Gå til innhold



Foto

Spørsmål om Frontera


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Django

Django

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 21 April 2008 - 17:10

Kjøpte meg en 1995 Frontera 2,3 TD for en drøy måned siden, og er generelt sett godt fornøyd, med unntak av et relativt voksent drivstoff-forbruk.
Ble fortal av en bekjent at ved å installere KN-filter ville forbruket reduseres kraftig.
Stemmer dette? Hva koster det? Er det stor jobb å montere, eller er det noe jeg kan klare med mine reduserte mekaniske kunnskaper?

#2 runem

runem

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 24 April 2008 - 18:03

QUOTE(Django @ 21 Apr 2008, 17:10) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøpte meg en 1995 Frontera 2,3 TD for en drøy måned siden, og er generelt sett godt fornøyd, med unntak av et relativt voksent drivstoff-forbruk.
Ble fortal av en bekjent at ved å installere KN-filter ville forbruket reduseres kraftig.
Stemmer dette? Hva koster det? Er det stor jobb å montere, eller er det noe jeg kan klare med mine reduserte mekaniske kunnskaper?


hehe tviler STERKT på at du vil legge spesiellt merke til forbruket om du bytter til KNfilter. Kansje 50øre på mila. Gå heller over bilen å se om det evt er noen diesellekkasjer noen plasser vis forbruket er så høyt. Hvor mye bruker den pr mil?
Opel Frontera 2.0L Sport 1996mod

#3 Django

Django

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 28 April 2008 - 21:10

QUOTE(runem @ 24 Apr 2008, 19:03) <{POST_SNAPBACK}>
hehe tviler STERKT på at du vil legge spesiellt merke til forbruket om du bytter til KNfilter. Kansje 50øre på mila. Gå heller over bilen å se om det evt er noen diesellekkasjer noen plasser vis forbruket er så høyt. Hvor mye bruker den pr mil?


1,3.
I følge "bruksanvisningen" skal den ligge på ca litern på mila ved blanda kjøring.
Det er jo en merkbar forskjell...

#4 runem

runem

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 19:27

QUOTE(Django @ 28 Apr 2008, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
1,3.
I følge "bruksanvisningen" skal den ligge på ca litern på mila ved blanda kjøring.
Det er jo en merkbar forskjell...

syns ikke det var så voldsomt mye, sjekk luftrykket osv. vis du og har større dekk en orginalt kan det trekke opp ganske godt. Vis motoren og er gått noen hundre tusen så bruker den nok mer. Så har det kanskje litt me kjørestilen din å gjør?? smile.gif
Opel Frontera 2.0L Sport 1996mod

#5 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 13:34

jek opp, se alle hjull roterer free.... bremser kan site litt

#6 Django

Django

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:59

Er ganske store hjul på den. "så store det var plass til uten å plukke ut ting fra hjulbuene" i følge den forrige eieren.
Nylig begynte bremsene å krangle litt, virker som de henger seg fast.

En kombinasjon av dette kan nok kanskje forklare forbruket.

Når det gjelder kjørestil følger jeg instruksjonsbokas anbefaling om å ligge mellom 2000 og 3000 r/min.