Lørdag: Våknet og måtte som vanlig pisse etter en nok en "fuktig" natt (Islendinger skrubber aldri

) Blåste fortsatt som fy og fant le bak nærmeste bil. Gikk rett tilbake i påsan og gjorde som islendingene gjør: Våkne? Tidligst i 11-12 tiden. Dette har jeg for lengst lært meg. Netter er til for kjøring med påfølgende festing
Neste gang jeg kom meg ut av påsan hadde gutta med F350'n og Tacomaen tatt en tur for å prøve å få tlf-forbindelse. Været var strålende som dere ser av de siste bildene i innlegget på forrige side. Blåste gjorde det riktignok, men dette så ut til å bli en fin dag. Snø/sol skifta fortløpende, og da mener jeg med 2 minutters intervaller.
Viskerne på Tacomaen hadde vi med intens teiping klart å få på plass igjen nå som været hadde blitt bedre.
Gutta hadde fått kontakt med Reykjavik. Ny stormvarsel

. Vi hadde tenkt oss ut på en lengre dagstur med Landmannalaugar som base... Droppet dette pga stormvarslet, men tok en tur rundt i nærområdet, bl.a. for å se om vi kom oss gjennom elva i bedre vær:
Gikk ikke denne gangen heller, men alt må jo prøves?!
Gjengen kaller "gutteklubben" A-ferd. Her foreviget ved skiltet inn til Landmannalaugar - sist jeg så det var i sommer og da raget det 2 meter over bakken
Resten av dagen gikk med til kun lek og moro - "frikjøring" m.a.o. Dette var alt fra snowboard etter bil til "hvem kommer lengst opp":
Meg og min gode venn Agnar

:
Kvelden kom og selvfølgelig ble grillen fyra opp igjen. Digre biffer og bakte poteter på menyen, mer øl, vin og brennvin. Bilene fungerte som varmestuer og partybrakker. Celine Dion på full guffe hele kvelden (her fikk jeg min eneste lettere, heftige diskusjon på turen da jeg sa meg mett på Celine iløpet av kvelden og forlangte U2. Fikk beskjed om å heller skru av høreapparatet

)
I 2-tiden på natta var vi på vei til å køye igjen, men hva skjer?! 4 biler på vei inn over sletta og like etter ytterligere 6?! Bølingen kom dundrende inn med full bravur gjennom den nå lettere stormen (stiv kuling?) Fyrte opp en nyttårsrakett og heiv seg over grillene. Full fest igjen! Første gang jeg har spist blodig biff kl 4 om natta! Lørdag = party - OK!