Gå til innhold



Foto

Forbruk 6,2 diesel.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
20 replies to this topic

#1 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 18:34

Lurer litt på og handle meg en chervolet starcraft 6,2 diesel. ca 97 mod. Trenger stor plass. Hva er forbruket på sånn og er det noen typiske problemer med disse motorene? Ville helst hatt 6,5 td men. Noe annet jeg må være obs på?

#2 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 19:15

QUOTE(storbonden @ 1 Sep 2008, 19:34) <{POST_SNAPBACK}>
Lurer litt på og handle meg en chervolet starcraft 6,2 diesel. ca 97 mod. Trenger stor plass. Hva er forbruket på sånn og er det noen typiske problemer med disse motorene? Ville helst hatt 6,5 td men. Noe annet jeg må være obs på?

6,2 i 97mod? sikker det ikke er 6,5td da

6,2l bruker ca 1,2 og oppover alt avhengig du er med høyrelabben

6,5td bruker mellom 1,1-1,7 også avhengig av høyrelabben den også

hvis det er 6,5litern som sitter i den så er FSD, en liten elektronisk boks som sitter på dieselpumpa en svakhet, lønner seg å ha en i reserve selv om Pumpedriver har 2 års garanti fra GM

6,2l kjenner jeg ikke noe særlig til
Kansje noen andre kommer med noen inspill

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 19:25

QUOTE(Biringen @ 1 Sep 2008, 20:15) <{POST_SNAPBACK}>
6,2 i 97mod? sikker det ikke er 6,5td da

6,2l bruker ca 1,2 og oppover alt avhengig du er med høyrelabben

6,5td bruker mellom 1,1-1,7 også avhengig av høyrelabben den også

hvis det er 6,5litern som sitter i den så er FSD, en liten elektronisk boks som sitter på dieselpumpa en svakhet, lønner seg å ha en i reserve selv om Pumpedriver har 2 års garanti fra GM

6,2l kjenner jeg ikke noe særlig til
Kansje noen andre kommer med noen inspill

Var visst 92 mod smile.gif

QUOTE(storbonden @ 1 Sep 2008, 19:34) <{POST_SNAPBACK}>
Lurer litt på og handle meg en chervolet starcraft 6,2 diesel. ca 97 mod. Trenger stor plass. Hva er forbruket på sånn og er det noen typiske problemer med disse motorene? Ville helst hatt 6,5 td men. Noe annet jeg må være obs på?

Apropo forbruk. Er det noe vesentlig forskjell på forbruk på Tahoe og Suburban diesel av 97 modell?

#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 20:09

Tahoe og Suburban ligger ganske likt i forbruk
suburban kansje en tanke mer på mila enn tahoe`n siden den er større og tyngre

Min suburban lå i snitt på 1,25l/mil og ca 1,4l på vintern, med sliten dieselpumpe og dyser

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#5 janej

janej

    Dieseldyr

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 21:22

QUOTE(Biringen @ 1 Sep 2008, 21:09) <{POST_SNAPBACK}>
Tahoe og Suburban ligger ganske likt i forbruk
suburban kansje en tanke mer på mila enn tahoe`n siden den er større og tyngre

Min suburban lå i snitt på 1,25l/mil og ca 1,4l på vintern, med sliten dieselpumpe og dyser

Suburban bruke nok litt mer på mila enn tahoe, men ikke så mye som en hel tanke mere tongue.gif
Hvilken girkasse som står i betyr nok masse.
Hos meg står en 3trinns- 400-kasse, og min bruker 1,5 på mila, men det er likt på lang, rolig kjøring, eller bykjøring og småkjøring...
6,2litern tror jeg er et trygt valg av motor.
Jeg personli skal aldri ha noe 6,5liter. Må jeg bytte i nyere bil, blir det bensiner....

Edited by janej, 01 September 2008 - 21:24.

jej

For gud og maskinister er ingenting umulig

Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.

Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...

Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)

Når uhellet er ute, så er det best å være inne

Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid

#6 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 21:31

QUOTE(janej @ 1 Sep 2008, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
Suburban bruke nok litt mer på mila enn tahoe, men ikke så mye som en hel tanke mere tongue.gif
Hvilken girkasse som står i betyr nok masse.
Hos meg står en 3trinns- 400-kasse, og min bruker 1,5 på mila, men det er likt på lang, rolig kjøring, eller bykjøring og småkjøring...
6,2litern tror jeg er et trygt valg av motor.
Jeg personli skal aldri ha noe 6,5liter. Må jeg bytte i nyere bil, blir det bensiner....

Er 6,5 så dårlig? Har en 97 tahoe jeg er kjempefornøyd med. Må bare ha MYE mere plass.

#7 janej

janej

    Dieseldyr

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 21:36

Nei, det er nok mange som er storfornøyd med 6,5litern.
Jeg har aldri prøvd en så jeg vet ikke.
Men jeg har hørt om flere havari på 6,5litern enn på 6,2L...
Å jeg vil selv ha en motor jeg kan stole på...
Å så er det den berømte fsd-en på de motorene... ohmy.gif
jej

For gud og maskinister er ingenting umulig

Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.

Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...

Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)

Når uhellet er ute, så er det best å være inne

Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid

#8 Jokka

Jokka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 256 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 22:42

QUOTE(janej @ 1 Sep 2008, 21:36) <{POST_SNAPBACK}>
Nei, det er nok mange som er storfornøyd med 6,5litern.
Jeg har aldri prøvd en så jeg vet ikke.
Men jeg har hørt om flere havari på 6,5litern enn på 6,2L...
Å jeg vil selv ha en motor jeg kan stole på...
Å så er det den berømte fsd-en på de motorene... ohmy.gif


psh, er bare fordi du hører om alle som har problemer, eller tror dem har problemer. her i gården er det ingen problemer, og ingen antydninger til at det kan kommer i nær framtid.
har bare en enkel liten 65td som spytter ut kraft til bakhjula i massevis.
Bare folk som syter over alt hele tida som får oppmerksomheten, derfor folk er skeptisk til 6,5. Kan jo si at en på jobben har hatt problemer siden dag 1 med drivverket på 6,2'ern sin, selv om det ikke betyr at 6,2 har elendig drivverk. wink.gif

*letta over å få ut litt damp*
Mvh
Joakim K. Odinson
Det som ikke blir gjort idag blir ikke gjort i morgen heller.
Biler er som tissefanter, størst først!

#9 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 06:17

QUOTE(storbonden @ 1 Sep 2008, 18:34) <{POST_SNAPBACK}>
Lurer litt på og handle meg en chervolet starcraft 6,2 diesel. ca 97 mod. Trenger stor plass. Hva er forbruket på sånn og er det noen typiske problemer med disse motorene? Ville helst hatt 6,5 td men. Noe annet jeg må være obs på?


Hvilken type Chevy Starcraft tenker du på? Van, Pickup, Suburban eller Blazer.

1992 moddel Subb har ikke 6,2 diesel, 1991 er det siste året med denne motoren og da ble den levert 4L80E kassa.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#10 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 20:03

Kjørte tur retur ITALIA i sommer med 1991 mod.SUBB...den gikk på 1,1.

#11 Brimi

Brimi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 21:03

En kompis hadde en xc90 d5 164hk, den slukte 1,5l/m ved kort kjøring... så forbruket på amerikanerne er ikke så ille som folk tror sammelignet med de andre euro-suvene.

#12 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 21:26

QUOTE(Brimi @ 2 Sep 2008, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
En kompis hadde en xc90 d5 164hk, den slukte 1,5l/m ved kort kjøring... så forbruket på amerikanerne er ikke så ille som folk tror sammelignet med de andre euro-suvene.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

#13 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 21:29

QUOTE(Nannestad-Sub @ 2 Sep 2008, 07:17) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilken type Chevy Starcraft tenker du på? Van, Pickup, Suburban eller Blazer.

1992 moddel Subb har ikke 6,2 diesel, 1991 er det siste året med denne motoren og da ble den levert 4L80E kassa.

Tenkte først på en van 1992 modell, men er noe usikker. Ser litt på Suburban også. Må være diesel og mest mulig plass. Har Tahoe nå, og den blir for liten. Har stor hund av type berner sennen, og må ha plass til barnesete og vogn. Maks 130000 peng. Noen som har tips til noe annet brukandes?

#14 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 21:33

Mange flotte SUBBER på FINN og AUTODB,hehe.Det er jo bilen av biler dribble.gif

#15 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 21:42

Nå spør jeg kansje dumt, men hva er forskjellen på en bensin og diesel iforbruk? Har forstått at bensin var så mye dyrere og kjøre med. Glem FSDen biggrin.gif

#16 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 03 September 2008 - 22:19

QUOTE(storbonden @ 2 Sep 2008, 22:42) <{POST_SNAPBACK}>
Nå spør jeg kansje dumt, men hva er forskjellen på en bensin og diesel iforbruk? Har forstått at bensin var så mye dyrere og kjøre med. Glem FSDen biggrin.gif
Ingen tvil om at det er dyrere¨å kjøre med bensin-Har hat flest bensin 8ere,men 6,2 litern(diesel)er snillest,uten tvil.Tipper på en SUBB,så snakker vi om minst halvliteren på bila i forsjell.Vel nå blir jeg vel satt på plass.

Edited by blackfeet, 03 September 2008 - 22:20.


#17 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 04 September 2008 - 08:55

QUOTE(blackfeet @ 3 Sep 2008, 22:19) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen tvil om at det er dyrere¨å kjøre med bensin-Har hat flest bensin 8ere,men 6,2 litern(diesel)er snillest,uten tvil.Tipper på en SUBB,så snakker vi om minst halvliteren på bila i forsjell.Vel nå blir jeg vel satt på plass.


Tja jeg har da forbruk på 6,5TD i en Tahoe, og kommer ikke under 1,8 på mila, og det med nye dyser mm. Så jeg mender da at en bensin subb er ikke så mye dyrere å kjøre rundt i.

PS!!! 1,8 små/blandet kjøring. 1,2 langkjøring
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#18 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 05 September 2008 - 07:41

Bruker 1,1l/mil på langkjøring og 1,3-1,4l/mil ved småkjøring. På vinterkjøring blir det rundt 1,3-1,4l/mil både ved langkjøring og småkjøring. Stort sett er det høyerelabben som bestemmer.
Bilen er en 89mod Silverado 3500 med påmontert Banksturbo, 3-trinns TH400 og 35". Synes ikke det er ille til å være så stor bil. Den har gått ca. 210.000miles.
Byttet dysene i sommer som jeg fikk tak i gjennom GMC2500, kjempefornøyd. Utgjorde 0,1-0,2l/mil.

#19 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 05 September 2008 - 08:22

QUOTE(Bromle @ 5 Sep 2008, 07:41) <{POST_SNAPBACK}>
Bruker 1,1l/mil på langkjøring og 1,3-1,4l/mil ved småkjøring. På vinterkjøring blir det rundt 1,3-1,4l/mil både ved langkjøring og småkjøring. Stort sett er det høyerelabben som bestemmer.
Bilen er en 89mod Silverado 3500 med påmontert Banksturbo, 3-trinns TH400 og 35". Synes ikke det er ille til å være så stor bil. Den har gått ca. 210.000miles.
Byttet dysene i sommer som jeg fikk tak i gjennom GMC2500, kjempefornøyd. Utgjorde 0,1-0,2l/mil.


Min erfaring på 6,2 diesel er den samme. 1,2 på langkjøring, mens 1,3-1,4 ved blandet kjøring.
MEN for 6,5TD er mye tørstere, her er forbruket på blandetkjøring (egen erfaring) 1,8 liter/mil, mens langkjøring 1,2 liter/mil.

Kjøper du en Chevy med 6,2 er forbruket OK for forbruker, mens kjøper du en 6,5TD er forbruket OK for drivstoff leverandør cool.gif

Bensin gutta kan nok fortelle om deres erfaringer rundt forbruk for biler før og etter 1996.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#20 chevy van

chevy van

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 338 Innlegg:

Posted 05 September 2008 - 17:37

Min chevy-van 6,2D 4L80E-kasse bruker rundt 1,2 til vanlig kjøring i nærmiljøet. Målte den til 1,04 liter i sommerferien med 5 personer + bagasje+ diverse møbler. Konstant bruk av air-condition. Min gikk ned i forbruk etter å ha stilt på mer på dieselpumpa. Dessuten ble den sprekere.