tenkte det måtte bli.
#10
Posted 08 December 2007 - 06:35
Har åsså planer me suburban min te våren, så det er utruli masse nøtti info å finne på de her trådene.
Kjempebra.
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#11
Posted 08 December 2007 - 09:03
#12
Posted 08 December 2007 - 18:29
Åja, du ska ut i nordsjøen asså.. Bære i 14daga asså.. Nån såm har det...
Kor e d du jobbe da?
Æ e på tur te valhall nu... men æ ska nok være i 4 uke
Ja, blir nok å kjøpe et tigapperat, så æ e klar te å møte litt motstand fra sjult rust, men æ har ikje klart å lokalisert rust enda. Den har nok jømt sæ gått
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#13
Posted 09 December 2007 - 11:43
Åja, du ska ut i nordsjøen asså.. Bære i 14daga asså.. Nån såm har det...
Kor e d du jobbe da?
Æ e på tur te valhall nu... men æ ska nok være i 4 uke
Ja, blir nok å kjøpe et tigapperat, så æ e klar te å møte litt motstand fra sjult rust, men æ har ikje klart å lokalisert rust enda. Den har nok jømt sæ gått
4 uker?? reiser du utenriks da eller?? Eller er du på Supplybåt kansje? og har 4 uker fri.Neste gang skel jeg ha 4 uker fri helt greit kan du si når man har "litt" å gjøre på. Jeg er på Ekofisk komplexet.Og kommer faktisk hjem på Julaften.Rett i matfatet
Hvis ikke du har lokalisert rusta enda,så trenger det ikke vere så galt,men........
#14
Posted 09 December 2007 - 19:30
Ja e på de dærre møksterbåtan. Blåe båta e goe båta. Førr tia e d seismikkskyting på valhall.
Blir vel færdi me det om ei ukes tid, å da blir det vel litt jule-supply førr BP
Nææ, æ håpe nu d e lite rust iallefall, men æ ska gå grundi ijønna den så den blir 100%
Men e litt usekker på om æ ska beholde den gamle stilen, eller om æ ska førnye front etc..
Så æ må nok bruke vintern te planlægging og inkjøp av nye dela...
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#15
Posted 11 December 2007 - 08:49
Legg ut bilder etter hver jobbekveld<)
http://www.offroad.n...w...c=63366&hl=
#16
Posted 11 December 2007 - 14:56
#17
Posted 11 December 2007 - 18:41
Hehe, du hadde nok fådd skryt da ja
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#18
Posted 11 December 2007 - 21:05
Og pakkene inndratt??
#19
Posted 04 January 2008 - 17:05
Jeg kommer til å fjerne bensintanken,og deretter pusse og skrape ramma skikkelig før den også gir seg.Det som ikke viser på bildene nå,er at den bakerste bjelken var skikkelig pillråtten.Den fjerner jeg ikke før jeg har fått støttet opp karr. slik at ikke siger ned.Se bildene og nyt det
Edited by oddimann, 04 January 2008 - 17:07.
#20
Posted 08 January 2008 - 16:07
I morgen så skal jeg prøve å fin slipe vekk siste restene etter den bakerste bjelken,+ å begynne å pusse rust på rammen,den er også rustet,og da må jeg bare redde det som reddes kan.
Fikk også den kompressoren i dag.Fikk den til jul,men forsinket levering.Og da var det ut på Biltema og "snope" litt verktøy vett du (Noen lyspunkter må jeg jo ha)