Gå til innhold



Foto

bf goodrich


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 ladajada

ladajada

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 18:09

spørsmål! duger All terain dekket i d heletatt i terreng eller bør jeg kjøpe mud terain?
nån kjøre fort å nån kjøre lort å d e nån som kjøre niva!!

#2 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 18:35

BFgoodrich AT funker greit på tørre underlag, men om det er våt eller fuktig så er det fort slutt. I gjørme funker det ikke i det hele tatt. Dekket fylles med gjørme å du bare spinner.

Jeg har prøvd begge deler. Har AT dekk på Suburban, men den går 98% på vei. Resterende 2% går vel bilen på skogsveier.

På Patrolen jeg hadde kjørte jeg med BF MUD. Greie dekk å kjøre på men det blir noe støy på vei. Noe støy får du bort med å seipe dekket. Fungerer godt i terrenget og på veien. Har også hatt Goodyear MT/R på den bilen. Det var et bedre dekk på alle måter. Mere stillegående, bedre på snø/is og tåler mye hjuling ved lavt lufttrykk.

På grunnlag av mine erfaringer ble valget av dekk til min Volvo enkelt, det ble Goodyear MT/R.

På din bil er vel kansje 30x9,50-15 dimensjonen du leter etter. Den finnes i alle typene jeg har nevnt.

#3 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 20:14

Jeg ville nok ha valgt seipa MTR, fremfor BFG og MTR er et fint dekk som kan brukes hele året.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#4 ladajada

ladajada

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 20:50

takker for svar! satt å så litt etter billige/andre alternativer og kom over ett dekk som heter
Fulda Tramp 4x4 Trac. er d noen som har erfaringer m dette dekket?
link:
http://www.fulda.com...mp_4x4_Trac.jsp
nån kjøre fort å nån kjøre lort å d e nån som kjøre niva!!

#5 vladimir

vladimir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 15 April 2008 - 00:33

Det er billig her, og du får skikkelige dekk da dribble.gif

http://www.finn.no/f...amp;WT.svl=Link

#6 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 15 April 2008 - 11:25

jeg har to kompiser med niva, begge kjører med BFG AT og de er mest brukt til offroad, og det fungerer helt ok det! jeg kjører med Dick Cepeck F-C og kommer ikke sååå mye lengre enn de.. så skal du bruke bilen på vei i tillegg til i skogen så er det helt ok.
Mvh Øyvind