Vær forsiktig med for mykje mengde Anders!
Svart røyk=meir diesel enn luft. Da får man veldig mykje termiske spenninge inni der, altså det bli lokalt veldig varmt, fort. Som du ikkje vil merk på motortemp. Det du kan gjør, e å monter en eksostemperatur-måler, eller pyrometer som det heite på utlandsk! Så får du se i praksis kor varm eksosen e. Men de e ganske dyr vanligvis.
I alle fall, for mykje svart røyk e tøfft, men bli fort veldig skadelig vess det bli i overkant.
Stefan
ok den e notert, det e ikke mytje svart røyk, dvs e i sånn så man ser på dieseldrag å sånner teng at d spyr ut tjukk svart røyk som om man brenn bildekk.
men meire grå røyk.
nu ha e montert turbotrøkkmåler. å d ladda bra, 1 bar. å etter trøkke bei opptuna så ladda den tidligar under 2000 d gjor den ikke før, på 2100 så ladda den en halv å når en bar me ca 3000. å d går no styggjævlig mot ka d gjor før:) ana ikke hest antallet men opp mot 100 kanskje....
ska ta å dra av litt på den skruen før diesel, men d bi over helga. e jo så sinnsykt kukent å kom tell på den satans Lucas CAV pumpa!!!
som sagt, de på verkstede æ spurte sa en kvart omdreininig, d va nesten ikke merkbart å en halv bei før mye, så om man drar den en halv kvart bak så sku d nu bi go knall.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!