Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#3221
Posted 15 January 2008 - 23:11
villa nu ha sveisa eller bolta i ramma på den... men men... kan godt få sjå
Ha jo test nu at dem funka
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3222
Posted 15 January 2008 - 23:46
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3223
Posted 15 January 2008 - 23:47
Ladaeb e litt kuken sånnsett, har ikke ramme...
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3224
Posted 16 January 2008 - 09:35
villa nu ha sveisa eller bolta i ramma på den... men men... kan godt få sjå
Ha jo test nu at dem funka
Tenkte på å legge alu i vinkel rundt "kanalan" og feste de i ramma på et vis.(Eller å skru de fast i kanalan) Men korsn gjøres overgangen alu-stål på en praktisk holdbar måte?? Har ikkje løst tell å feste rør under kanalan møste jo en del bakkeklaring på det....
XL-7
#3225
Posted 16 January 2008 - 09:49
trur det bi vanskelig å monter en alu konstruksjon fast i ramma, å la den ligg mot kanalen. Menne nu har ikke æ sedd så mye på Gen1 da. Men æ villa lagt fast i ramma når du har ramme på bilen.
Men du kan jo kom å sjå på ladaen sjå kordan det e gjort.
De beskytteran æ har sett nesten ikke fast i bilen i det heile tatt.
Har sekkert føklart dette 10 ganga, men nu e jo ikke æ så go å føklar.
Beskyttern e skrudd fast i jekkfestan i bilen me 4 6.3 mm plateskrua på begge sian.
Det som gir styrken i dem, e at det e sveisa inn en alu L profil på innsia, som gjør at selve kanten bi som et 4kantrør. Dette røret e tellaga sånn at det ligg nån få milimeter i fra nedre kant på kanalen, dær kanalen på utsia å på innsia av bilen e sveisa i sammen.
Sånn at får du et slag, så knekk ikke 4 kant alurøret, men det bøy sæ litt opp, å førdel trøkke i fra feks en stubbe eller stein (som har skorre holl i kanalen ellers) utover heile kanalen
rockslider.bmp 101.59K 89 downloads
Edited by AMan, 16 January 2008 - 09:54.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3226
Posted 16 January 2008 - 15:39
Kan som en saksopplysning nevne at alle kannalbeskyttere til alle Land Rovere som skal festes i ramma er laga kunn i stål.
Div understellsbeskyttere er laget i 8mm alu, men de festes i ramma med stål deler og de delene igjen festes mot aluplatene med isolatorer i mellom.
Min røde LR hadde noen alu spacere for å senke festene på stab staget bak, når jeg skulle fjærne dette så måtte jeg sage aluklompene av ramma og slipe ned for at ikke ramma skulle ødelegs mere...
Tenk bare over dette
#3227
Posted 16 January 2008 - 16:06
Men det e jo klart at stålplate i vinkel e en muligheit, eller nokke ainna som e litt hardt og flatt...
XL-7
#3228
Posted 16 January 2008 - 16:42
Kan som en saksopplysning nevne at alle kannalbeskyttere til alle Land Rovere som skal festes i ramma er laga kunn i stål.
Div understellsbeskyttere er laget i 8mm alu, men de festes i ramma med stål deler og de delene igjen festes mot aluplatene med isolatorer i mellom.
Min røde LR hadde noen alu spacere for å senke festene på stab staget bak, når jeg skulle fjærne dette så måtte jeg sage aluklompene av ramma og slipe ned for at ikke ramma skulle ødelegs mere...
Tenk bare over dette
E vil jo sei at så lenge du har ramme, å spesiellt på gen to, så den står så nakent tell (leit å sveis ut arman før selve røret som ska beskytt kanalen) så festa du i ramma. Dette bi unasett sterkar en alu.
Om det e så lurt å bland stål å alu, nei!! men æ trur ikke at stålet rusta så mye meire, kanskje litt evt bi messfarga. (verktøy å stålteng i alukassa) e jo ikke akurat blank å fin oer lengere tid. Men tvila på at stålet bi å etes opp av aluen. Det e nokk heller andre veien. Kalles galvansik tæring, stålet e hær den sterke komponenten. Aluen gror lett fast i stålet, spesiellt om du har ei alu mutter eller feks alu bremsetrommla some bake på ladaen, å som står på stål nav. De bruka å sett.
Men alt tell sett bruk, beskytteran æ har ligg i mot et grunna, lakka å tektylert stålkarroseri, å så e det 4 el galvansierte plateskrua som hold dem fast. Sist æ sjekka hadde ikke skruan rusta spesiellt eller aluen "rusta" bid kvitå smuldratt, kort sagt ikke korrodert.
Om du bruka rustfrie skrua, så påverka ikke aluen skruan , eller skuran aluen, men skruan vil få stålet ellers i bilen tell å rust. OSV OSV.
Uansett så ser æ før mæ at æ riv av kanalbeskytteran lenge før de gror fast i bilen eller skruan rusta av.
Men hær e det mange fella å gå i, spesiellt med rustfritt/syrefast å vanlig stål.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3229
Posted 16 January 2008 - 18:23
Har berre 7" x 15 " white spoke felga med 0 innpress. Må ha mæ 30 - 50 mm spacere.
....eller nån nye felga.
Du kan jo sei fra vess du kjøpe nye felga....
XL-7
#3230
Posted 16 January 2008 - 21:39
funka bra på båta!!!!!!
Edited by ladajada, 16 January 2008 - 21:40.
#3231
Posted 16 January 2008 - 22:24
funka bra på båta!!!!!!
Ja som det saltes ette veian no så, e det jo som å være på havet
#3232
Posted 16 January 2008 - 23:04
Nu e d slutt på å heng på kroken......endeli!!
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3233
Posted 17 January 2008 - 08:50
Kan gjør det dær æ va, men å pell ned heile forstilinga, å så pluttselig rissiker å bi huta bort dær i fra går ikke ann
Ellers så va æ å holdt nyfjæran opp på sia av gammelfjæran, DÆVEN HA BI HØG!!! spesiellt forran
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3234
Posted 17 January 2008 - 11:15
Ølling mellom slagan...?????
Men ellers ser det jo yber bra ut..
Min blei høg bak.....
XL-7
#3235
Posted 17 January 2008 - 11:48
Men forran så va nu fjæra allfall ei tomme lenger en den som sto på bilen. Å ei tomme på fjæra ska tellsvar 2" ute på hjulan. (IFS skrå bærearma osv osv)
Bak så står nyfjæra neffør hjulnavet, når du hold den i kant me øvre fjærskål.
DET BI TØFFT!!!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3236
Posted 17 January 2008 - 13:19
Sjøl var e på PKK i dag med RRC`n. Resultate ble kode 1=0, kode 2=0 og kode 3=0, fikk komentar på sveting på fordelingskasse og framdiff men det leve e godt med. Skal prøve med omega på fordelingskassen og fremdiffen trenger bare noen runder gjengetape på tappeskruen .
Ellers så har jeg bestilt div til sommeren
#3237
Posted 17 January 2008 - 15:53
XL-7
#3238
Posted 17 January 2008 - 15:59
#3239
Posted 17 January 2008 - 17:18
Jah æ ska kanskje monter litt i helga, abre e jo at æ må ha hjelp tell fram fjæran (må å må, bi i alle fall enklar).
Hør også rykter om 4 dempera, det bi bra
Va i dag å kjøpte nån 12.9 bolta ma umbrakohau, å stål låsemuttra. Så nu klar æ kanskje å ladd i sammen diffen middlertidig sånn at det hold.
Må ha ned heile skiten, men som sagt, veit ikke kor i alle daga æ ska stå å gjør det, sjøl om æ faktisk øyna et håp i dag. Får se, veit i alle fall akurat kordan æ ska gjør det. å da e det litt frustreranes å ikke ha plass å gjør det.
Æ fikk ingen annmerkninga på olja som rannt av motorn min på siste PKK, menne så hadde æ jo montert olje-picup under motorn, fyllt med mud å sand, nån så treng OLJEGRUS??? æ har en par ccm
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3240
Posted 18 January 2008 - 19:11
Jah æ ska kanskje monter litt i helga, abre e jo at æ må ha hjelp tell fram fjæran (må å må, bi i alle fall enklar).
Hør også rykter om 4 dempera, det bi bra
Va i dag å kjøpte nån 12.9 bolta ma umbrakohau, å stål låsemuttra. Så nu klar æ kanskje å ladd i sammen diffen middlertidig sånn at det hold.
Må ha ned heile skiten, men som sagt, veit ikke kor i alle daga æ ska stå å gjør det, sjøl om æ faktisk øyna et håp i dag. Får se, veit i alle fall akurat kordan æ ska gjør det. å da e det litt frustreranes å ikke ha plass å gjør det.
Æ fikk ingen annmerkninga på olja som rannt av motorn min på siste PKK, menne så hadde æ jo montert olje-picup under motorn, fyllt med mud å sand, nån så treng OLJEGRUS??? æ har en par ccm
kos bil e d du ska ha fjære og dempera på da?
ka feila front diffen din!=?
og skulla gjærne ha asfailtert innkjørsla så fyll på me meir grus så d itj bi fer my olje i den!!