E du i besittelse av verdens beste bil med verdens beste motor (altså japansk diesel) så bytta man ikke...
bmw er vel ikke akkurat et dårlig valg. i tillegg til å være en av verdens beste motorfabrikanter (og fått tittel for det flere ganger) her de jo også bilene med de beste kjøreegenskapene i de fleste "klassene". offroad blir dog ikke helt riktig klasse
ref: Aftenposten
BMW tre-liter twin-turbo (BMW 335i, X6)
Beste nykommer:
BMW to-liter diesel (BMW 123d)
Beste miljømotor:
Toyota Hybrid Synergi Drive(Toyota Prius)
Beste høyytelsesmotor:
Porsche 3,6-liter turbo (Porsche 911 turbo, GT2)
Under 1-liter:
Toyota 1-liter (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1 og Subaru Justy)
1- til 1,4-liter:
Volkswagen 1,4 TSI (VW Golf, Touran, Tiguan og Jetta)
1,4- til 1,8-liter:
BMW 1,6 turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 og 308)
1,8- til 2 -liter:
VW/ Audi to-liter turbo (Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, VW Eos, Jetta, GolF GTi, Skoda Octavia RS)
2- til 2,5-liter:
Subaru 2,5 liter turbo (Subaru Forester, Impreza, Outback og Legacy)
3- til 4-liter:
BMW 4-liter V8 (BMW M3)
Over 4-liter:
BMW 5-liter V10 (BMW M5, M6
Broom
Går vi litt tilbake, lå en kjent sekser på topp. Vinnermotoren for 2007 og 2008 var nemlig BMWs twinturbo-motor på tre liter. Hvor høyteknologisk den enn er, nådde den bare til andreplass i 2009 og 2010.
vi menn, bil
Motor: 6
Ytelser: 6
Eksteriør: 5
Interiør: 6
Komfort: 6
Sikkerhet: 4
Pris/utstyr: 4
Miljø: 4









