Gå til innhold



Foto

bremser frontera! oppgitt!!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Lille-Lay

Lille-Lay

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 02:36

Nå føler jeg at alt er blitt gjort!! Har skifta klosser og bremse band, stempler i bremse sylinderen og bremse kraft forsterkeren!!1
Men alikevel så får jeg ikke trykk på bremsene, må på en måte trykke 1,5 gang for bremsene slår inn. Jeg luftet de mange ganger, (/har også skjekket staget på laste ventlen og det ser normalt ut.....
Har tenkt på en ting og det er rett og slett om den suger ut vakumet for fort og at jeg kanskje må "strupe" den litt....

Noen andre som kjenner til dette! Håper inderlig på svar! smile.gif
Nissan Patrol 2.8GR. orginal

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 11:32

1: Nå har ikke jeg fulgt meed på hva du har gjort tidligere, men en ting du ikke nevner er justering av bremsebanda.
På disse sitter det fjærer som presser dem sammen for at de ikke skal subbe mot trommelen. Disse kan du stille helt ut og gjerne slik at det må et lett trykk til for å få på trommelen.
Dra på handbrekket neste gang du prøver dette med bremsene. La bilen stå stille. Pump opp trykk. se om alt er ok da. Slipp opp og kjør noen meter. Prøv igjen.
Gjenta med handbrekket lett pådratt og sjekk igjen.
Da vil du vite om det er fjæra på bremseskoa som forårsaker dette.
Løsning: Legg ut banda etter montering, eller du har trommler som er nedslitt. Bytt.

2: Har du ABS ? Lufte sentralen, men baklengs. Få lit hjelp kanskje- og pumpe vesken fra kalipperen og opp i syllinderen på begge sider forran og fra minst et hjul bak.

3: Har du sjekket bremseslangene dine ? De i gummi altså.
Hvis de blir gamle så kan de bli myke. De overfører ikke trykket, men svulmer som en ballong. Det volumet de opptar må pumpe opp med pedalen. Dette kan fort bli både to or tre pump.
For å sprenge en slik slange må du starte bilen og kanskje til og med dra på litt tuirtall for maks sug ( 1500rpm) og trykk bermsepedalen inn alt du kan etter å ha pumpet op trykket. Nå skal en slik slange sprekke hvs den finnes. Bare greit å få det gjort.


Da har du litt å finne på i dag ..... biggrin.gif

#3 Lille-Lay

Lille-Lay

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 15:29

Takk for svar! :-)
Nissan Patrol 2.8GR. orginal

#4 isuki

isuki

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 12 January 2008 - 23:30

QUOTE(Lille-Lay @ 9 Dec 2007, 15:29) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for svar! :-)

Det er en lufteskrue på den lastavhenginge ventilen bak også, har du luftet der? blink.gif Oi det er jo frontera du har, er ikke så sikker på lufteskruen da, men se etter om det er en der du.....

Edited by isuki, 12 January 2008 - 23:32.

Sikkert bra det og!
Bil? Isuki selvsagt!