Gå til innhold



Foto

volvo tgb 13 import


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 shoorthy

shoorthy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 14:49

er det noen her som har tatt hjem en volvo tgb 13 (c306) fra sverige som kan fortelle litt om hva kostnaden totalt ble? hvordan er det å få bilen godtkjent? kan den evt nedskrives så den kan kjøres på b-lappen? andre ting som man bør vite om??

har fått ett akutt "må ha" behov for den bilen:)

på forhånd takk
it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#2 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 18:10

Skal ikke si noe sikkert, men kan gi deg noen ledetråer. Du må betale mva av kjøpesummen, betale for en kontroll oss BT før du får skilter, så må vrakpanten og årsavgift betales.

Jo lavere kjøpesummen er på papiret, jo mindre blir mva... Vet ikke hvor mye forige eier betalte i avgifter etc for å få min bil registrert i Norge.

Det jeg snakker om her er bil tatt inn på 30 års regelen. Det som er et minus med dette er at du ikke kan gjøre noe særlig med bilen. Det står i vognkortet at det er beværingsverdig kjøretøy, og at det ikke kan bygges om.

#3 shoorthy

shoorthy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 19:36

er det noen som veit om noen registrerte tgb 13 her i norge da? evt et navn på noen som har/ har hatt en slik bil?
it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#4 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 20:02

Det var en 13 bil til salgs på Stjørdal for noen mnd siden. Prisforlangende rundt 90k +/- Tror den er borte fra finn nå.

Etter hva jeg regnet på før jeg kjøpte min tgb 11 her i Norge, fant jeg ut at det kom til å bli ca 20-25k ekstra på kjøpesummen i avgifter(mva,vrakpant,årsavgift,kontroltime) før bilen var på norske skilt.

#5 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 22:04

jeg har nettopp tatt inn bil fra sverige og slik er saken
når bilen ankommer grensa har du tre virkedager på å betale moms. momsen er 25% av kjøpesum på bilen.
Har du fått bilen transportert må det betales moms på dette og.
Kjører du den selv må du levere de svenske skiltene på tollstedet og ha med prøveskilter til vidre transport. Du må og ha med vognkort (del 1 og 2) kvittering på kjøp av bilen med fullt navn på selger og kjøper.

etter betalt moms må du bestille visning på biltilsynet da skal bilen inn og vises i forhold til de forskrifter som var når bilen var ny dvs at er det en 75 mod så skal den tilfredstille kravene som var i 75. de måler og veier bilen på denne kontrollen og så må du ned og betale engangsavgift på tollvesnet igjen så kan du hente skilter.
Mener Roger Myre (tror jeg han heter) her på forumet har hatt en som har vært norsk fra den var ny.
Ellers går det flere av disse bilene i norge spør på hmk forumet så er det sikkert noen som kan gi deg noen navn
Chris
Support http://kccd.no

#6 Roger Myhre

Roger Myhre

    Sveiser

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 17 April 2008 - 07:01

Hei! Jeg Tok inn en C304 fra Sverige for 2 år siden. Kjøpte den på auksjon i Østersund av Toveks.. Jeg betalte moms med visa på grensa/Tollstasjonen da jeg kjørte over!! Tommy Skjervold på Stjørdal Kjøpte den av meg!!
Jeg hadde også en C303 Norsk solgt sivil bil med Winch..
Nå Har jeg en C 306 Brannbil som er/har vært Norsk siden ny!!
Mvh

#7 shoorthy

shoorthy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 22 April 2008 - 13:02

trenger litt mer hjep her jeg gitt:) har funnet meg en superstrøken c303 i sverige, problemet med den bilen er at den er registrert som lastebil, spørsmålet er: må den nedregistreres i sverige FØR import eller er dette en lett sak å få til i norge?
it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#8 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 22 April 2008 - 19:36

Uten at jeg skal si noe sikkert, så kan det nok være greit om bilen er i vektklasse under 3500 kg før du tar den inn. Det er nok enklere når du skal registrere den med et vognkort fra sverige som sier noe om vekta.

#9 Jonnis

Jonnis

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 04:49

Ligger foresten 2stk c304 (tgb13) på finn.no nå..
ene til 70 og den andre til 80..

skulle ønske eg hadde råd..

#10 Roger Myhre

Roger Myhre

    Sveiser

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 07:43

Den til 80 som Sylte selger er den jeg tok inn for 2 år siden!! Tommy bytta bremsesylindre og mala den...
Det er forøvrig en megetr bra bil med utrolig fin motor!!
Mvh