Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#3581
Posted 11 March 2008 - 09:25
#3582
Posted 11 March 2008 - 09:59
Men du må vær klar over at de breie dekkan du har på din bil e heilt håplaus å kjør me... Men det går såklart ann å få det bra, jamfør Arctic Trucks.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3583
Posted 11 March 2008 - 11:15
#3584
Posted 11 March 2008 - 17:38
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3585
Posted 11 March 2008 - 19:43
Æ har vært i dag å prøvd en 94 mod ZJ me 4 liter å 178 på tellern.
Ka kan æ si... IKKE imponert!!! Det kan ha nåkka me at denne bilen mest sansynelig va bra førsarva da. Men alikavel
Alt starta me at de måtte fram me hjelpe starten når æ skulle hent den på Caro. Men vel ute på veien så alt beire ut trudde æ.
Kom tell første krysset å førventa å bi skutt ut som i en rakket så fort det bei grønt. Æ bånna gassen, venta å venta å etter ei stund så har man jo 60km, men du verden ka lite imponeranes i en bil me 184 hesta å 4 liters bensin.
Automatkassa må vær det regeste æ har opplevd (far sin hiace automat gira bedre) å mye lyd/ulyd i fra den ågennerelt sett gira ubehagelig i 1 å 2.
I første svengan æ traff, va det vel meire som å kjør båt i grov sjø, men det kan jo vær utslitte støtdempera.
mangla en del lys i førbinnelse me gir indikasjon å valg av høy å lav. laga også ei artig skrapelyd, når man sjalta mella nøytral å høy, omentrent som at du tvenga en bil me manuell i gir uten clutch.
Setan va elendig å nedsotten, kan dette vær pga at det va laredo utgave å ikke limited??
På tur opp rundt soløyvannet låste bremsan sæ, caro sku orden tell me berging, men før de va kommen så langt, fikk æ lura de laus igjen.....
å heilt tell slutt, mulig bremsan kødda det tell, kanskje automatkassa også, som det MÅ vær no feil me. Men alikavel, 184 hesta, ethundredeogåttifire hesta!!! å 4 liters BENSIN sekser.... Å så går det så dårlig!! har hørt fleire som har sagt at denne motorn ikke nødvendigvis riv skinnet av pølsa, men e synes fan ikke at den fikk pølsa på kok en gang!!!
E alle jeep sånn, eller va æ uheldig?
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3586
Posted 11 March 2008 - 19:58
hørtest både dyrt å tidkrævanes ut d prosjektet der!!!
#3587
Posted 11 March 2008 - 22:48
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3588
Posted 12 March 2008 - 16:04
Jobba før på Auto & Dekkservice, men de hadd Jeep. Falt ikkje pladask for Jeep Cherokee, men de va nu ikkje så gal som det hørtes ut som den du prøvd va.
Nu e det lenge sia, men mein å husk at den 4 litern va en fin motor t den bilen. Ingen racerbil, men gikk godt nok i massevis, typen bil tatt i betraktning. På all normal kjøring bør den kjennes rimelig uanstrengt ut, og på full gass bør du ikkje sett igjen med inntrykk av at den gikk spesiellt dårlig. Da trur eg det må vær nåkka galt med den. Dieseln derimot, synes eg va en fæl variant...
Girkasse og, kanskje ikkje like raffinert og følsom som en japansk kasse, sånn generellt altså, men amerikaneran veit jo nesten ikkje ka en manuell kasse e for nåkka, så de laga tross alt endel aut kassa der borte. Ingen grunn t at den skal gir ubehagelig. Ska heller ikkje vær unormalt mye lyda fra den.
Det med skraping mella høy/lav KAN vær normalt, og rett og slett en konsekvens av automat-gir. På en man kasse, vess bilen står i ro, og clutchen e trødd inn, står alt i ro inni der. Mens på en aut, vil selv i fri, og muligens også i park enkelte dela ha løst å roter så lenge motor går. Ikkje verre enn at det stoppa når den står i enten høy eller lav, men akkurat i fri så vil ting begynn å roter nok t at du da får litt skraping når du da sett i enten høy eller lav.
På min suburban kan eg ikkje skift mella høy/lav i park. MÅ i fri. Og da gjeld det å vær snar, vess man venta i fri snurra det rundt nå jævlig inni der. Sett du da i park kan det smell godt (anbefales ikkje) eller om du ska fra fri på ford.kasse til høy eller lav.
Vess man skal la motoren gå med ford kasse i fri av en eller anna grunn, anbefales det å stopp motoren og vent t alt slutta å gå rund før man gjør nåkka meir.
Som sagt, kanskje ikkje en udiskutabelt overlegen bil i utgangspunktet, men en sånn som e i orden ska slett ikkje vær så gal. Trur du har vært uheldig.
Stefan
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4
#3589
Posted 12 March 2008 - 23:32
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#3590
Posted 13 March 2008 - 00:29
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3591
Posted 13 March 2008 - 08:10
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3592
Posted 13 March 2008 - 14:05
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3593
Posted 13 March 2008 - 17:01
Men dæm e jo en drøm å kjøre
Vest di ikkje bli like uheldig som mæ jeep'en du prøvde
#3594
Posted 13 March 2008 - 17:16
Denne bilen va æ just å prøvde.
Va AC i den, å justering av demperea.
Egentlig en fin bil å sjå tell. Men han som har hadd den før har vært en orntlig slørvkuk, gorrsjetten invendig, å teng verka litt brukt på en måte. men nu e det vel vanlig at det skranla litt i en gammel pajero???
Støtdemperan va totalt fraværanes, e dette nåkka som e dyrt, me tanke på den justerbare bak??
Varmeapparat bak funka ikke.
Ellers va det bytt clutch før ganske få år sia/kort tid.
Startern va overhalt/fixa
Bytta plugga i 06 overhalt dysa å litt førskjellig, så servica så heilt grei ut.
Karrosen så heil å fin ut, ikke no synlig rust, det lille æ fikk sedd under, så også grett ut. Men e litt spent på under skjermutbyggeran. Va litt blæring atme eine plastbredden inni pasasjerdøra på høyre side. Men ikke alvorlig, spørs jo bare ka som e under.
La merke tell at det va ganske mye overflaterust rundt setebrakettan i golve, å at alle boltan i bagasjerommet under teppet hadde samme syndromet, men dær va det mønja over me no sinkgrunning.
I de to boksan under baksete, dær kor jekken å greiern ligg, så det ut som det va litt overflaterust i en metallskøyt som bi dær. Kan dette tyd på no alvorlig???
Så meget fin ut, utvendig å under som sagt. Men disse boltan å de skøytan bei æ litt skeptisk tell.
Va jo fin pris på han da.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3595
Posted 14 March 2008 - 21:08
E det kunn oss (mæ å mæsjøl) statsansatte kjerringlause gressenkemenn som skriv litt på detta seriøse å fagrelaterte forumet vårres??
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3596
Posted 15 March 2008 - 20:08
Ja......
Men den Pajen på Stadssalg så jo fin ut. Kjøp.
XL-7
#3597
Posted 16 March 2008 - 00:33
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3598
Posted 18 March 2008 - 10:59
Ka man ska si på de nye SOLAR prisan kontra bensin???
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3599
Posted 18 March 2008 - 22:43
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#3600
Posted 21 March 2008 - 21:24
Ettermiddagstur i fjæra. Testa ny-diffan. Gira ned fra 4,30:1 til 5,13:1. Fantastisk, bruker nesten ikke clutch lenger. Og helt fin på veien. 80km/t ser ut som 80. Store hjul......hehe
Edited by Moejoe, 21 March 2008 - 21:41.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/