Biltema sportsluftfilter
#1
Posted 30 December 2007 - 13:11
Hva med å bruke biltema sine filter?
Ta av den runde beholderen som filteret ligger i å montere en slik
Så monter ett av disse på:
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#2
Posted 30 December 2007 - 16:53
Tror ikke du erlig kan mene at du vil ha en jalla crom ting som det står biltema oppi der hehe
Du Kan jo kjøpe løse KN filtere ol, så lager du bare til noe selv.
Filter er jo tros alt en veldig viktig ting. Kan godt være biltema filterene funker utmerket, men ville anbefalt noe som du kan stole på.
henrik.hvalbye@gmail.com
"Three sides to every story. Yours, mine, and the truth!"
#3
Posted 30 December 2007 - 18:00
Men det er vel slike som skal stå inni den runde. "forsegla hermetikkboksen"
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#4
Posted 30 December 2007 - 18:20
#5
Posted 30 December 2007 - 18:25
og her "Go Bilen"
#6
Posted 30 December 2007 - 18:47
Viss det passer, kan jeg få art.nr på delene du kjøpte?
Hvordan har du tenkt å montere det?
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#7
Posted 30 December 2007 - 18:48
Merker du forskjell på bilen med og uten dette filteret ?
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#8
Posted 30 December 2007 - 20:59
men vet ikke hvordand 2.5 td innsuget ser ut.. er det ikke det du har?
http://www.offroad.n...w...71804&st=40
Edited by MiniMartin, 30 December 2007 - 21:04.
og her "Go Bilen"
#9
Posted 30 December 2007 - 21:38
Kan ta bort det jeg har merket der, skru fast en liten overgang til filtret der eller montere filtret rett på slangen viss det går.
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#10
Posted 30 December 2007 - 23:38
Kan ta bort det jeg har merket der, skru fast en liten overgang til filtret der eller montere filtret rett på slangen viss det går.
sett på et rør/overgang på del nr. 5 og et bt filter (eks. 33-231 )det er 3" (76mm) tilkobling på filteret.
hvis det er 3" inn på del nr. 5 er jo det supert hvis ikke kan du muligens bruke en stigeovergang.
Fant dette i et annet forum.
http://www.bilbyggin...=...sc&start=30
Har fjerna EGR ventilen å laget blindlåkk Iikke mere varm exos i innsuget Har også fåt laga nytt luftinntak utluftingsslangen skulle etter planen sitti under men det gik litt fort ute i kullda
Fikk rydda bort en del vakumrør og slanger. Utluftinga av oljedampen går nå i egen tank
Hva gjør/formål har denne EGR delen, og bi-metall bryteren?
og olje dampen kan jo føres ned under bilen i en slange stuss... (mulig dette er litt dumt hvis man skal bade med bilen...)
og her "Go Bilen"
#11
Posted 30 December 2007 - 23:43
Er ikke fjernet egr anlegget mitt men det er blokkert på samma plassen
Edited by terjebj, 30 December 2007 - 23:55.
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#12
Posted 31 December 2007 - 12:29
#13
Posted 01 January 2008 - 20:04
og olje dampen kan jo føres ned under bilen i en slange stuss... (mulig dette er litt dumt hvis man skal bade med bilen...)
EGR er eksosresirkulering, eksos blir ført tilbake til innsuget. Gjør at bilen forurenser mindre, men går dårligere, kort fortalt.
Bi-metall bryter er en bryter som reagerer på temperatur, f.eks. blir det brukt til justering av kaldstart på gamle mekaniske bensininnsprut.
Oljedamp har du ikke lenger lov til å slippe ut i naturen, hvis ikke bilen er slik fra fabrikk. Dvs det er slik på gamle biler, men ikke nye.Tror det kom rundt 1990
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#14
Posted 03 January 2008 - 11:04
Lå noen ekstra hester gjemt inni det virket det som ja.