Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#841 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 07 June 2004 - 23:00

..og det kailla æ pinadø entusiast. cool.gif
Kjør over 12 mil tur/retur i en gammel duvanes amerikanerbil med enhjulstrekk og fleire hunner hæsta som slurpa i sæ uante mengder med grufullt dyr bensin førr å sjå 20 min video av si egen kjøring førr 2 daga sia!!!wink.gif

PS! Lægg dokk mærke te ka som e borte fra signaturen min!!! blush.gif

Jarl Martinussen
-93 Hilux
-00 BMW K 1200 LT
”Neitakk, æ kjør…”

#842 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 07 June 2004 - 23:00

Janei, 12 mil? Blei vel over 30. Ikkje berre en tur t Bodø, men to... Men d e jo ikkje nåkka grusom skjebne å gli rundt i
Kopi av melding:
en gammel duvanes amerikanerbil med enhjulstrekk og fleire hunner hæsta som slurpa i sæ uante mengder med grufullt dyr bensin

Boortsett fra at du har rett i at bensin e grusomt dyr! Trasig akkurat det der, men ellers en FIIN dag!smile.gif Du så nu forrestn ikkje ut t å vær direkte trist sjøl heller når du va ute på prøvetur med den der gamle, duvanes amerikanerbiln med 1,5 hjulstrekk (diffbrems) og fleire hunner hæsta osv...smile.gif Såg d nok, du såg ut som du spælla poker med gode kort...biggrin.gif

Men men, nu e d kvell!

Kun d vær derfor han Jarl såg ut som han ha vunne i lotto, men fikk ikkje lov å sei d t nån?

"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."

#843 dr.mud

dr.mud

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Da va de ti for glaluxnyheter: Goluxn er up and running igjen med en gammelny motor, dog me litt såra stolthet over atn svikta mæ da det gjaldt på siste turn hainn skuill ta mæ fra Inndyr te Bodø. No da æ kun pændle innad i byn har æ faktisk sykla etpar uka te jobb(!!!) da kjerringa insistert på å ha ainnerbiln om dagan.
No en tebake, å i tillegg har æ jo masse reservedela på planet, da gammelmotorn enda står å ruve oppå der. Må få skrudd deinn i litt mindre dela så æ kain få fløtta pån....

BH.
endelig luxeier igjen

BH
Ingen luxus som Hiluxus!

#844 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Her e nån fleir bilda a prosjekte....

Nu e d meste løsna trur eg...

#845 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Janei, æ må jo bærre "dessverre" innrøm at å kjør Caprice faktisk ikkje va så ille rolleyes.gifwink.gif
Ellers så e det jo gjævt å sjå at ungdommen holder på med mishandling av gamle Hiluxa i stedet for brendevin og idrett.

Jarl Martinussen
-93 Hilux
-00 BMW K 1200 LT
”Neitakk, æ kjør…”

#846 Dodge

Dodge

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

hehe...så rett,så rett!
skal du ha den blåe biln på der?

Daniel Krüger

1983 Dodge Ram pickup
318cid, 727trans, np203transfer

d e alltid så galt at d kan bli værre!

#847 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 18 June 2004 - 23:00

Her e nån fleir bilda a Corollux-prosjekte! På tross av arbeidsdag i dag, va d ikkje anna å gjør enn å bytt skiva på Europris-venkelsliparn og iverksett rammeinnkortning.smile.gif

D kan jo vær greit å ha dokumentert rammerusten i fall at hylekoret sett i gang...

#848 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Jepp, han Jama har omsider tatt t fornuft:D
Dokk veit, d finnes bare to typa offroadbila, å d e gammel å ny Pajero:lol:biggrin.gif

Nu har æ bare ett innlegg igjen, så e æ Grand Offroader, gutta:P

Keffør har du ikkje bart?

#849 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Jepp!wink.gif

Men først e d korting av ramme, modifisering av fjære, fjerning av stab.stag, kanskje montering av servo og diverse småting før montering av Corollakarrosseri iverksettes. Berre synd eg ikkje fant ei stasjonsvogn...

Har og planer om å svi i hop et slags bur, sånn at man ikkje dræp seg når man fer over stokk og stein....biggrin.gif

-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-Subaru 1800 stv (konebil)
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.

#850 Dodge

Dodge

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

d bli rått! e og jåo skal også lag ordentlig rig!

E TRUR E MÅ KOM T GRØNNÅS Å JÆLP DÆ! hehe...fekk skrækkeli løst!!
ska vi ikke lag ny ramme? rør? kjempelett!?? anna oppheng på akslingan?? åjåj...d bli braaaaa...gleda mg t den e ferdig!!!

Daniel Krüger

1983 Dodge Ram pickup
318cid, 727trans, np203transfer

d e alltid så galt at d kan bli værre!

#851 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 09 June 2004 - 23:00

Ka dokker si gutta, skal vi prøv å få t en runde i grustaket t helga:wtf: Brodern kommer en tur, å har kronisk løst å bli med en runde på d her.

Å nu som æ har fått bakkeklaring:lol: på biln, så har d jo vært ekstra morro!biggrin.gif:D

Ka dokker si:wtf:wtf.gifwtf.gifbiggrin.gif

http://www.offroad.n...de=View&RID=242
http://216.127.92.12...oyingthing.mpeg
http://www3.brreg.no...rvogn/index.jsp

#852 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Så du har fått fjerna "femi- trinnan" wink.gif Da øka vel bakkeklaringa med minst 7 mm!!! biggrin.gif
Men kjøring te helga igjen!!!! Ka tid ska æ få tid te å kjør sykkel wtf.gifrolleyes.gifwink.gif Dokker e jo bitt heilt tuillatt!!!! tongue.gif
...og også jeg har et lite prosjekt på gang... et lite et!! laugh.gif

Jarl Martinussen
-93 Hilux
-00 BMW K 1200 LT
”Neitakk, æ kjør…”

#853 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Det skal bli artig å se det ferdige resultatet av Lux/Corolla prosjektet. Men med et sveiseapparat og han Remi som konsulent, så bør det meste gå. "Peis bærre på, inga problem..." Kjøring tel helga.? Skal kjøre til Harstad på to hjul, ligge i telt og innta alk.... laugh.gifSå kjører jeg hjem igjen. :fish:Men det hadde vært artig med 4xlav innkoplet. Det er jo vinter snart, så det blir vel muligheter.biggrin.gif

#854 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Nå... Di der tohjulskjøretøyan dokkers kan dokker bare sett i garagen så lenge, d e mye artiar me lavserien innkobla!

Å du godeste Jama, du ser mæ nu pinadø ut som 7 mm!mad.gif
V kan nu si 10 cm e nærmare sannheita:lol:

Å snart blir d enda meir!!cool.gif

#855 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Eg førr min del ska prøv å la vær å kjør lavserie. Ska på jobb lørdagen (eh, må nok sekkert en tur innom lavserien på Scaniaen da regna eg med...blush.gif), og vess eg får løst så bli det vel Corollux-skruing i helga og... Nu e d snakk om at fruen ska på øving og i helga, så kanskje eg må slå en heil nævve flue i en smekk, og lær sneipen å sveis mens ho e borte?biggrin.gif Ska tidli svi fengra og aua som flenk sveisar ska bli;)

Kopi av melding:
Å du godeste Jama, du ser mæ nu pinadø ut som 7 mm!
V kan nu si 10 cm e nærmare sannheita

Å snart blir d enda meir!!

10 cm? Kor du har gjømt rammevangan og girkludunsn hen? Ikkje førr å strø salt i såre, men Remi og bakkeklaring e akkurat som X-Files, du trur d ikkje før du får se det.ohmy.gif Og selv da trur man ikkje det heilt... Trur nu ikkje at det bli ordentli hæving før de får hevesett på Netthandel.no, t 12000,- kron som du klar å få førr 98,50. Nu har eg gått å venta på heving a pajero i fleire måna! Men like skuffa kver gang. Nøtta ikkje å tru på nån teng længer...sleep.gif Men nu ska d jo seiers at du kom deg bra fram i helga, selv med frøkenpyntn påskrua!smile.gif

Men kanskje en dag...smile.gif

-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.

#856 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Kopi av melding:
Eg førr min del ska prøv å la vær å kjør lavserie. Ska på jobb lørdagen (eh, må nok sekkert en tur innom lavserien på Scaniaen da regna eg med...blush.gif), og vess eg får løst så bli det vel Corollux-skruing i helga og... Nu e d snakk om at fruen ska på øving og i helga, så kanskje eg må slå en heil nævve flue i en smekk, og lær sneipen å sveis mens ho e borte?biggrin.gif Ska tidli svi fengra og aua som flenk sveisar ska bli;)

Kopi av melding:
Å du godeste Jama, du ser mæ nu pinadø ut som 7 mm!
V kan nu si 10 cm e nærmare sannheita

Å snart blir d enda meir!!

10 cm? Kor du har gjømt rammevangan og girkludunsn hen? Ikkje førr å strø salt i såre, men Remi og bakkeklaring e akkurat som X-Files, du trur d ikkje før du får se det.ohmy.gif Og selv da trur man ikkje det heilt... Trur nu ikkje at det bli ordentli hæving før de får hevesett på Netthandel.no, t 12000,- kron som du klar å få førr 98,50. Nu har eg gått å venta på heving a pajero i fleire måna! Men like skuffa kver gang. Nøtta ikkje å tru på nån teng længer...sleep.gif Men nu ska d jo seiers at du kom deg bra fram i helga, selv med frøkenpyntn påskrua!smile.gif

Men kanskje en dag...smile.gif

-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.

Opprinnelig postet av Stefan E.

D va da faen kor dokker sku motarbeid mæ i dag:angry:

Nu e d faktisk like før d smell her!! Vi kan nu ta å se på di stibrettan nu når æ har plukka dem ned, så får du se kor mye dem bygg nedover, din evighetens kranglefant!! D e nu ikke langt unna 10 cm! Vent nu bare t du får se biln før du åpna sangholle!laugh.gif

#857 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Kopi av melding:
D va da faen kor dokker sku motarbeid mæ i dag

Nu e d faktisk like før d smell her!! Vi kan nu ta å se på di stibrettan nu når æ har plukka dem ned, så får du se kor mye dem bygg nedover, din evighetens kranglefant!! D e nu ikke langt unna 10 cm! Vent nu bare t du får se biln før du åpna sangholle!

Janei det e no vel egentlig naturlig at stigtrinnan e ganske langt ned på bil'n Det ville kanskje sett litt rart ut vesst de va midt oppå døra!!!! biggrin.gif
Men du Vikingen, skjønna du ikkje at vi alle bruka dæ te mobbeoffer, sia du har både: Vinsj, Rotorvarselblinklampebjelke og scooterkjelke. biggrin.gif (lenge siden vi har sett den nå førresten!!)
Det bi nok ikkje nokka kjøring i lavserie på mæ heller, monterte ny CD-skifter på sykl'n i dag, og med utsikt te god høytørk i helga bi det nok mange mil i salen på den. Sykl'n altså!! biggrin.gif
Trur faktisk kanskje muligens at det ikkje bi meire kjøring før
Kopi av melding:
...og også jeg har et lite prosjekt på gang... et lite et!!

e i boks!!! tongue.gifwink.gifsmile.gif

Jarl Martinussen
-93 Hilux
-00 BMW K 1200 LT
”Neitakk, æ kjør…”

#858 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Janei...rolleyes.gif

Men nu har eg faktisk sett biln. Og den SER jo mykkje høger ut! Så d stæm nok sekkert at d e I HVERT FALL 10 cm fra kanaln. Så eg lægg meg flat. Nestn.. førr eg trur nu likevel at girkassn ikkje va så veldi mykkje høger enn stigbrettan... men d e klart at d e bedre med en girkasse som heng som et par ponga (biggrin.gif) under biln, enn to surfbrætt som heng der og e i veien!

Fra spøk t revolver, ska ik mobb deg meir remi, d bli nok Go Sjit det der!smile.gif

Dodge: Kem e han Jåo førr nån?

Takk for tilbudet om extrembygg, men dette e et reint økonomiprosjekt. Rør kosta pæng, som eg ikkje har, fordi at eg fer rundt å kjøp gamle Corollaa for eksempel... Men trur d bli arti det der! Kosn prosjekt e d dokker ska lag?

-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.

#859 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Jarl, ka d e slags prosjekt du har på gang? Du veit at du helst bør hold meg informert, spesiellt ettersom eg sannsynligvis bli "lagringsansvarlig" for det nevnte ... ? wink.gif

Kan d vær d eg trur d e? Som du nevnt for nån daga sia? Venta mail snarest!smile.gif

-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.

#860 Dodge

Dodge

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

du kan så sei! ikke sånn sei som man får på sjyen...men sånn sei!

Daniel Krüger

1984 Nissan KC(bruksbil)
1984 Mitsubishi Cordia
1986 Volvo 740 (v8 prosjekt)
1970 Volvo 142 (rally & DragraceBil)