Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#7381 tictor

tictor

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 18 December 2009 - 21:06

QUOTE(JT @ 18 Dec 2009, 20:56) <{POST_SNAPBACK}>
E man en lestadianer fra Skjomen kan men kansje være truanes.... biggrin.gif

Hahaha laugh.gif

#7382 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 01:30

QUOTE(tictor @ 18 Dec 2009, 21:06) <{POST_SNAPBACK}>
Hahaha laugh.gif

Faen altså! donorbilen er ikke til salgs allikevel.. Schenker skal ha den nette sum av 1900.- etter at jeg har fått maks rabatt via jobb for å hente den andre motoren jeg har "på lur" Den dærre rustne bilen min begynner å bli dyr..

#7383 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 09:37

Finnes fleire pick-ups i handelen, og bankan e full av penga... smile.gif
Lord.......
XL-7

#7384 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 10:04

Skjomen...nja må nu vær godt oppi inni dær. Men dær har man verken bil eller internett, så det blir nok ikke wink.gif

#7385 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 10:45

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 19 Dec 2009, 01:30) <{POST_SNAPBACK}>
Faen altså! donorbilen er ikke til salgs allikevel.. Schenker skal ha den nette sum av 1900.- etter at jeg har fått maks rabatt via jobb for å hente den andre motoren jeg har "på lur" Den dærre rustne bilen min begynner å bli dyr..

Kjøp nye stempelringer og topp-pakning. .......... så fixer du den du har. Det er jo litt spes. at det er originalmotoren.

BTW.......... dessuten er du ikke den eneste som innimellom syns at bilen begynner å bli dyr...... men det er ikke det det kommer ann på. Du har begynt å bygge deg en bil.......... da må du jo fortsette. Det er jo ikke så veldig mange slike biler(klenodier) i distriktet......... som folk i andre deler av verden intereserer seg for og følger med på utviklingen av. ................... og ja....det fins andre pickuper og banken har penger........... men det blir noe annet. Ikke bare å skifte ut viktige elementer i livet sitt bare fordi dem har fått noen skavanker.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#7386 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 11:04

Ser ut som om vintertreffet på Setermoen blir litt lengere ut på vinteren, enn først antatt....
Lord.......
XL-7

#7387 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 13:26

QUOTE(JT @ 19 Dec 2009, 12:04) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut som om vintertreffet på Setermoen blir litt lengere ut på vinteren, enn først antatt....

DET LIKA Æ!!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7388 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 13:57

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 19 Dec 2009, 10:45) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøp nye stempelringer og topp-pakning. .......... så fixer du den du har. Det er jo litt spes. at det er originalmotoren.

Har faktisk vurdert det. Det koster ikke såå mye for stempel, ringer og lager på summit. Men det blir så jækla mye mer jobb enn jeg har lyst på.
Da må jeg jo demontere og se om sylinderne er skadet før jeg bestiller deler først, og ting tar som kjent tid.. :/

#7389 FUBAR

FUBAR

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 17:21

Noe info på vintertreffet???
Arctic-Trucks 4 Life
Don`t Do Drugz----Do 4x4

#7390 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 18:06

Ser ut tell at det blir i mars....
Lord.......
XL-7

#7391 svempa

svempa

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 21:03

QUOTE(JT @ 19 Dec 2009, 11:04) <{POST_SNAPBACK}>

Hørtes helt utmerket ut biggrin.gif
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#7392 svempa

svempa

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 21:10

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 19 Dec 2009, 13:57) <{POST_SNAPBACK}>
Har faktisk vurdert det. Det koster ikke såå mye for stempel, ringer og lager på summit. Men det blir så jækla mye mer jobb enn jeg har lyst på.
Da må jeg jo demontere og se om sylinderne er skadet før jeg bestiller deler først, og ting tar som kjent tid.. :/

Trur ikke du trenger å demontere for å sjekke sylindrene, er ikke vanlig med skade visst du ikke har kjørt storhavari på stempel eller ventila som har løsnet å laget skade.
Kan jo være greit å ta av toppen for å se slitasjekanter i sylindrene før du bestiller , men det tar deg 45 min å gjøre.....ikke mere tid enn det du bruker på en boks øll tongue.gif
Når du først har løftet ut motorn er det ikke så mye jobb å skifte ringer å lager, å da vet du i tillegg hva du har kontra en brukt motor.....så sett i gang å ikke nøl, da går det bare lengre tid enn det trenger biggrin.gif biggrin.gif
-00 BMW E46

#7393 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 19 December 2009 - 23:24

QUOTE(svempa @ 19 Dec 2009, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
Trur ikke du trenger å demontere for å sjekke sylindrene, er ikke vanlig med skade visst du ikke har kjørt storhavari på stempel eller ventila som har løsnet å laget skade.
Kan jo være greit å ta av toppen for å se slitasjekanter i sylindrene før du bestiller , men det tar deg 45 min å gjøre.....ikke mere tid enn det du bruker på en boks øll tongue.gif
Når du først har løftet ut motorn er det ikke så mye jobb å skifte ringer å lager, å da vet du i tillegg hva du har kontra en brukt motor.....så sett i gang å ikke nøl, da går det bare lengre tid enn det trenger biggrin.gif biggrin.gif

Det er mye logikk i det ja. Bortsett fra det med ølboksen, du har jo sett flere ganger at jeg ikke bruker mer enn etpar minutter på ei øl tongue.gif

Men 2,2en er jo kjent for å være en drittmotor. Men det er ingen som kan fortelle eksakt hva som er så dårlig med den, så jeg er litt i tvil om det i det hele tatt er verdt å bruker penger på den. Den er altså gått knapt 190 og er heelt utslitt.

#7394 svempa

svempa

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 10:36

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 19 Dec 2009, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det er mye logikk i det ja. Bortsett fra det med ølboksen, du har jo sett flere ganger at jeg ikke bruker mer enn etpar minutter på ei øl tongue.gif

Men 2,2en er jo kjent for å være en drittmotor. Men det er ingen som kan fortelle eksakt hva som er så dårlig med den, så jeg er litt i tvil om det i det hele tatt er verdt å bruker penger på den. Den er altså gått knapt 190 og er heelt utslitt.

Får du ikke tak i en 2LT motor rimelig som du kan stapp oppi....den passa vel på kassen.

He he, det dær med ølla kan diskuteres..har sett øll bli drukket fortere enn det e så du gjorde på klubbtreffet whistle.gif beer.gif

Edited by svempa, 20 December 2009 - 10:40.

-00 BMW E46

#7395 tictor

tictor

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 16:43

Litt tøff den her, må jo vær ett kupp me litt hydraulikk cool.gif

http://www.youtube.c...feature=related

#7396 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 21 December 2009 - 10:29

Nå trenger jeg litt hjelp.....jeg solgte sad.gif Defenderen på fredag, og kjøper har ila helga kjørt fra Bjerkvik til Jæren ohmy.gif ....og sent i går kveld snakka jeg med han, og han kosa seg ennå, så den ser jeg nok ikke noe mere til.
Derfor.....jeg trenger bil....
-Vet noen av dere om en billi Discovey1 som noen tror,vet, kanskje osv skal selges??? Har ikke lyst til å bruke så veldig mye penger på bil denne gangen derfor er desverre en Defender litt uoppnåelig akkurat nå.

Kan dere hjelpe meg å lete? Det står jo noen litt bortgjemte, glemte eldre Discoer her i nord.....

#7397 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 21 December 2009 - 11:07

QUOTE(Roar M @ 21 Dec 2009, 10:29) <{POST_SNAPBACK}>
Nå trenger jeg litt hjelp.....jeg solgte sad.gif Defenderen på fredag, og kjøper har ila helga kjørt fra Bjerkvik til Jæren ohmy.gif ....og sent i går kveld snakka jeg med han, og han kosa seg ennå, så den ser jeg nok ikke noe mere til.
-Vet noen av dere om en billi Discovey1 som noen tror,vet, kanskje osv skal selges??? Har ikke lyst til å bruke så veldig mye penger på bil denne gangen derfor er desverre en Defender litt uoppnåelig akkurat nå.

Kan dere hjelpe meg å lete? Det står jo noen litt bortgjemte, glemte eldre Discoer her i nord.....

Æ har bil før salg tongue.gif

KOFØR I ALLE DAGA HAR DU SOLGT DEFENDERN??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7398 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 21 December 2009 - 12:38

Den i Tromsø... enkebilen?

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#7399 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 21 December 2009 - 14:51

QUOTE(Roar M @ 21 Dec 2009, 11:29) <{POST_SNAPBACK}>

Kondolerer.. mellow.gif
Lord.......
XL-7

#7400 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 21 December 2009 - 17:19

Defenderen er solgt pga av mye sykdom i heimen og derfor er tungt/ufornuftig dyrt å ha to dyre biler.
Jeep er tøft, men se ovenfor.....dessuten så har jeg skrudd min del av vm-diesel tongue.gif

Enkebilen i Tromsø er selfølgelig under oppsikt.....den er meget bra bortsett fra sprengt automat

Konolasjoner er motat, takk

Er kanskje mottakelig for anna bilinnspill også....til maks 50 store....kanskje biggrin.gif