Gå til innhold



Foto

Edge ez


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#1 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 16:29

Howdy forumister!

Jeg har kjøpt meg en -02 Excursion, og har tenkt å montere en chip som ikke tar livet
av gir og drivverk. Noen som har erfaring med denne: http://www.minges.no/ford/ezford.htm
evt har noe annet å anbefale??

#2 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 18:31

QUOTE(argon @ 26 Dec 2007, 16:29) <{POST_SNAPBACK}>
Howdy forumister!

Jeg har kjøpt meg en -02 Excursion, og har tenkt å montere en chip som ikke tar livet
av gir og drivverk. Noen som har erfaring med denne: http://www.minges.no/ford/ezford.htm
evt har noe annet å anbefale??


Denne gjør ingen ting med giringa, ville heller kjøpt en edge evolution av den nye typen, da kan du lese av en del parametere også. Mye større forskjell når giringa blir strammere.

http://www.edgeprodu...troke Evolution

#3 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 18:57

QUOTE(Nitteberg @ 26 Dec 2007, 18:31) <{POST_SNAPBACK}>
Denne gjør ingen ting med giringa, ville heller kjøpt en edge evolution av den nye typen, da kan du lese av en del parametere også. Mye større forskjell når giringa blir strammere.

http://www.edgeprodu...troke Evolution



Takk for kjapp tilbakemelding!

Noen erfaring med import, evt norske sider som har denne? Blir væl billigere å importere om man må
betale mva også..

#4 pitten

pitten

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 27 December 2007 - 15:50

laugh.gif hei argon velkommen til forummet, gå på ebay og søk edge evolution,der finner du ett pår og velge i de ligger på ca 2800 + frakt. hilsen forige eier av bilen hehe.
QUOTE(argon @ 26 Dec 2007, 18:57) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for kjapp tilbakemelding!

Noen erfaring med import, evt norske sider som har denne? Blir væl billigere å importere om man må
betale mva også..


#5 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 27 December 2007 - 19:52

QUOTE(pitten @ 27 Dec 2007, 15:50) <{POST_SNAPBACK}>
laugh.gif hei argon velkommen til forummet, gå på ebay og søk edge evolution,der finner du ett pår og velge i de ligger på ca 2800 + frakt. hilsen forige eier av bilen hehe.



Hehe, Hei du Frank! biggrin.gif Fått bombrikken? Forden går da fortsatt den thumbsup.gif Tok en runde på ebay og det blir nok bestilling derifra ja! Fine priser der..... Blir nok en Lund gangstercaps med lys og derifra! Det er væl de eneste mod jeg har planer om å gjøre med bilen så langt.

Er litt spent på det med fartssperra da, men ble ikke noe klokere etter å snakket med ford i Tr.heim.
Får bare tute og kjøre å se hvordan det går whistle.gif

#6 pitten

pitten

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 27 December 2007 - 21:12

QUOTE(argon @ 27 Dec 2007, 19:52) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, Hei du Frank! biggrin.gif Fått bombrikken? Forden går da fortsatt den thumbsup.gif Tok en runde på ebay og det blir nok bestilling derifra ja! Fine priser der..... Blir nok en Lund gangstercaps med lys og derifra! Det er væl de eneste mod jeg har planer om å gjøre med bilen så langt.

Er litt spent på det med fartssperra da, men ble ikke noe klokere etter å snakket med ford i Tr.heim.
Får bare tute og kjøre å se hvordan det går whistle.gif



Joda brikka er i volvoen,takk takk

#7 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 04 January 2008 - 23:29

[/quote]
Denne gjør ingen ting med giringa, ville heller kjøpt en edge evolution av den nye typen, da kan du lese av en del parametere også. Mye større forskjell når giringa blir strammere.

http://www.edgeprodu...troke Evolution
[/quote]


Da er boksen på tur med posten! Bestillt på ebay.
*glede seg* thumbsup.gif thumbsup.gif

Edited by argon, 04 January 2008 - 23:30.


#8 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 10:57

Ikke for å ødelegge gleden helt men,,;;
blir det ikke snart fartssperre på en -02 Excurson da???
Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#9 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 19:53

QUOTE(Jahov @ 5 Jan 2008, 10:57) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke for å ødelegge gleden helt men,,;;
blir det ikke snart fartssperre på en -02 Excurson da???



Jo det blir vel det, skulle vært fra 1/1-08 da. Det bekymrer meg egentlig ganske lite da. Jeg driver ikke å grise kjører med bilen, men den blir nok utkoplet like fort som den kommer inn. whistle.gif Det som er dritten er hvor mye det sikkert kommer til å koste for montering bare for å få et klistermerke i frontruta. Så ett annet sted på forumet at det var antydet 10.000,-+++
Har snakket med Ford i Tr.heim, men de visste ingenting å kunne ikke være behjelpelig med montering. Skal ha PKK innen april så da blir det sikkert en mangel.. dry.gif

#10 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 12:59

Er ganske sikker på at den kontakten som du kobler chipen på under dashen blir plombet som en del av monteringen vedrørende hastighetsbegrensningen.
Det kan være lurt å tenke på konsekvensene den dagen det skjer et eller annet, før man fikler for mye med bilen.

Det skal nå være sendt ut info til alle ford forhandlere som omfatter fartsperren.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått bilen gjennom PKK fort som f... så slipper du å tenke på det det neste året.
Det er ikke pålagt fra myndighetenes side å kontrollere for fartsperre enda. Men det kommer....

#11 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 18:31

Trodde det var kommet på lista ved pkk allerede jeg. Får håpe det går bra ei stund enda da. Det blir å bestille time til kontroll på mandagsmorgen!! X fingran phone.gif

#12 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 07 January 2008 - 17:04

Puh!! Da ble bilen godkjent til apr neste år. thumbsup.gif Fartssperre var ikke et tema cool.gif

#13 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 07 January 2008 - 21:45

Min skal inn i morgen...
Tvi tvi!!

#14 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 14 January 2008 - 16:10

Ja, det ble litt forsinkelser, men nå er i hvert fall kjerra godkjent. Ingen anmerkniger og fartsperre en saga blott de neste 12 mnd'er.

#15 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 14 January 2008 - 22:21

Bra det da!! Greit å få det utsatt ett år.biggrin.gif Får håpe det er noen merker som ikke godkjenner/lager et opplegg så hele greierne blir utsatt.

Jeg fikk tlf fra Ford i Tr.heim idag blink.gif Trodde ikke jeg skulle høre mer fra dem ang fartssperra jeg spurte om for ca en mnd siden men...*imponert*. Da hadde de ikke peil, men nå sa han at de hadde ett opplegg klart. Det bestod av en ny boks og ikke prog av den orginale som er satt til 160km't.
Pris?: Kun den nette sum av kr 13.000,- mad.gif mad.gif mad.gif
Væll anvente penger for noe man absolutt ikke har bruk for, sammen med omreg avgifta på 7500,-.....

Heia Norge!!!! withstupid.gif Sistemann som forlater landet slokker lyset...

#16 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 14 January 2008 - 23:56

ANG. FARTSSPERRE !!!

Var i kontakt med Nerland Autosalg ang. fartssperren , det siste fra veidirektoratet er : Loven/kravet kom i 2005 ! derfor gjelder det KUN biler registrert etter 01012005 , dette begrunnes med reglene om tilbakevirkende kraft !
Surt for de som har "reget" bilene om på grønne skilter !

#17 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 14:06

En lov kan ikke ha tilbakevirkende kraft, men det kan en forskrift.
Hastighetsreguleringen er en forskrift og kan dermed ha tilbakevirkende kraft.
Nerland Autosalg ser jeg ikke på som pålitelig informasjonskilde, men om informationen kommer fra veidirektoratet legger jeg meg flat.

Da er det bare å smile å være glad.

#18 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 17:10

Og av den grunn kjører du og mange flere rundt uten fartssperre , må vel stole på info fra godkjente lastebilverksteder ?
Jeg velger å tro det ivertfall !

#19 argon

argon

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 26 January 2008 - 21:48




Motatt og montert!! thumbsup.gif Vell anvendte gryn dette ja! Ble mye bedre respons ved gasspådrag! dribble.gif
Ble nesten morro å kjøre nå! Har bare brøvd på det nest verste hakket ennå, men det kjennes ut som det er nok. Aldri nok da men.... så det blir nok prøvd på extreme en dag å jump.gif Burde vært standard på alle 7.3 cool.gif cool.gif Eneste minus var at plastikkhuset den skal stå i var til feil bil, så det ble dårlig passform mot dashn. Måtte smi litt, men jeg er ikke noe feinschmekker med Morakniven... whistle.gif

Edited by argon, 26 January 2008 - 21:52.


#20 keltic

keltic

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 11:20

QUOTE(Kenny_g @ 6 Jan 2008, 12:59) <{POST_SNAPBACK}>
Er ganske sikker på at den kontakten som du kobler chipen på under dashen blir plombet som en del av monteringen vedrørende hastighetsbegrensningen.
Det kan være lurt å tenke på konsekvensene den dagen det skjer et eller annet, før man fikler for mye med bilen.

Det skal nå være sendt ut info til alle ford forhandlere som omfatter fartsperren.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått bilen gjennom PKK fort som f... så slipper du å tenke på det det neste året.
Det er ikke pålagt fra myndighetenes side å kontrollere for fartsperre enda. Men det kommer....


Tror du virkelig at denne porten blir plombert? er ikke dette diagnose-porten (OBD-||) for å lese av feilkoder etc?

Undertegnede har selv en feilkodescanner som kobles til denne porten. Det virker jo helt meningsløst å plombere denne.... (det er selvfølgelig en mulighet at du snakker om en anna port smile.gif )
IPB Image