Gå til innhold



Foto

d22 04mod 133hk


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
30 replies to this topic

#21 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 11 September 2008 - 21:54

QUOTE(svk @ 5 Sep 2008, 20:24) <{POST_SNAPBACK}>
står om dette på div utenlandske forum...reima er visst lagd et spesiellt matriale...

får håpe det er reima som lager lyd hos alle oss med tikkelyd.. biggrin.gif
hos meg er lyden vekke med en gang en gir litt gass...

S

Hoi!! smile.gif har en d22 04mod jeg som jeg har hatt samme lyden i helt siden jeg fikk den...har lagt merke til at lyden blir værre når bilen er nyvasket..mulig vann el noe som hjelper til at det blir værre men jeg har oxo forhørt meg med nissan å de sier at det kab være remma faktisk som lager den lyden..høres jo helt forferdelig ut..akkuratt som om kjeden går å slår i dekselet..hmm snåle greier..men var visk ikke mye å få gjort...Det har seg nemlig sånn at jeg kjøpte min d22 av et inkasso firma..å den tidligere eier hadde slurvet med serviceheftet..jeg tenkte som så at "Nissan er jo kjent for å være gode biler så det så jeg ikke på som noe problem"..men der tok jeg feil???..for en morgen her i mai ble det veldig rådebank i bilen på vei til jobb..jeg ble usikker å sendebilen på merkeværksted for å finne ut feilen...der sjekket de dysetrykk, kammer, å kjede...det viste seg at rådelagerene hadde gått....hmm utrolig skuffende etter bare 105 000km. har hat hyppige oljeskift på verksted å alt....bare den sjekken på merkeværksted kom på 7500,- så da sto jeg der....sjekket med hovedimportør om å pråve å få dekket noe på garanti men siden serviceheftet ikke var helt så fikk jeg nemlig ikke dekket noe...har fått høre i ettertid at dette er vist et problem på mod 02-06 vistnok...hvorfor vet jeg ikke...prøvde så å skaffe byttemotor elle motor fra en skadebil el lignende...som sagt..hold på siden mai med dette..å det er så å si umulig å få tak på slike motorer..fikk tilbud om en i sverige..uten garanti for hvor langt den hadde gått el noe..den skulle de ha 60 000,- for..det var uaktuelt..å ny motor ligger vist på 97 000,- i norge.hmm sjekket i hele skandinavaia....hmm noen tips?? håper ikke andre har vært så uheldige å fått samme problem wink.gif

Attached Thumbnails

  • 14082007133.jpg


#22 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 12 September 2008 - 17:55

QUOTE(k5 wannebe @ 11 Sep 2008, 22:54) <{POST_SNAPBACK}>
Hoi!! smile.gif har en d22 04mod jeg som jeg har hatt samme lyden i helt siden jeg fikk den...har lagt merke til at lyden blir værre når bilen er nyvasket..mulig vann el noe som hjelper til at det blir værre men jeg har oxo forhørt meg med nissan å de sier at det kab være remma faktisk som lager den lyden..høres jo helt forferdelig ut..akkuratt som om kjeden går å slår i dekselet..hmm snåle greier..men var visk ikke mye å få gjort...Det har seg nemlig sånn at jeg kjøpte min d22 av et inkasso firma..å den tidligere eier hadde slurvet med serviceheftet..jeg tenkte som så at "Nissan er jo kjent for å være gode biler så det så jeg ikke på som noe problem"..men der tok jeg feil???..for en morgen her i mai ble det veldig rådebank i bilen på vei til jobb..jeg ble usikker å sendebilen på merkeværksted for å finne ut feilen...der sjekket de dysetrykk, kammer, å kjede...det viste seg at rådelagerene hadde gått....hmm utrolig skuffende etter bare 105 000km. har hat hyppige oljeskift på verksted å alt....bare den sjekken på merkeværksted kom på 7500,- så da sto jeg der....sjekket med hovedimportør om å pråve å få dekket noe på garanti men siden serviceheftet ikke var helt så fikk jeg nemlig ikke dekket noe...har fått høre i ettertid at dette er vist et problem på mod 02-06 vistnok...hvorfor vet jeg ikke...prøvde så å skaffe byttemotor elle motor fra en skadebil el lignende...som sagt..hold på siden mai med dette..å det er så å si umulig å få tak på slike motorer..fikk tilbud om en i sverige..uten garanti for hvor langt den hadde gått el noe..den skulle de ha 60 000,- for..det var uaktuelt..å ny motor ligger vist på 97 000,- i norge.hmm sjekket i hele skandinavaia....hmm noen tips?? håper ikke andre har vært så uheldige å fått samme problem wink.gif


http://www.motorgear.no/

Edited by svk, 12 September 2008 - 17:56.

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#23 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 12:26

har da forsket litt på dette..
bilen har orginale nissan reimer.

lyden er der kun ved kaldmotor og fuktig vær.

har nå siste uken opplevd lyden 2 ganger,lyden har forsvunnet begge gangene jeg har sprayet reimene.lyden kommer tillbake ved kaldmotor\over natten ,så reimer må nok byttes forog bli kvitt lyden


konkl: reimene lager lyden smile.gif

Edited by svk, 18 October 2008 - 13:10.

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#24 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 12:50

QUOTE(svk @ 18 Oct 2008, 13:26) <{POST_SNAPBACK}>
har da forsket litt på dette..
bilen har orginale nissan reimer.

lyden er der kun ved kaldmotor og fuktig vær.

har nå siste uken opplevd lyden 2 ganger,lyden har forsvunnet begge gangene jeg har sprayet reimene.


konkl: reimene lager lyden smile.gif


Ka du sprayer reimene med?
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#25 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 12:55

QUOTE(Jeeps @ 18 Oct 2008, 13:50) <{POST_SNAPBACK}>
Ka du sprayer reimene med?


silikon-spray
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#26 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 13:19

QUOTE(svk @ 18 Oct 2008, 13:55) <{POST_SNAPBACK}>
silikon-spray


Kan hende eg skal ta å prøve det på Chevyen. Har konstantert at det må vere reima som lager gnisselyder der, i og med det kun skjer ved fuktig ver:)
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#27 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 13:52

QUOTE(Jeeps @ 18 Oct 2008, 14:19) <{POST_SNAPBACK}>
Kan hende eg skal ta å prøve det på Chevyen. Har konstantert at det må vere reima som lager gnisselyder der, i og med det kun skjer ved fuktig ver:)


høres ut som reima...er den like gammel som bilen så er det kanskje på tide og bytte reim smile.gif

kjøp en boks og prøv...denne sprayen kan brukes til alt...

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#28 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 18:27

Det er jo veldig ulogisk at grunnen er for tynn olje når lyden høres kun ved kald motor... wink.gif

QUOTE
kjøp en boks og prøv...denne sprayen kan brukes til alt...


Henger meg på her jeg også, silikonspray er toppers. Jeg sprayer det på kabelsko og lampeholdere o.l, det holder fukt borte.

Edited by Snømannen, 18 October 2008 - 18:32.

_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#29 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 18:49

QUOTE(Snømannen @ 18 Oct 2008, 19:27) <{POST_SNAPBACK}>
Det er jo veldig ulogisk at grunnen er for tynn olje når lyden høres kun ved kald motor... wink.gif



åå? er vel ikke så ulogisk? er 5-30 olje på motoren.iflg inst boka så skal ikke så tynn olje brukes når det er pluss grader ute...
så jeg så for meg at den tynna olja rant ut av hydrauliske-løftere + hyd kjedestrammer,når den står over natta..og at tikkelyden kom pga det..
men nå viser det seg jo at det er reimene

----

bruker også silikonspray på gore-tex skoene mine rolleyes.gif

Edited by svk, 18 October 2008 - 18:51.

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#30 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 18 October 2008 - 21:06

QUOTE
å? er vel ikke så ulogisk? er 5-30 olje på motoren.iflg inst boka så skal ikke så tynn olje brukes når det er pluss grader ute...
så jeg så for meg at den tynna olja rant ut av hydrauliske-løftere + hyd kjedestrammer,når den står over natta..og at tikkelyden kom pga det..
men nå viser det seg jo at det er reimene


Det jeg mente er at oljen blir tynnere når motoren blir varm. At oljen renner ut av ventilløfterne er ikke så uvanlig, men selvagt så vil den jo som du sier renne ut raskere når oljen er for tynn. Tenkte jo ikke jeg på... rolleyes2.gif

Ganske pussig at reimene kan klare å lage slike voldsomme tikkelyder egentlig. Setter de seg fast i kilesporet på ett vis? Lyden ga seg jo når det ble brukt silikonspray huh.gif
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#31 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 19 October 2008 - 10:07

QUOTE(Snømannen @ 18 Oct 2008, 22:06) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg mente er at oljen blir tynnere når motoren blir varm. At oljen renner ut av ventilløfterne er ikke så uvanlig, men selvagt så vil den jo som du sier renne ut raskere når oljen er for tynn. Tenkte jo ikke jeg på... rolleyes2.gif

Ganske pussig at reimene kan klare å lage slike voldsomme tikkelyder egentlig. Setter de seg fast i kilesporet på ett vis? Lyden ga seg jo når det ble brukt silikonspray huh.gif



da er vi enige ang olja biggrin.gif

iflg utenlandske-forum så er reimene lagd av et spes matriale..som gjør at de lager lyder når det eldes...

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....