Rustfri???
Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#8401
Posted 20 May 2010 - 19:29
Rustfri???
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8402
Posted 20 May 2010 - 20:36
Må ta en bestemmelse på vinsj problemet mitt. Har sendt div e-poster ang ny motor til Warn vinsjen min,lite svar å få
#8403
Posted 20 May 2010 - 20:46
Må ta en bestemmelse på vinsj problemet mitt. Har sendt div e-poster ang ny motor til Warn vinsjen min,lite svar å få
Har jo ikke bygd bilen bare for å sitte i den...... når man bygger ekstremt må det brukes ekstremt også. Godt å finne ut hvor grensene går...
Kinavinsjen duger i finnland den....... det var faktisk flest kinavinsjer å se der ifjor.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#8404
Posted 20 May 2010 - 20:50
Må ta en bestemmelse på vinsj problemet mitt. Har sendt div e-poster ang ny motor til Warn vinsjen min,lite svar å få
Kordan vinsj problem har du?
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8405
Posted 20 May 2010 - 20:55
Kinavinsjen duger i finnland den....... det var faktisk flest kinavinsjer å se der ifjor.
Det gjør den ja. Bare så jævlig uhøvelig at den æ har skulle ta kveld nu rett i forkant av et ganske kostbart prosjekt. Regner med at et sånt hydraulikkprosjekt havne rundt 15 k før det e oppe å går. Løkka e at æ har tilgang på billige hydraulikkdeler og slanger på jobb. Skal bygge med hydraulikk uttak forran og bak på bilen. Så det bare e å bytte vinsjen i hurtigfeste.
#8406
Posted 20 May 2010 - 21:41
For Anders sjølsagt!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#8408
Posted 20 May 2010 - 23:06
Gratulere med prisen forresten!!
Ser ut som den er fortjent!!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#8409
Posted 20 May 2010 - 23:20
Må ta en bestemmelse på vinsj problemet mitt. Har sendt div e-poster ang ny motor til Warn vinsjen min,lite svar å få
d e vel 24v på volvoen? har jo ei gew10000 ståanes på patroln, men ska jo ikkje vær kjip vess du står i beit i forrkant a et treff/tur....
#8410
Posted 21 May 2010 - 08:29
Gratulere med prisen forresten!!
Ser ut som den er fortjent!!
Hehehe, takk
#8411
Posted 21 May 2010 - 09:00
Ja det e nok 24 volt på Volvoen.
Sånt vil æ ikke låne.... men om du har tenkt å selge til en ok pris... så e det absolutt av interesse! Men du skal vel ha Patrol i all overskuelig framtid
#8412
Posted 21 May 2010 - 12:17
Sånt vil æ ikke låne.... men om du har tenkt å selge til en ok pris... så e det absolutt av interesse! Men du skal vel ha Patrol i all overskuelig framtid
Hehe, har ikke planer om å sæll neij. Men tenkte d va unødvendi å kjøpe ny winch tel 3-5tusn kun førr lt/sot eller ka du no ska på...
Har en patrol på gårn her nede(pick-up`n) å en på tomta oppe i kjeldebotn, å må vel ha en å anna på gårn tel ei kvær tid.
Kan jo ikke ressiker at man bli sett på som homo eller tallentlaus sia man ikke har offroader på gårn.
Å patrol`n har et utseende som d e nå spesielt me, et unikum a en motor. Nånn ulempa e d vel i offroad-sammenheng. Han e tong, vanskeli å bli kvitt åverheng sia støtfangeran e festa i sjakklan, crg-utgavan har høgt tøngdeponkt.
Menmen, kan vel ikke få i pose å sekk
#8413
Posted 21 May 2010 - 13:42
Har en patrol på gårn her nede(pick-up`n) å en på tomta oppe i kjeldebotn, å må vel ha en å anna på gårn tel ei kvær tid.
Kan jo ikke ressiker at man bli sett på som homo eller tallentlaus sia man ikke har offroader på gårn.
Å patrol`n har et utseende som d e nå spesielt me, et unikum a en motor. Nånn ulempa e d vel i offroad-sammenheng. Han e tong, vanskeli å bli kvitt åverheng sia støtfangeran e festa i sjakklan, crg-utgavan har høgt tøngdeponkt.
Menmen, kan vel ikke få i pose å sekk
Byggom tell spirala så kan du ha så lite overheng du bare vil
Å så kan du jo finn tak i no utrangerte lodd å legg bake på den så bi den mytje likar offroad
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8414
Posted 21 May 2010 - 20:21
Å så kan du jo finn tak i no utrangerte lodd å legg bake på den så bi den mytje likar offroad
Blei vel så å si likevekti når plattn kåmm på han... 2x6" i læmman....
#8415
Posted 21 May 2010 - 20:38
Tvila æ sterkt på, men du kan jo prøv å vei han
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8416
Posted 21 May 2010 - 21:05
E vel ikke mye om å jør at d e likt, husk på at plane veie litt, står en stålkasse me kjettingan, wire å div oppi baki der, pluss en kasse me 2stk 220amp batteri tel vinsja..... batterian e vel nestn 100kg bære dem....
#8417
Posted 21 May 2010 - 21:44
Heile poenget va jo at æ sku si at bila me 50/50 vektførdeling e bedre en bila uten 50/50 vektførdelig sjøl om dem e lettere...
Mao, picup e dumt, å bila ombyggd tel picup e veldig dumt
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8418
Posted 21 May 2010 - 22:05
Mao, picup e dumt, å bila ombyggd tel picup e veldig dumt
muli tøngda å vektførdeling har mye å sei, men du veit man e avhengi a å flyt oppå myr å gårr når man lir av sykdommen undemotorisert, men d e jo en sykdom patrolan e imun imot
Edited by Oddmund, 21 May 2010 - 22:06.
#8419
Posted 21 May 2010 - 22:22
En anna ting: 50/50 e fint, vældi fint på diverse underlag, men en lang 160 e i utgangspunktet så inn i hællemoveite tung at vess du ikke kjøre i tjukk myr eller sny, så har den dær væktførdelinga lite å si. Nu e nu æ mæst fasinert av trial-løype eller skog, å da kan du drite i vækta. Jo tøngre jo bedre i sånner løype.
Spør Lorden oppi Gratangen, Roar, kaffør han bytta ut 160'en...pga at den veide 19 tonn, ingenting grunna vektførdeling. 90'en han bytta tell e legendarisk i offroadsamenhæng, lik patrol, men kanskje ennu mer kjent...men den e ifølge mæ, Roar å andre, overhode ikke i nærheta like kraftig bygd såm en 160patrol.
Meeeeen så ska vi kanskje ikke spinn vidre så vældi langt på ka såm e bæst i værdn, førr absolutt ingenting e optimalt tell alle forhold =)
Peace out =)
Edited by Grønnli, 21 May 2010 - 22:36.
#8420
Posted 21 May 2010 - 23:46
50/50 vektførdeling e alfa å omega, å 10 ganga viktigere en lett bil.... marktørkke e bare et sprøsmål om sotore nokk dekk!!
å patrol e framtong... ferdig me det...
btw, niva e også framtong
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!








