Takk takk.
Ha oppdaget en sprekk i ene transferhuset som det kjæm olje ut a, finnes det nåkka man kan evt. smør på før å få det tett ?
Eller kanskje nån e go å sveis i alu, hmm. Ha så lite løst å ta ned og skru sundt alt igjen.
Va muligens helt unødvendig me dysebytte, gikk helt likt etterpå.
Fant tilfeldigvis ut at motstand tel dysn va litt løus, skrua den ordentlig fast så den fekk skikkelig jord og motorn går som ei kul.
Men må nok ha ny vacum dings ifm. gasspjeld/tomgangen, går tregt så tomgangen e sekkert rundt 2500 rpm tel man dytta den telbake.
Gjekk ikke å åpn den og å smør hjalp ikke.
Å sveis i gammelt alu fullt av olje e ikke nåkka særlig. Uansett burde du ta innmaten ut av huset å sånnt først.
Men det du kan gjør e å bruk Haraldit eller en eller anna form før stålplast å smør over det.Men da bør du først bruk ei negermus eller stålbørste (rustfritt) å grev det orntlig reint. å så kanskej slip et lite hakk over sprekka å så fyll i.
Evt så finnes det nån spesial loddestava som e ei alu legering som du kan lodd sprekka med, også me då slip reint først å lag ei lita fuge å fyll i. Det siste funka i alle fall kjempebra

Kan bestill det i fra gasolin, eller rett i fra den svenske importøren. Æ har sånner stava ligganes på landegode om det ikke hasta så veldig.
Kjem dokker på lørdag??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!