I siste utgave av Transportmagasinet (NR 1 Feb 08) står det en artikkel om en lastebileiger som har en heilt ny kranbil, godkjent hos BT Hønefoss, og like etter fikk kjøreforbud på stedet av BT Jessheim.
http://www.transportmagasinet.no/
Det står en artikkel i Transportmagasinet, om kor vrange BT kan være!
Started by
Jeeps
, Feb 27 2008 17:16
3 replies to this topic
Posted 27 February 2008 - 17:16
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!
Posted 27 February 2008 - 18:38
QUOTE(Jeeps @ 27 Feb 2008, 17:16) <{POST_SNAPBACK}>
I siste utgave av Transportmagasinet (NR 1 Feb 08) står det en artikkel om en lastebileiger som har en heilt ny kranbil, godkjent hos BT Hønefoss, og like etter fikk kjøreforbud på stedet av BT Jessheim.
Ja de er ikke gode på jessheim.
Kom nedover fra Trondheim og skulle til Kristiansand, for to år siden. Da det var så jævl...... med snø. Og det var kaos overalt. Skiltene var oppe på vekta på Gardermoen så det var bare å kjøre inn. Jeg kjørte en helt ny Mercedes Actros med en såkalt attfram henger. Med dolly fremme.
Det første de presterte var å si at det var ikke lov med lengden som var mellom Kingpinn og VBG på bilen.
Det er ingen Kingpinn på denne her sa jeg, Joda det har du det er en semi du har hengende etter bilen og den er festet på en dolly som har svingskive så dette er kjøreforbud. Ja da får du bare vise meg Kingpinnen da sa jeg, så skal jeg sette igjen tralla her da. Da ble typen sur og sa at han skulle vise meg hva som var bak bilen min. Han bøyde seg ned, og under all snøen fant han "INGEN TING" jeg sa at kanskje det var så mye snø under der så han ikke såg utløseren på svingskiva. Da fikk jeg beskjed at jeg ikke måtte være for stor i kjeften. Han ropte da på en annen kar som kom å sa det samme som han første, at dette er en semi, og minsteavstanden var ulovlig. Herregud sa jeg, kan det være mulig at dere er tvillinger og ikke har hadt en helt god oppvekst. Dere vet jo tydeligvis ikke hva en semi er. Da fikk jeg beskjed om å vise alle kjettingene. Ja sa jeg de henger under semitralla de som er til den. Og på bilen henger det 4 vanlige tverrlenkede kjettinger på ophenget også har jeg 2 nortrack og en styrekjetting i pose inne i skapet, så det skal være nok kjettinger. Har også noen tettlenkede kjettinger hengende inder bilen på andre siden.
Da måtte jeg vise hvordan de ble satt på, for det trodde de ikke at jeg kunne.
Jeg sa da at om de ikke hørte hvor jeg kom fra. "er Nordlenning" jeg er vokst opp i snøskavelen.
Det spiller ingen rolle sa de, du må vise at du kan. Da ok jeg frem Fagbrevbeviset mitt og sa at da jeg tok det for 10 år siden så måtte vi legge på kjettinger og fikk da bestått. Da ble de lei og sa plutselig god tur og kjør forsiktig. Dagen min var helt ødelagt og vurderte karftig å bare ringe arbeidsgiver å si opp der å da.Man føler seg som en kriminell bar man setter seg inn i lastebilen.
Helt på tryne.
MB 300 GD SWB 33"
Posted 29 February 2008 - 21:41
Selv måtte jeg innom den samme stasjonen på Jessheim 3 ganger før jeg fikk skilter på ei importert campingvogn. Sløste bort 3 måneder - fordi de ikke klarte å gi meg time.
Byttet halve draget på campingvogna.
Sløste bort i alt 15000 kr (deler, jobb, ta meg fri fra jobb, prøveskilt mm)
Kontrolløren (sikkert den samme) skjønte ikke hvordan bremsene fungerte på campingvogner.
Da jeg omsider for 3 gang fikk en helt annen kontrollør fikk jeg følgende kommentar.....
Er du her, trodde du fikk skilt første gangen du var her - alt så jo greit ut.....
€%&@#%
Den lokale campingforhandleren ikke langt fra denne trafikkstasjonen sliter. Selv helt fabrikk nye campingvogner har blitt underkjent her......
Byttet halve draget på campingvogna.
Sløste bort i alt 15000 kr (deler, jobb, ta meg fri fra jobb, prøveskilt mm)
Kontrolløren (sikkert den samme) skjønte ikke hvordan bremsene fungerte på campingvogner.
Da jeg omsider for 3 gang fikk en helt annen kontrollør fikk jeg følgende kommentar.....
Er du her, trodde du fikk skilt første gangen du var her - alt så jo greit ut.....
€%&@#%
Den lokale campingforhandleren ikke langt fra denne trafikkstasjonen sliter. Selv helt fabrikk nye campingvogner har blitt underkjent her......
Posted 02 March 2008 - 00:01
haha!!!! får en håpløs gjeng
haha..