Enkelt sakt, kan du sette på et luftfilter på sugesiden på pumpa, slange fra trykksiden og inn til en tank via en trykkregulator. Så kobler du på et uttak på tanken. Med manuel knapp innefra bilen, som går via trykkregulatoren, slik at clutch'n på pumpa slipper opp ved max trykk, og starter igjen ved min trykk.
Husk å sette en tåkesmører med olje etter luftfilteret på sugesiden, ellers går kompressoren tørr og går i stykker. Til vanlig dekkes dette av kjølemediet men siden det er borte.
Sett også på en sikkerhetsventil som går på trykk. Ellers kan du oppleve at kompressoren ikke stopper og disse kompressorene lager høyere trykk enn det anlegget du lager tåler. Kjipt å stå der og jobbe med motoren i gang og så eksploderer ett eller annet.
Lufta som kommer ut er også svært varm og siden den går innom både trykkmå¨ler og regulator er det litt uheldig med så varm luft.
Min løsning er en spiral av kobberledning som går i spyleveske tanken. Gir god nedkjøling av luften samt oppvarmet spylervæske.
Men det er et helt ypperlig system som Lars`ern beskriver.
En brukt AC kompressor ofte type Sanden får en fra mellom 750 til 1500 og så kommer de andre delene en må kjøpe. Men om en regner ca 2-2500 har en komplett luft om bord med trykktank og masse kapasitet.
Bare ikke gjør som enkelte har gjort:Montere uttaket utenfor bilen. Da fylles det med skit og den skiten blåser du inn i det du pumper opp eller inn i verktøyet du kobler på. Sett koblingen inne i bilen eller under panseret inne i en lukkbar boks.