hva burde jeg gjøre?
Started by
bryggboy
, Sep 08 2008 21:27
33 replies to this topic
#21
Posted 16 September 2008 - 20:52
oki..takk takk. du har peiling på disse bilene du. hehe. tusen takk for at du gidder og hjelpe meg
#22
Posted 21 September 2008 - 19:58
kan jeg bruke castrol olje til alt? spurte på ei lokal bil rekvisita sjappe her om ting til denne bilen og da hadde castrol ei liste over anbefalte oljer til denne bilen. er det greit eller?
#23
Posted 21 September 2008 - 22:16
Castrol er gode greier, men ikke billig.
Anbefalinger er og gode greier, men ville ikke fulgt de blindt, men også sjekka om de forskjellige API spesifikasjonene stemmer med de jeg posta tidligere.
Mange som liker å anbefale kun for å få selge...
Anbefalinger er og gode greier, men ville ikke fulgt de blindt, men også sjekka om de forskjellige API spesifikasjonene stemmer med de jeg posta tidligere.
Mange som liker å anbefale kun for å få selge...
Road Warrior
#24
Posted 22 September 2008 - 18:22
QUOTE(General Lee @ 21 Sep 2008, 22:16) <{POST_SNAPBACK}>
Castrol er gode greier, men ikke billig.
Anbefalinger er og gode greier, men ville ikke fulgt de blindt, men også sjekka om de forskjellige API spesifikasjonene stemmer med de jeg posta tidligere.
Mange som liker å anbefale kun for å få selge...
Anbefalinger er og gode greier, men ville ikke fulgt de blindt, men også sjekka om de forskjellige API spesifikasjonene stemmer med de jeg posta tidligere.
Mange som liker å anbefale kun for å få selge...
oki.men de har en de anbefaler til gir også. er ikke den no tess den da eller siden du sier den må kjøpes hos merkeforhandler??
#25
Posted 23 September 2008 - 04:16
QUOTE(bryggboy @ 22 Sep 2008, 18:22) <{POST_SNAPBACK}>
oki.men de har en de anbefaler til gir også. er ikke den no tess den da eller siden du sier den må kjøpes hos merkeforhandler??
Joda, går bra det bare den tilfredstiller ATF +4. Sjøl så var jeg innom en Wal-Mart her i USA og kjøpte en kartong med orginal MoPar ATF +4 til $4,50.- pr quart. Det er billig det
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#26
Posted 23 September 2008 - 15:42
25 kr litern... Ingen som har sjekka pris hos Dodge i Sverige feks?
Road Warrior
#27
Posted 26 September 2008 - 19:40
må jeg stramme banda i kassa??
må jeg bytte olje på skiftekassa?
må jeg bytte olje på skiftekassa?
#28
Posted 26 September 2008 - 21:23
1. Tja, ja, muligens, bør, helst, kommer an på hva du gidder og om du har momentnøkkel til 5-7nm.
2. Nei. Er vel felles med kassa eller tenker jeg feil nå?
2. Nei. Er vel felles med kassa eller tenker jeg feil nå?
Road Warrior
#29
Posted 26 September 2008 - 22:46
det var det jeg også lrte på om det var samme. men har ikke peil..
hvis det ikke er veldig viktig og stramme dem så er det vel best og drite i det??
hvis det ikke er veldig viktig og stramme dem så er det vel best og drite i det??
#30
Posted 30 September 2008 - 18:57
er det noen som veit om det er samme kasse eller???
#31
Posted 12 October 2008 - 22:40
QUOTE(General Lee @ 12 Sep 2008, 16:27) <{POST_SNAPBACK}>
Motor: API CI-4 15W40
Gir: ATF+4 (Fåes kun hos Dodge)
Differ: 75W140 API GL5
Servo: ATF+4
Jeg bruker Gulf olje, fåes hos Bull Enger.
Men så lenge du handler ett noenlunde bra/kjent merke er det ett fett så lenge det er rett API specs.
ATF+4 fåes som sagt kun hos forhandler og sist jeg handla måtte jeg ut med 140 kr litern...
Mercedes har en olje med samma specs., men sia det er merce trur jeg ikke prisen er noe bedre.
Gir: ATF+4 (Fåes kun hos Dodge)
Differ: 75W140 API GL5
Servo: ATF+4
Jeg bruker Gulf olje, fåes hos Bull Enger.
Men så lenge du handler ett noenlunde bra/kjent merke er det ett fett så lenge det er rett API specs.
ATF+4 fåes som sagt kun hos forhandler og sist jeg handla måtte jeg ut med 140 kr litern...
Mercedes har en olje med samma specs., men sia det er merce trur jeg ikke prisen er noe bedre.
Så man kan bruke denne oljen på motor (selv på vinter?) http://www.biltema.n...?iItemId=139164
Av oljelageret fikk jeg anbefalt noe 10-40 olje som ikke tilsvarte API CI-4 ..
#32
Posted 13 October 2008 - 16:46
Mange av Biltema sine oljer er levert av Statoil.
Men om det er lik olje som Statoils egne produkter eller noe slags lisensproduksjon, gidder jeg ikke diskutere her.
Bruker heller ikke Biltema til annet enn forbruksmateriell.
Som sagt, anbefalinger er bra så lenge en ikke følger de blindt.
Mange som tenker stor gammal diesel, noe som det er og , og at det ikke er så nøye hva en heller nedpå.
Er fortsatt folk som anbefaler å vaske bil med diesel...
Titan Truck + ville jeg brukt av Fuchs oljer.
Men om det er lik olje som Statoils egne produkter eller noe slags lisensproduksjon, gidder jeg ikke diskutere her.
Bruker heller ikke Biltema til annet enn forbruksmateriell.
Som sagt, anbefalinger er bra så lenge en ikke følger de blindt.
Mange som tenker stor gammal diesel, noe som det er og , og at det ikke er så nøye hva en heller nedpå.
Er fortsatt folk som anbefaler å vaske bil med diesel...
Titan Truck + ville jeg brukt av Fuchs oljer.
Road Warrior
#33
Posted 19 December 2008 - 07:44
QUOTE(RamDodge @ 8 Sep 2008, 23:31) <{POST_SNAPBACK}>
Er helt enig med General Lee. Genos Garage har en genial filterpakke der du får alt du behøver av filter til ett års bruk (luft, olje og dieselfilter) De selger bare Fleetguard som er Cummins sitt eget merke, og noe av det ypperste som lages av filter.
Jeg ville også gått over å smurt alle smørepunkter, og satt inn smørenippler i alle endeledd om de ikke hadde det fra før. Husk å smøre kryssa og.
Dodge krever den dyre ATF4+ olja på kassa som er Chryslers egen standard, men mange bruker DexronIII og heller på en liter syntetisk motorolje i tillegg. Er blitt forsket mye på dette, og om en har litt tid til overs så har en ett par ukers lesing foran seg om dette om en søker litt på Amerikanske forum
Jeg ville også gått over å smurt alle smørepunkter, og satt inn smørenippler i alle endeledd om de ikke hadde det fra før. Husk å smøre kryssa og.
Dodge krever den dyre ATF4+ olja på kassa som er Chryslers egen standard, men mange bruker DexronIII og heller på en liter syntetisk motorolje i tillegg. Er blitt forsket mye på dette, og om en har litt tid til overs så har en ett par ukers lesing foran seg om dette om en søker litt på Amerikanske forum
Hvor er alle smørepunktene og smørenipplene på RAM fra 2004? Er det ikke bare 2 punkter (framme)
#34
Posted 20 December 2008 - 13:14
QUOTE(General Lee @ 12 Sep 2008, 16:35) <{POST_SNAPBACK}>
Og om du skal bytte viftereim, noe som og er kjekt å ha liggende.
Her har du vertfall nummer på Dayco og priser fra Økonomideler
Viftereim: DAYCO 5021260 295,00
Strammer: DAYCO 89362 1056,00
Strammehjul: DAYCO 89094 220,00
Radiatorslange øvre: DAYCO 72357 250,00
Radiatorslange nedre: DAYCO 72357 250,00
Her har du vertfall nummer på Dayco og priser fra Økonomideler
Viftereim: DAYCO 5021260 295,00
Strammer: DAYCO 89362 1056,00
Strammehjul: DAYCO 89094 220,00
Radiatorslange øvre: DAYCO 72357 250,00
Radiatorslange nedre: DAYCO 72357 250,00
Passer denne også RAM 2500 Cummins 2004 mod?