Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#7841 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 21 February 2010 - 11:18

QUOTE(Jarl_ @ 21 Feb 2010, 11:57) <{POST_SNAPBACK}>
Åååååååååååååååååå............... rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Hilux 6x6

Hm.....fin å kjør material å verktøy me opp på fjelle når vi bygge hytte den dær! ....må ta mæ en prat me boss'n min wink.gif

#7842 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 21 February 2010 - 14:18

tru han stat ka pænga han skal ha førr nå sånn...
samtidig trur æ han stat ikke blir å gokjenne nå sånn heller. mad.gif

#7843 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 22 February 2010 - 19:58

jepp jepp,da har jeg kjørt uten ladding på bilen siden treffe i høst på kjerringøy,3 dynamoa og 3 regulatora bytta uten hell,alt av tenkelige ting sjekka på bilen uten hell,så tur til toyota i dag jeg for å få tatt en feilsøking på bilen,
etter 1 time og 1000kr fatigere kom verkstemannen ut og kunne fortelle at det kun var en sikring som var røkke.heilt utrulig spør du meg.men sånn er det når man bare sjekke sikringen fort og ikke studerer dem.tråden var hel,men med et nermere blikk kunne du så vitt se at den var av inni plasten.verkste mannen så det heller ikke.
han bare skifta alle sikringen han vips så funka det.
deilig med strøm igjen.

så sånn kan det gå,men lykkelig nåsmile.gif

#7844 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 22 February 2010 - 20:27

QUOTE(Tor Einar (luggis) @ 22 Feb 2010, 19:58) <{POST_SNAPBACK}>
jepp jepp,da har jeg kjørt uten ladding på bilen siden treffe i høst på kjerringøy,3 dynamoa og 3 regulatora bytta uten hell,alt av tenkelige ting sjekka på bilen uten hell,så tur til toyota i dag jeg for å få tatt en feilsøking på bilen,
etter 1 time og 1000kr fatigere kom verkstemannen ut og kunne fortelle at det kun var en sikring som var røkke.heilt utrulig spør du meg.men sånn er det når man bare sjekke sikringen fort og ikke studerer dem.tråden var hel,men med et nermere blikk kunne du så vitt se at den var av inni plasten.verkste mannen så det heller ikke.
deilig med strøm igjen.

På tide at du fikk det i orden igjen smile.gif Sliter som F med glødinga på min, og har bare sjekket sikringene to ganger så nå må jeg vel ut og ohme dem.. tongue.gif

#7845 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 22 February 2010 - 22:29

QUOTE(Tor Einar (luggis) @ 22 Feb 2010, 19:58) <{POST_SNAPBACK}>
deilig med strøm igjen.

hehe... dæven ka bra at det va såpass lite så plaga biln.
Da du først sku bli så plaga

Men det va som du sir.... dyrt ja..

#7846 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 22 February 2010 - 23:24

QUOTE(Tor Einar (luggis) @ 22 Feb 2010, 20:58) <{POST_SNAPBACK}>
deilig med strøm igjen.

Det e litt surt sånn me en gang...men når ting går i orden e man berre happy... cool.gif Strøm e løkka i livet... biggrin.gif
Lord.......
XL-7

#7847 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 22 February 2010 - 23:52

Må gratuler han Johnny me stille kasse da! Ser det ble vellykka på h4k. Blir nok kassebytte på meg og før vi kjør nordover, men den må tål en tur med henger te Arjeplog i helga, skuterhelg me familien.

Å ellers så har e plutselig gått i bestilling av vinsj, type Warn, så den står i stil me svettlappan e har i kjellern... tongue.gif
Så får man sjå om det blir permanent eller laus montasje. Kan tenk meg permanent, pga fjæringa e stiv foran(HD-fjære), å e muligens grei plass om e laga meg ei lita lysbøyle.

Putta landstrøm i biln i dag, Defa sin lille lader, med innvendig panel som har volt/utetemp/timer. Fant det på en skrotbil, så d vart belli smile.gif
Å når man ikke kjør så mykje, å kjør dieselvarmer en time om dagen blir batterian litt slapp i 15 minus. rolleyes.gif
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#7848 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 00:22

QUOTE(lcvidar @ 22 Feb 2010, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>
Må gratuler han Johnny me stille kasse da! Ser det ble vellykka på h4k. Blir nok kassebytte på meg og før vi kjør nordover, men den må tål en tur med henger te Arjeplog i helga, skuterhelg me familien.

Å ellers så har e plutselig gått i bestilling av vinsj, type Warn, så den står i stil me svettlappan e har i kjellern... tongue.gif
Så får man sjå om det blir permanent eller laus montasje. Kan tenk meg permanent, pga fjæringa e stiv foran(HD-fjære), å e muligens grei plass om e laga meg ei lita lysbøyle.

Putta landstrøm i biln i dag, Defa sin lille lader, med innvendig panel som har volt/utetemp/timer. Fant det på en skrotbil, så d vart belli smile.gif
Å når man ikke kjør så mykje, å kjør dieselvarmer en time om dagen blir batterian litt slapp i 15 minus. rolleyes.gif

Fronten på LC er jo lagd for fast winsj, sånn ca. Men gjør man en generaltabbe vil man kanskje bak i stedet for frem, tenker jeg, og det er greit med flyttbar winsj.

#7849 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 00:57

En vesigna front på LC'en førr vinsjmontering, opp mot BT og sånt... wink.gif
Men eg hold en knapp på firkantrør og lausmontering....då e den fløttbar, og når det ikkje e bruk førr den, e den ikkje utsatt førr vær, vind og lange fingra... smile.gif
Lord.......
XL-7

#7850 Oddmund

Oddmund

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 10:19

QUOTE(JT @ 23 Feb 2010, 00:57) <{POST_SNAPBACK}>
En vesigna front på LC'en førr vinsjmontering, opp mot BT og sånt... wink.gif
Men eg hold en knapp på firkantrør og lausmontering....då e den fløttbar, og når det ikkje e bruk førr den, e den ikkje utsatt førr vær, vind og lange fingra... smile.gif

Einaste som hjelp mot lange fingra e å sveis det fast...
Folk prøve no å pell av det mest utrulie på bilan... har kilt fast kroken bak i 2" koblinga, den sett djævelsk gått, men tru du faan ikke nånn har vært å dratt ut spiltn å bynt å rakkle han fram å te bake... har no smetta i ny bolt me lite trioving? hengelås i:)
"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#7851 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 11:49

QUOTE(lcvidar @ 22 Feb 2010, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>

Ka de jør slags nytte di skvættlappan i kjeller'n? laugh.gif

Gratulere med vinsj!
Kan være en fordel å ha et 4kantrør å putt den i, så han du fløtt den bak på bilen om du kjør dæ fast, å må bak...

#7852 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 12:58

Jo takk, på tide smile.gif kanskje like greit me krybbe ja. Ka du fant slags tilbud på krybbe å sånn? Ha vært greit å hatt det klart te JAWC.

Edited by lcvidar, 23 February 2010 - 13:00.

mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#7853 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 13:18

QUOTE(lcvidar @ 23 Feb 2010, 12:58) <{POST_SNAPBACK}>
Jo takk, på tide smile.gif kanskje like greit me krybbe ja. Ka du fant slags tilbud på krybbe å sånn? Ha vært greit å hatt det klart te JAWC.

Krybbe lager du på en halvtime, hvis du har litt jern i ermet.

#7854 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 22:07

Jeg har klagd på postgangen maange ganger, men dette er imponerende:

Sendingen er innlevert på postkontor
23.02.2010 14:51 5337 RONG

Sendingen er innhentet
23.02.2010 15:59 5353 STRAUME

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
23.02.2010 17:58 5020 BERGEN

#7855 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 23 February 2010 - 22:24

QUOTE(lcvidar @ 23 Feb 2010, 12:58) <{POST_SNAPBACK}>

Æ gidda ikke å lag den sjøl, så æ bestilte fra bgnor.
huska ikke, men mein på at det va 2800 + moms å frakt. æ fikk den førr.
Æ bestilte jo samtidig et universal feste da de ikke hadde et som passa tel min bil.
Fikk det førr 700 + moms

Om æ ikke huska heilt feil.

#7856 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 24 February 2010 - 20:02

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 17 Feb 2010, 00:22) <{POST_SNAPBACK}>
Ser bra ut det der Tedd...... du får komme tell moejoeland for å teste litt.....

Her e nu førresten en liten filmbit fra kluggsamlinga i november

åååååå Blå HJ60!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7857 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 25 February 2010 - 11:09

QUOTE(AMan @ 24 Feb 2010, 20:02) <{POST_SNAPBACK}>
åååååå Blå HJ60!!!

Den var jo her i helga også

BTW
Storhjulene (39") har fått microseiping og er klar for sætermoen. Nu kjenne æ å at det nappe litt......

Edited by Johnny (Moejoe), 25 February 2010 - 11:26.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#7858 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 25 February 2010 - 14:26

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 25 Feb 2010, 12:09) <{POST_SNAPBACK}>
Den var jo her i helga også

BTW
Storhjulene (39") har fått microseiping og er klar for sætermoen. Nu kjenne æ å at det nappe litt......

Ja æ så det på bilda fra helga, E det den som bor i løpsmarka??

Det finnes bare 2 utgava av verdens beste bil, den eine heite HJ60 den andre heite HDJ80... kem av de du ska ha e bare et spørsmål om nostalgifaktor og pris!!! cool.gif biggrin.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#7859 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 25 February 2010 - 19:58

Og der var posten tilbake i normalt gjenge. De har altså brukt to døgn på å få den australske låseren min fra Bergen til Oslo, med god hjelp av ubrukelige NSB..

Jeg er utålmodig!! tongue.gif

#7860 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 25 February 2010 - 23:18

Æ har kjøpt ny bil wink.gif
Grizzly 700EPs '08