Trailer sjåfør
#1
Posted 04 June 2008 - 19:17
Jeg driver å tar lappen på Kl CE nå å har planer om å begynne å kjøre,men hvordan er det med tanke på
-Lønn
-Arbeidstid
-Sikker inntekt??
Noe av dette kommer vel an på hva slags transport det er men sånn ca
Så vis det er noen sjåfører her som har noen inspill posetive/negative så er jeg intrsert i å høre om det..
Takker for alle svar
#2
Posted 04 June 2008 - 19:39
Jeg driver å tar lappen på Kl CE nå å har planer om å begynne å kjøre,men hvordan er det med tanke på
-Lønn
-Arbeidstid
-Sikker inntekt??
Noe av dette kommer vel an på hva slags transport det er men sånn ca
Så vis det er noen sjåfører her som har noen inspill posetive/negative så er jeg intrsert i å høre om det..
Takker for alle svar
Jeg for min del Har prøvd det meste , utland borte 1-2uker omgangen, buss grei skiftordning bra lønn men mange år siden så jeg vet ikke hvordan det er i dag, nå kjører jeg tippbil jobber 7-19 ca 40 pr mnd. Jeg vil anbefale tipp for da får du prøve deg på mye knotete kjøring som du lærer mye av som er fint å ta med videre hvis du får lyst på noe annet, lønna ligger på +- 35 i mnd i de fleste firma ser det ut til. Når du har tatt lappen så har du Øynebråten på Jessheim som har bra redskap og er seriøse etter det jeg har hørt.Lykke til med kjøringa
#3
Posted 04 June 2008 - 19:45
Det er utrulig kjekt å være din egen sjef.
Ingen som står å maser bak ryggen din.
God rygg er en fordel.
Lønna er grei nok. jeg har 170 kr timen for å bare sitte der å ratte,trø på gass/bremse og drikke kaffe/te.
Jobb er lett å få når man har lappen på lastebil,men du må ikke være grodd fast i mammas stol.
Kan hende du må flytte eller reise til div plasser.
Noen langtransportsjåfører kjører 6 dager og så har man 48 timer fri,og så på han igjen.
Å ha kone,mange småbarn og kjøre langtransport er ikke å anbefale,Blir tungt for kona å drive en heil familie alene+at postmannen kan jo komme mens du er borte
Arbeidstiden er normalt 8 timer men kan drøyes til 9 timer men må ikke overstige 60 timer i uka(på tippbilen min)
35 000 i mnd
Blir jeg lurt av skjefen?
Meste jeg har hatt er 37 000 med 60 timer overtid
Hviletiden da????
har du glømt hvordan det virker?
Edited by terje takras, 04 June 2008 - 19:46.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4
Posted 04 June 2008 - 20:36
Har lyst til å være litt friere å slippe mas fra sjefer å det
#5
Posted 04 June 2008 - 20:38
Har lyst til å være litt friere å slippe mas fra sjefer å det
kjenner en som sa opp mekanikker jobben sin,kjøpt egen lastebil m\tipp..
leier seg ut til de store entrepenørene..tror han gjør det godt...
#6
Posted 04 June 2008 - 20:39
Men-det er et av di mest spennende årene jeg noen gang har hatt!!!Tilholdssted var i Sandnes(Rogaland).Har vært så langt nord som Eidfjord å lagt torvtak.Kjørt masse plen til bergen(en av di værste plassene jeg har kjørt...)å så langt sør som Lillesand.Ljosland,Sirdal,Sauda,Røldal(Veien mellom Sauda og Røldal med vogntog er vanvittig-gikk en pakke med extra på to timer...To timer på 45 km...)Er liksom ikke mye arbeid å legge 5-6 kjettinger på lastebil lengre
Ga opp jobben for familien.Men hadde jeg vært singel,hadde dette vært jobben som bestilt!
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#7
Posted 04 June 2008 - 21:14
Blir jeg lurt av skjefen?
Meste jeg har hatt er 37 000 med 60 timer overtid
Hviletiden da????
har du glømt hvordan det virker?
Jobber 7-7 = 12 timer minus pause og venting, 8-10 timer kjøring pr dag mandag - torsdag =ca 48 timer +6 timer fredag =54 timer kjøring i uka Helt lovlig. Jeg kjører på timer og turpris og lå i snitt på 45 pr mnd i fjor
Chev-G30 Gå inn på den sida her så får du svar på det meste http://www.berglitruckstop.com/
Edited by oaskafl, 04 June 2008 - 21:19.
#8
Posted 07 June 2008 - 15:46
#9
Posted 10 June 2008 - 01:34
Hva koster det og kjøre opp til Buss?
#10
Posted 10 June 2008 - 20:26
buss: 31000
#11
Posted 10 June 2008 - 20:47
buss: 31000
Kor mykje koster CE totalt da?
#12
Posted 11 June 2008 - 21:48
men håper jeg ikke trenger så mange timer som er i den pakka så det kan bli billigere,kanskje
#13
Posted 13 June 2008 - 21:59
Vurderer å ta CE eg og, men kostar jo nesten 1000,- timen
#15
Posted 28 June 2008 - 22:47
Eg har 140 kr timen. Hadde hatt ca 10 kr meir vis eg hadde fagbrevet.
Vurderer å gå tilbake å jobbe som elektriker, men det er finere jobb å kjøre. Penger er ikkje alt
#16
Posted 29 June 2008 - 11:43
Eg har 140 kr timen. Hadde hatt ca 10 kr meir vis eg hadde fagbrevet.
Vurderer å gå tilbake å jobbe som elektriker, men det er finere jobb å kjøre. Penger er ikkje alt
Helt enig penger er ikke alt en skal jo trives i jobben ...Men er det mulig å ta fagbrev senere å hvordan fagbrev er det snakk om???
#17
Posted 29 June 2008 - 11:57
Fagbrev som sjåfør, du må ha lappen på ADR, truck og G8kran også. mulig maskin førerbeviset også
og så nesten ett år på kveldskole 5 dager i uka, pluss oppkjøring igjen med sensor etter examen
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#18
Posted 29 June 2008 - 19:35
og så nesten ett år på kveldskole 5 dager i uka, pluss oppkjøring igjen med sensor etter examen
Og vis du ikkje har gått yrkessjåfør skulen på videregående må du ha 5 års praksis før du kan kjøre opp,etter det eg har hørt...
Bare 4 år igjenn på tirsdag
#19
Posted 29 June 2008 - 19:41
#20
Posted 30 June 2008 - 18:54
Er ferdig med teori på buss å lastebil men har igjenn vogntog,har oppkjøring på C 31juli å buss i august en gang...