Bygge plan på pick-up
Started by
nordmøring
, Jan 31 2008 19:15
5 replies to this topic
Posted 31 January 2008 - 19:15
Jeg har en pick-up med nokså dårlig plan, bedre plan er ikke å finne så jeg lurer på å bygge et plan selv. Forskalingsplater (eller alu dørkplate) i bunnen og trekarmer, omtrent som på en liten lastebil. Baklys ser jeg for meg å flytte ned under planet.
Er dette noe som er mulig å få godkjent forutsatt at en har samme mål som på orginalkassa og bruker de orginale festene i ramma?Hva om en finner et lastebilplan med nesten samme mål; er det sjanse å få det godkjent?
Gode ideer til design er også velkomne:-)
Er dette noe som er mulig å få godkjent forutsatt at en har samme mål som på orginalkassa og bruker de orginale festene i ramma?Hva om en finner et lastebilplan med nesten samme mål; er det sjanse å få det godkjent?
Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!
Posted 01 February 2008 - 01:43
QUOTE(nordmøring @ 31 Jan 2008, 19:15) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en pick-up med nokså dårlig plan, bedre plan er ikke å finne så jeg lurer på å bygge et plan selv. Forskalingsplater (eller alu dørkplate) i bunnen og trekarmer, omtrent som på en liten lastebil. Baklys ser jeg for meg å flytte ned under planet.
Et godkjent påbyggerverksted må nok desverre gjøre den jobben. pga det må inn på BT og godkjennes på nytt. pg du må ha noen godkjenniger på Sveisene osv..
ett annet originalt derimot trenger ikke ettergodkjennes
Prøv å reparer det du har om ikke nytt er å få tak i
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 01 February 2008 - 13:30
Reparere og reparere, er bare skroget som er noenlunde brukbart, resten henger sammen pga treplater i bunnen og sidene.
Så de som kjører med slike plan har enten fått de bygd hos proffe eller kjører "ulovelig"?
Tror jeg tar en tur innom BT og tar en prat, den nye generasjonen der inne er rimelig greie å ha med å gjøre.
Så de som kjører med slike plan har enten fått de bygd hos proffe eller kjører "ulovelig"?
Tror jeg tar en tur innom BT og tar en prat, den nye generasjonen der inne er rimelig greie å ha med å gjøre.
Posted 01 February 2008 - 16:16
Da har jeg pratet med et par karer hos BT. Slettes ikke avvisende til å godkjenne et slikt prosjekt. De vill ha dokumentasjon på at innfestning til ramme og surrefestene var sterke nok iht til bilens lasteevne, og at noen regler om styrke på infestin av sidene på planet ble overholdt. Ellers var det å montere alle lys på en skikkelig måte, skarpe kanter og hjulene skulle være "innom kanten".
Vi ble enige om at jeg lager noen skisser og beregninger, de gir en forhånsuttalelse og så bygger jeg evnt.
Denne stasjonen er rett og slett reformert fra noe av det jæ...ste til en serviceinnstilt og trivelig plass!
Vi ble enige om at jeg lager noen skisser og beregninger, de gir en forhånsuttalelse og så bygger jeg evnt.
Denne stasjonen er rett og slett reformert fra noe av det jæ...ste til en serviceinnstilt og trivelig plass!
Posted 10 June 2008 - 06:34
jeg biget et pickup av et L300 4x4 bensin for over 14 ar siden i alesund og fikk ok BT.
her et bilde et eller anet ested.
her et bilde et eller anet ested.
Posted 22 June 2008 - 10:50
Sjekk den svarte dodgen til royhp her på forumet. Han har hjemmebygd plan, godkjent av biltilsynet.