Vi gleder oss
Toyota Hilux ekstrem prosjekt
#21
Posted 14 December 2007 - 23:47
Vi gleder oss
#22
Posted 15 December 2007 - 10:22
Framgangsmåte?
En orginal LSD er ikke vits å sette framme engang,
det du vinner på framkommelighet, forsvarer ikke arbeidet........
#23
Posted 15 December 2007 - 12:44
å kjøpt OME settet derfra også, lav dollarkurs etc.
http://cgi.ebay.com/...sspagenameZWDVW
#24
Posted 15 December 2007 - 12:57
å kjøpt OME settet derfra også, lav dollarkurs etc.
http://cgi.ebay.com/...sspagenameZWDVW
Ja, gleder meg til å se du skal ha det settet på en stivakslet hilux:)
Husk at BTsomoftest kreverpapirene på norks, Hoel veit hva det koster å oversette dem..
Bg Nor hardem som regelpå lager, med papirer.
Vidar, kun Vidar !
#25
Posted 15 December 2007 - 13:25
#26
Posted 15 December 2007 - 13:37
å kjøpt OME settet derfra også, lav dollarkurs etc.
http://cgi.ebay.com/...sspagenameZWDVW
Dette settet er til en Toyota FJ cruiser. Hilux med stive aksler har bladfjærer både foran og bak. Ikke noe problem å importere et slikt sett fra USA selv, men ulempen er som det blir nevnt her at du ikke får med godkjenningspapirer. Skal du ha bilen godkjent ser det for tiden ut til at man må finne seg i å betale norsk pris.
Her er et sett av rett type, men jeg kan ikke gå god for kvaliteten på dette...:
http://cgi.ebay.com/...s_promot_widget
Forøvrig vil jeg ønske deg lykke til med Hilux
#27
Posted 15 December 2007 - 13:59
#28
Posted 15 December 2007 - 18:04
http://www.offroad.n...w...1173&st=360
Skal du ha et godkjent sett, så sparer du ingen verdens ting på å ta det inn selv. Fler som har gjort det, men jeg har ikke hørt om en av de enda som har fått de godkjent uten papirer. Nå tenker jeg da på import fra USA.
En annen ting er at du får med en hel del ting på kjøpet som ikke kan verdsettes i penger når du kjøper det her, service, svar på tekniske spørsmål, kjøpsgaranti, reklamasjonsrett, papirer + masse mer. Jeg tror fler av brukerene her kan skrive under på det.
#29
Posted 15 December 2007 - 22:08
http://www.offroad.n...w...1173&st=360
Skal du ha et godkjent sett, så sparer du ingen verdens ting på å ta det inn selv. Fler som har gjort det, men jeg har ikke hørt om en av de enda som har fått de godkjent uten papirer. Nå tenker jeg da på import fra USA.
En annen ting er at du får med en hel del ting på kjøpet som ikke kan verdsettes i penger når du kjøper det her, service, svar på tekniske spørsmål, kjøpsgaranti, reklamasjonsrett, papirer + masse mer. Jeg tror fler av brukerene her kan skrive under på det.
jeg skriver med glede under på det, veldig lettvindt med norske folk og forholde seg til og ikke bare angående godkjenning men også det med garantisaker. bestiller man selv fra us and a så er det litt kjedelig hvis man har bestilt feil deler osv. men man må såklart vurdere selv angående fordelene og ulempene.
#30
Posted 17 December 2007 - 18:03
http://www.offroad.n...w...1173&st=360
Skal du ha et godkjent sett, så sparer du ingen verdens ting på å ta det inn selv. Fler som har gjort det, men jeg har ikke hørt om en av de enda som har fått de godkjent uten papirer. Nå tenker jeg da på import fra USA.
En annen ting er at du får med en hel del ting på kjøpet som ikke kan verdsettes i penger når du kjøper det her, service, svar på tekniske spørsmål, kjøpsgaranti, reklamasjonsrett, papirer + masse mer. Jeg tror fler av brukerene her kan skrive under på det.
Glimrende hoelern! Takker så mye for masse nyttig informasjon, det er greiest å spørre slik at
jeg ikke driter meg ut i garasjen eller hos BT. Har snust litt på en 87 Hilux som står i namsos, til
35.000,- tenkte det kunne vært et bra utgangspunkt. Selger Monacoen i løpet av nyåret når jeg
har fått på ny forkromet bakfanger og lakk, da blir det flere høvdinger til hiluxen.
#31
Posted 18 December 2007 - 14:55
#32
Posted 19 December 2007 - 10:45
Hehe, synd, den var pen den der.. Min er bortimot kliss lik..
Men GJETT hvem som skal til eidsvoll å hente godkjent hevesett, agressive breddere og diverse morodeler i dag?
Edited by PrinZe, 19 December 2007 - 10:46.
#33
Posted 22 December 2007 - 15:51
Hvilken modell egner seg best til offroad/ ombygging? Hvilke modeller er lettest
å få tak i deler til? Får man tak i skjermer og plansider i glassfiber til 87? Blir disse
godkjent?
Beklager mange spørsmål, men er klar for å sette igang å få tankene litt vekk fra
amcar.
God jul alle sammen!
Edited by Malibu74, 22 December 2007 - 15:52.
#34
Posted 22 December 2007 - 16:39
Hvilken modell egner seg best til offroad/ ombygging? Hvilke modeller er lettest
å få tak i deler til? Får man tak i skjermer og plansider i glassfiber til 87? Blir disse
godkjent?
Beklager mange spørsmål, men er klar for å sette igang å få tankene litt vekk fra
amcar.
God jul alle sammen!
En 95 mod til 30k høres rimelig ut, men til offroading er en stivakslet utgave bedre egnet. Dvs. 88mod eller tidligere. De nyere bilene kan bygges om til stivaksel selvsagt, men det blir vanskelig å få godkjent...
Skjermer og plansider (og deler generelt) får man til alle modeller, og godkjenning av slike går nok stort sett greit
#35
Posted 22 December 2007 - 19:37
Spørsmålet er - hvor lang skal du ta den ut ? Hva skal du bruke bilen til ? Budsjettene du nevner begrenser jo endel.
Det er lettere å få godkjent større hjul til en 89-2005 modell enn til de eldre. At IFS bilene er ubrukelige i skogen er vel en sannhet med modifikasjoner. Det spørs også i hvilken type terreng du tenker å kjøre.
Men vær obs på at med dekk større enn 33" så begynner det fort å ryke deler i foraksling på IFS bilene, da diffene er svakere enn på en stivakslet.
Fordel og med en IFSXcab - du får dem som 4 setere, om det betyr noe.
Min IFS Lux som var godkjent på 37" ble solgt i fjor vår for drøye 130.000,- Dette er vel rimelig nærmt kostpris for bilen også, uten noe gevinst for alle de timene som er lagt ned i bilen.
Min -87Lux som er godkjent på 36" har vel nå etterhvert passert gode 60.000,- bare i deler og ombygninger. Da har jeg og fått solgt endel deler underveis og fått endel gode priser og hatt deler liggende, samt at jeg har bygget bredderene selv med relativt lite penger som innsats, men desto flere timer. Men da skal du tenke på at jeg har kanskje hatt bedre kunnskap om det å bygge Lux enn hva du har nå :-)
Holder på å bygge opp en 89Lux med IFS nå som jeg satser på skal godkjennes rett over nyttår med 35" hjul på og den skal da etterhvert selges for noe i overkant av 30-35.000,- avhengig av hva utstyr/dekk som skal følge med.
Jeg tror ikke en umodifisert stivakslet bil har så veldig mye mere flex originalt enn en IFS-Lux uten stabstag, men det er jo først når vi snakker Allpro fjærer og tilsvarende utstyr for rockcrawling at vi begynner å få de store vandringene på akslene.
En typisk feil er at man slår til på et tilbud om det og det utstyret, begynner gjerne på 33" hjul og så når man er blitt litt varm i trøya etter 2-3 uker, så vil man ha mer og større... Den velkjente 2 fots syken fra sjøen kjenner vi igjen som 2" tom's syken med tanke på dekk...
Sett deg et mål for den bilen, kjøp de delene som skal til for å komme til det målet og gi heller pokker i å kjøpe noe annet inntil f.eks. økonomien er på plass.
Min prioritet :
- lavere giring
- sperrer
- fjærer
- hjul
- turbo
Edited by Blom, 22 December 2007 - 20:14.
#36
Posted 23 December 2007 - 02:04
Ekstremt det er 44" ;-), under det er jo bare by bil.
Har selv en 4Runner bygget for 38x15,5 på 15x12 felger, er ikke akkurat ekstremt fordelt :-)
Dem som sier IFS ikke fungere, ja hva har dem prøvd?
Som Blom skriver start med 33-35" , har du IFS hold deg lang unna heve sett, har du stiv aksel så er det ingen problem, soft fra EMU 2.5"eller 3" fra All Pro, kutt resten for de dekken du ønsker.
Bare så det er nevt du for 38x15 på 15x12 uten heve sett på 1983 Hilux, sjekk RMB Hilux på H4K. Tiger sag og vinkel kutter så er mye gjord :-)
Lykke til
www.H4K.no
07 LC120 AT44
Man hever ikke 4x4 man bredder dem.
Hilsen
Ronny
LA3ZPA
#37
Posted 14 January 2008 - 11:05