Forbruk 6,2 diesel.
#1
Posted 01 September 2008 - 18:34
#2
Posted 01 September 2008 - 19:15
6,2 i 97mod? sikker det ikke er 6,5td da
6,2l bruker ca 1,2 og oppover alt avhengig du er med høyrelabben
6,5td bruker mellom 1,1-1,7 også avhengig av høyrelabben den også
hvis det er 6,5litern som sitter i den så er FSD, en liten elektronisk boks som sitter på dieselpumpa en svakhet, lønner seg å ha en i reserve selv om Pumpedriver har 2 års garanti fra GM
6,2l kjenner jeg ikke noe særlig til
Kansje noen andre kommer med noen inspill
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3
Posted 01 September 2008 - 19:25
6,2l bruker ca 1,2 og oppover alt avhengig du er med høyrelabben
6,5td bruker mellom 1,1-1,7 også avhengig av høyrelabben den også
hvis det er 6,5litern som sitter i den så er FSD, en liten elektronisk boks som sitter på dieselpumpa en svakhet, lønner seg å ha en i reserve selv om Pumpedriver har 2 års garanti fra GM
6,2l kjenner jeg ikke noe særlig til
Kansje noen andre kommer med noen inspill
Var visst 92 mod
Apropo forbruk. Er det noe vesentlig forskjell på forbruk på Tahoe og Suburban diesel av 97 modell?
#4
Posted 01 September 2008 - 20:09
suburban kansje en tanke mer på mila enn tahoe`n siden den er større og tyngre
Min suburban lå i snitt på 1,25l/mil og ca 1,4l på vintern, med sliten dieselpumpe og dyser
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#5
Posted 01 September 2008 - 21:22
suburban kansje en tanke mer på mila enn tahoe`n siden den er større og tyngre
Min suburban lå i snitt på 1,25l/mil og ca 1,4l på vintern, med sliten dieselpumpe og dyser
Suburban bruke nok litt mer på mila enn tahoe, men ikke så mye som en hel tanke mere
Hvilken girkasse som står i betyr nok masse.
Hos meg står en 3trinns- 400-kasse, og min bruker 1,5 på mila, men det er likt på lang, rolig kjøring, eller bykjøring og småkjøring...
6,2litern tror jeg er et trygt valg av motor.
Jeg personli skal aldri ha noe 6,5liter. Må jeg bytte i nyere bil, blir det bensiner....
Edited by janej, 01 September 2008 - 21:24.
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#6
Posted 01 September 2008 - 21:31
Hvilken girkasse som står i betyr nok masse.
Hos meg står en 3trinns- 400-kasse, og min bruker 1,5 på mila, men det er likt på lang, rolig kjøring, eller bykjøring og småkjøring...
6,2litern tror jeg er et trygt valg av motor.
Jeg personli skal aldri ha noe 6,5liter. Må jeg bytte i nyere bil, blir det bensiner....
Er 6,5 så dårlig? Har en 97 tahoe jeg er kjempefornøyd med. Må bare ha MYE mere plass.
#7
Posted 01 September 2008 - 21:36
Jeg har aldri prøvd en så jeg vet ikke.
Men jeg har hørt om flere havari på 6,5litern enn på 6,2L...
Å jeg vil selv ha en motor jeg kan stole på...
Å så er det den berømte fsd-en på de motorene...
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid
#8
Posted 01 September 2008 - 22:42
Jeg har aldri prøvd en så jeg vet ikke.
Men jeg har hørt om flere havari på 6,5litern enn på 6,2L...
Å jeg vil selv ha en motor jeg kan stole på...
Å så er det den berømte fsd-en på de motorene...
psh, er bare fordi du hører om alle som har problemer, eller tror dem har problemer. her i gården er det ingen problemer, og ingen antydninger til at det kan kommer i nær framtid.
har bare en enkel liten 65td som spytter ut kraft til bakhjula i massevis.
Bare folk som syter over alt hele tida som får oppmerksomheten, derfor folk er skeptisk til 6,5. Kan jo si at en på jobben har hatt problemer siden dag 1 med drivverket på 6,2'ern sin, selv om det ikke betyr at 6,2 har elendig drivverk.
*letta over å få ut litt damp*
Joakim K. Odinson
Det som ikke blir gjort idag blir ikke gjort i morgen heller.
Biler er som tissefanter, størst først!
#9
Posted 02 September 2008 - 06:17
Hvilken type Chevy Starcraft tenker du på? Van, Pickup, Suburban eller Blazer.
1992 moddel Subb har ikke 6,2 diesel, 1991 er det siste året med denne motoren og da ble den levert 4L80E kassa.
#10
Posted 02 September 2008 - 20:03
#11
Posted 02 September 2008 - 21:03
#12
Posted 02 September 2008 - 21:26
#13
Posted 02 September 2008 - 21:29
1992 moddel Subb har ikke 6,2 diesel, 1991 er det siste året med denne motoren og da ble den levert 4L80E kassa.
Tenkte først på en van 1992 modell, men er noe usikker. Ser litt på Suburban også. Må være diesel og mest mulig plass. Har Tahoe nå, og den blir for liten. Har stor hund av type berner sennen, og må ha plass til barnesete og vogn. Maks 130000 peng. Noen som har tips til noe annet brukandes?
#14
Posted 02 September 2008 - 21:33
#15
Posted 02 September 2008 - 21:42
#16
Posted 03 September 2008 - 22:19
Edited by blackfeet, 03 September 2008 - 22:20.
#17
Posted 04 September 2008 - 08:55
Tja jeg har da forbruk på 6,5TD i en Tahoe, og kommer ikke under 1,8 på mila, og det med nye dyser mm. Så jeg mender da at en bensin subb er ikke så mye dyrere å kjøre rundt i.
PS!!! 1,8 små/blandet kjøring. 1,2 langkjøring
#18
Posted 05 September 2008 - 07:41
Bilen er en 89mod Silverado 3500 med påmontert Banksturbo, 3-trinns TH400 og 35". Synes ikke det er ille til å være så stor bil. Den har gått ca. 210.000miles.
Byttet dysene i sommer som jeg fikk tak i gjennom GMC2500, kjempefornøyd. Utgjorde 0,1-0,2l/mil.
#19
Posted 05 September 2008 - 08:22
Bilen er en 89mod Silverado 3500 med påmontert Banksturbo, 3-trinns TH400 og 35". Synes ikke det er ille til å være så stor bil. Den har gått ca. 210.000miles.
Byttet dysene i sommer som jeg fikk tak i gjennom GMC2500, kjempefornøyd. Utgjorde 0,1-0,2l/mil.
Min erfaring på 6,2 diesel er den samme. 1,2 på langkjøring, mens 1,3-1,4 ved blandet kjøring.
MEN for 6,5TD er mye tørstere, her er forbruket på blandetkjøring (egen erfaring) 1,8 liter/mil, mens langkjøring 1,2 liter/mil.
Kjøper du en Chevy med 6,2 er forbruket OK for forbruker, mens kjøper du en 6,5TD er forbruket OK for drivstoff leverandør
Bensin gutta kan nok fortelle om deres erfaringer rundt forbruk for biler før og etter 1996.
#20
Posted 05 September 2008 - 17:37