Jeg har en venn som bor på Dønna, kona er tysk og faren hennes eier en biltilbehør butikk i Tuskland.
Får Han til å høre med han om han vet om Korando med TÜV pappirer.
Om sommeren får han besøk av noen venner i fra Tyskland, og om dem vet om det samme.
Noen av dem vet vel hvor man skal lete hen for å finne disse pappirene.
Det kan vel henne at det dukker opp TÜV pappirer låpet av året, ja hvem vet.
TÜV pappirer
Started by
tutti
, Apr 18 2008 10:25
8 replies to this topic
#1
Posted 18 April 2008 - 10:25
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#2
Posted 18 April 2008 - 15:05
Hei sann!
Tenker du på papirer til heving da eller? Alt er vel forsåvidt av inntresse, men tror det er litt lite med utstyr til bilene våre med slike papirer! Veldig fint om noe skulle finnes dog!
AR
Tenker du på papirer til heving da eller? Alt er vel forsåvidt av inntresse, men tror det er litt lite med utstyr til bilene våre med slike papirer! Veldig fint om noe skulle finnes dog!
AR
oohh! silly me, again...
#3
Posted 21 April 2008 - 00:56
Ja, jeg har lest her inne at noen vet om at det finns en med v8 i tyskland og ++++.
Om jeg kan spore opp den og få kopi av papirene.
Om jeg kan spore opp den og få kopi av papirene.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#4
Posted 08 May 2008 - 10:53
Må ha reggnr på bilen.
Det er det TÜV i tyskland må ha for at dem skal finne bilen som er ombyggd.
Det blir nok være med det.
Det er det TÜV i tyskland må ha for at dem skal finne bilen som er ombyggd.
Det blir nok være med det.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#5
Posted 08 May 2008 - 15:12
Egentlig underlig at det ikke går ann å bruke CJ7 som sammenlignings grunnlag for å få godkjent bilen med v8 , bilene er jo så og si identiske. Er det noen som har prøvd å godkjenne Korando med v8 i Norge? litt rart om ikke det skulle gå ann på et vis,til tross for at slike etater er overfylt med papirflyttere og paragrafryttere (Har bygd et par Choppere så det vet jeg alt om).En annen ting er jo at om det blir for mye styr og evt avgifter på en slik operasjon er det vel kansje like greit å kjøpe seg en CJ7
Jon
Jon
#6
Posted 08 May 2008 - 20:09
Avgifter blir det nok ikke når bilene er så gamle.
V8 skulle være problemfritt om en ikke må ha en tung USA motor. Det finnes mange ettervert billige helaluminium V8ere å få fatt i, og de vil jeg tro ikke veier så mye mere enn orginal dieselen.
Og strengt tatt er det kun vekt og utslipskrav for PRODUKSJONS året som skal dokumenteres.
I Danmark er det brukt Audi Qatro V8 i Patrol, de kjøpte en komplett Audi i Tyskland for 16 tusen. Ellers har Rover en del interesange motorer, samt att en gammel Mersedes med V8 bør kunne handles billig.
Den opptimale motor er selvsagt en V8 fra Lexus/Toyota, de får en fra rundt 10 tusen i DK.
V8 skulle være problemfritt om en ikke må ha en tung USA motor. Det finnes mange ettervert billige helaluminium V8ere å få fatt i, og de vil jeg tro ikke veier så mye mere enn orginal dieselen.
Og strengt tatt er det kun vekt og utslipskrav for PRODUKSJONS året som skal dokumenteres.
I Danmark er det brukt Audi Qatro V8 i Patrol, de kjøpte en komplett Audi i Tyskland for 16 tusen. Ellers har Rover en del interesange motorer, samt att en gammel Mersedes med V8 bør kunne handles billig.
Den opptimale motor er selvsagt en V8 fra Lexus/Toyota, de får en fra rundt 10 tusen i DK.
Hvor ble DORKene av???
#7
Posted 11 May 2008 - 06:32
Bilen er også levert med 258 cid 6 syl OHV (4,2 liter på 114 PS - med annen gir og transeferkasse samt 4,27 utveksjing på aksler) orginalt. Med denne motoren veier en K-4 1590 kg mot 1660 med dieselmotor. Trolig veier en 5,0 l small block mindre en C-223 dieselmotor.
Sendte nettop min K-6 til huggern og fikk 5000kr.
Sendte nettop min K-6 til huggern og fikk 5000kr.
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#8
Posted 11 May 2008 - 22:43
QUOTE(Jo-king @ 11 May 2008, 07:32) <{POST_SNAPBACK}>
Bilen er også levert med 258 cid 6 syl OHV (4,2 liter på 114 PS - med annen gir og transeferkasse samt 4,27 utveksjing på aksler) orginalt.
Hvor finner en disse opplysningene med tanke på dokumentasjon?
Edited by hj4, 11 May 2008 - 22:44.
Hvor ble DORKene av???
#9
Posted 12 May 2008 - 07:41
I "Owners manual for Korando series" Capter Spesificatons.
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!