B18 med problemer i kammen
#1
Posted 13 August 2008 - 22:20
Er det noen som kjenner til hav det kan være? ??? ER det noen kjente feil i registeret? Det er jo tannhjulsregister så jeg skjønner ikke helt hvordan dette kunne skje.
Bilen stod stille en lang stund før det har blitt kjørt nå i det siste.
--cepe
#2
Posted 13 August 2008 - 22:47
Edited by Nismo, 13 August 2008 - 22:47.
Militær G.vogn m. 300td og 38"
Arctic cat 650 v twin
#3
Posted 14 August 2008 - 20:49
Takk for tips. Må motoren ut av bilen for å bytte dette?
--cepe
#4
Posted 14 August 2008 - 22:25
--cepe
Jeg har ikke bytta d før, men jeg vil tru at d er vanskelig å bytte drevet med motoren i.
Du bør kjøpe ståldrev når du skal bytte.
Jeg skal overhale en B20 motor å sette inn etterhvert og da kommer jeg til å bytte til ståldrev så jeg unngår at d ryker.
Militær G.vogn m. 300td og 38"
Arctic cat 650 v twin
#5
Posted 15 August 2008 - 12:22
Du bør kjøpe ståldrev når du skal bytte.
Jeg skal overhale en B20 motor å sette inn etterhvert og da kommer jeg til å bytte til ståldrev så jeg unngår at d ryker.
Jeg har ikke byttet på felt før, men skulle tro det gikk å bytte med motoren i hvis du demonterer radiatoren. Var ikke noe problem å gjøre dette på volvo 142 i hvertfall, men det er jo litt større plass der da. Har villet prøvd dette før jeg begynte å demontere motor'n. Husk overett-merkene på tannhjulene når du setter inn de nye. Lykke til.
#6
Posted 01 December 2008 - 19:36
#7
Posted 04 December 2008 - 04:13
har hatt av ventilarmen fordi jeg byttet gummihettene på ventilene nå og har et problem: Noen av ventilstengene går ikke orntelig på plass igjen. Noen som vet? står ikke dem direkte denenpå kammen? holder det å tørne motoren litt?
[/quote
Over kammen er det ventilløftere som det er en forsenkning i som "kulene" på ventilstengene sitter nede i. Det kan hende at stengene har kommet ut av disse. Du vil vel se det hvis du lyser med ei lykt langs stengene. Det er en fordel å slakke opp ventiljusteringene noe, og tilte vippearmene over mot stengene når du setter på vippetøyet. Vær sikker på at alle stengene er på riktig plass i begge ender før du teiter til vippetøyet. Lykke til.
#8
Posted 04 December 2008 - 04:52
http://www.kgtrimning.com
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#9
Posted 04 December 2008 - 19:17
nå har jeg renset toppen og stemplene og tatt ut alle Ventil løfterne og fant ut at den ene har noen store hakk i seg og må byttes, den har riktig nok støpefeil så jeg bytter den