Gå til innhold



Foto

Dodge Durango anyone?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 eskild

eskild

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 612 Innlegg:

Posted 30 March 2008 - 20:55

Noen som har erfaringer med disse?
Eskild


#2 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 02 April 2008 - 04:48

Har en 99modell SLT med 5.2Magnum/44RE/NV242HD

Forholdsvis fornøyd. Den har god sving og er jo ikke større en at en fint beveger seg i personbildominerte områder som parkeringshus o.l

Ingen rakett, men egenvekt på 2.3 og "bare" 5.2 liter bensinmotor gir jo tallenes tale. Fremdeles såpass drag at ukritsk bruk av gasspedal river bakdekka ved bykjøring. Skal du dra med deg mye tungt er det nok cumminsen som må til.

Kjøreegenskapene på oppsida av 130 er litt så der, ikke noe problem sånn forbikjøringsmessig men den er litt mindre retningstabil da så en blir sittende og passe den ved cruise. Skjelden noe problem i Norge smile.gif

Forresten blir den bråtørst ved cruise over 90, så det er vel egentlig sjelden en setter cruisekontrollen på noe mer enn det.

Litt langt mellom 1 og 2 gir hvis du skal mye nedoverbakker. Fort gjort å få varme bremser foran. Sjekk skivene for sprekk.

Støtdemperne har mye å si for kjøreegneskapene. Blir veldig mye "gammel amerikaner" følelse når de begynner å bli slitt.

Går veldig langt sidelengs ved powerslide på snø, men når du først har lært deg å legge fronten inn mot innsving tidlig nok er det bare moro. God på snøføre og en drøm i sørpe.

Ser på USAforumene at de kan være noe sultne på girkasser. Etter det jeg kjenner min egen må en passe på at oljenivået på kassa ligger på fullstreken og gjerne noen millimeter over ellers så hender det at den bakre clutchpakka sliter med å holde låst.

Har ikke testa den så mye utafor veien enda, men må inrømme at jeg liker bedre manuellt gir når lavserien er i bruk. Vær OBS på at diffbremsa ikke virker hvis en er altfor forsiktig, så det kan ofte være like lurt og "hoppe" ut av et glatthøl som å lirke.

Kunne nok ønska meg litt lengre varerom, men vet av erfaring at det blir bedre når gitteret byttes ut med seter.

Alt i alt, en utrolig snerten lastebil. Minner litt om lange landcruiseren (HJ60/HJ80) men med morsommere motor,bedre svingradius og litt mer komfortfjæring.

Blir nok å ha min til K.Halvorsen kommer og skyter meg............

MVH
Ragnar
--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.

#3 eskild

eskild

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 612 Innlegg:

Posted 02 April 2008 - 19:54

Takk for info.

Høres ut som en spennende bil. Må vel ivei å prøvekjøre.

Regner med denne har mer personbilpreg over seg en RAM'en....
Eskild


#4 eskild

eskild

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 612 Innlegg:

Posted 15 April 2008 - 20:55

Da har jeg prøvekjørt en 02 modell og er vel mer eller mindre frelst!

En skikkelig kjøremaskin sammelignet med RAM'en!

Noen som hvet hvordan det er å få disse registrert som varebil?

Ser en del selges som varebil... er det mye som må gjøres?
Eskild