"AMan" har du testa dette produktet ennå.....
http://www.offroad.n...showtopic=93703Jah, har det. Å e faktisk ikke så ille.
Har ikke testa det nokk tell å kunne proklamer om det e så sterkt som reklamefilmen sir. Men det går ann å lodd et cm holl i bunnen på en ølboks!!! æ va litt overaska når det gikk. Det oppfør sæ heilt anerledes en vanlig loddetinn. Vanlig loddetinn flyt, eller "Fukta" som det heite på fagspråket, utover det du lodda stort sett me en gang det bi varmt nokk. Mens dette stoffet ikke flyt, du må varm, smør ut, å når du har smort så flyt fet utover. Så før å tett feks et holl i en alutank, kanskje tell å me ne båt så funka det bra.
Men som bindemiddel i konstruksjona, æ testa litt, lodda et kvartomms rør fast i ei plate. Å slo den av med hammern rett etterpå... Men det va rørert som rauk å ikke loddefuga. Grunnen tell at røret røyk var at æ hadde vært før har me varmen å det smuldra opp.
Ska du handel, så handel i fra durafix.se, bye belligere en Gasolin.no
e det mye arbeid å skifte en sånn o-ring på diselpumpa?
Nei, på Hiace, så e det litt mekkel å skruv av gassoverføringa tell pumpa. (i følge min far som har hadd 3 sånner tell nu, æ veit ikke, har ikke skrua så mye på dem) Om dette e likkens på Lux veit æ ikke.
Bortsett fra det så e det bare en vanlig O-ring mein æ, som sett rundt den akslingen som stekk ut av pumpa. Lokket e det lokket du har på toppen, å dær bruka vi RTV silicon sist.
Som sagt har æ ikke skrua så mye på det, men farn min har det. Å dersom det lekk så mye at det bi dam under bilen, e du førsåvidt heldig, før da ser du kor det kommer i fra, dersom du leita litt.
På eine bilen hannes lokta det diesel, å fant aldri ut kor det kom i fra, før nån tippsa om pumpa.
Jau....... i dag har æ vært i...............
og prøvekjørt en ...................
Å kordan va da det...
Og må æ begynne med å si at det er en 2006 modell, kjørt 25000 (tjuefemtusen) km...
Så den e jo i praksis ny...
Sittestilling og støy og vindsus osv er sånt som det sikkert går ann å leve med..
Eller forbedre bilen frem til et brukbart resultat!
Men... og nå kommer det store MEN!!
Førr den var heilt førrjævlig å kjør... Æ har før brukt å si at det værste æ har kjørt var en halvgammel FORD F250 pickup, med en -75 mod Ramcharger på 2. plass..
Når det gjelder styrerespons og retningsstabilitet.. Men no leda dennan suverent!!!!!!!!!!!!!
Førr denne var heilt jævlig rett å slett.. ca 1/4 omdreining på rattet uten at noe skjedde.. og hvis veihellinga endra sæ, stakk den rett av.. enten ut over kvitstripa eller gulstripa..
Æ kjørt fra Svolvær mot Leknes.. og nå det blei så smal vei at det ikke var gulstripe var den rett og slett skummel å kjør...
Hadde fått lånt den 2-3 tima.. men hadde ikke nærva til å kjør nokka langtur med den.
Dumt.. førr æ har hatt lyst å prøv en Defender litt meir enn noen km..
SÅ æ måtte ringe Roar å spørre om det skal være sånn...
Og det skal det ikke iflg han.. Defender har meget god styrerespons og retningsstabilitet sei han..
Så det var nok nokka rape galt i forstilling/ styring på denne... men uansett.. resultatet er som følger..
Æ fikk ødelagt inntrykket av Defender.. og ikke minst av forhandleren.. Som kjøre ut bila som er sånn..
Iflg selgern var den ikke klargjort.. Og det stemme nok.. for viskerbladan var bare lørva.. og det samme var gummien på clutchpedalen.
Og ACen kjølte ikke mye...
Småtteri tenke kanskje dokker.. Joda, si æ.. men når biln står der nyvaska og polert, til og med dekkan var polert... og så e den sånne detalja og en sånn kjøreopplevelse som festa sæ i mitt hode.. da bli det ikke "Den gode følelsen" akkurat...
Totalkvalitet!
Hjelpa ikke med fise ny salgshall og verksted, og selgera med kvitskjorte og slips, når ikkje bilan e kjøranes..
Og æ stille spørsmål med den tekniske kvaliteten når sånt kan vær mulig på en bil som e så ny og kjørt så lite...
Så den store konklusjonen er.... fikk ødelagt inntrykket av biln, og fikk ett nokså dårlig inntrykk av forhandleren!
Og ja.... langt langt langt inni mæ var det et frø til en spire til at æ hadde bynt å tenk mæ tanken på å slå til og riv ut den der... Men som dokker skjønna... sånn bli det ikke!!
Men Lofast var en fin vei.. og været var bra.. Og det va nokka fint å kvil auan på på fergeturen , så ikke heilt bortkasta dag!! En Defender ska ikke vær sånn nei, æ prøvekjørte Defendern tell en som heite Ørjan her i bodø. En kompis av han Roar, som æ bytta et mellomakselkryss tell. Bilen va en 110 me 300tdi å OME fjæra. Bilen va heilt fin å kjør, fullt på høyde me alle vanlige 4x4 bila fra 1990-2000. Faktisk jævla fin å kjør.
Men; Sittestilling... mulig det e æ som e dææævelsk breiskuldra
Men kofør ska man sett oppi døra?? Å kofør ska man nesten subb huden av knokan når man dreia ratte??
Ellers så e nu bilen litt gammeldags å rustikk i konstruksjon, men alt funka jo å æ bra, bortsett fra at bilen ser gammel ut. Støynivået e nu heilt akseptabelt tell å vær en offroadbil, å så e jo den 300 motorn en orntlig knakkelmotor.
Før min del så å bi det vel aldri no Defender, den e før peisen å sett i, å den e ALT ALT ATL før dyr i forhold tell kor mye bil du får før pengan.
Men Discovery2... dem e også litt før dyr enda, men Discovery2!!! Det va bil det!!!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!