Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#9201 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 01:40

Så, utblåsning fra denne karen:

For no sånt som ca 1,5 år siden fant jeg tilfeldigvis et lite miljø i nordland på offroad.no som faktisk holdt på med det samme som jeg syns var gøy akkurat da.
Kjørte 4X4 i skogen.. Dæven det er gøy, så den totalt ubukelige hiluxen jeg egentlig hadde da har sett endel forandringer og påkostninger. Selvsagt.
Jeg er jo hannkjønn og klarer ikke å la være å forbedre mekaniske "dingser" til mine preferanser.

Jeg er jo som kjent en outsider i forhold til hvor lenge denne gruppen tydeligvis har eksistert,
men sjeldent har jeg følt meg mer som en enn når jeg spurte gruppen om det fantes et mål for klubben på møtet på bratten. Og vel, tendensen har vel alle sett..

JA! jeg syns det er på tide at noen roper i korridorer..

Edited by Kurt (kvasi), 07 September 2010 - 02:24.

#9202 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 16:15

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 7 Sep 2010, 02:40) <{POST_SNAPBACK}>
Så, utblåsning fra denne karen:

For no sånt som ca 1,5 år siden fant jeg tilfeldigvis et lite miljø i nordland på offroad.no som faktisk holdt på med det samme som jeg syns var gøy akkurat da.
Kjørte 4X4 i skogen.. Dæven det er gøy, så den totalt ubukelige hiluxen jeg egentlig hadde da har sett endel forandringer og påkostninger. Selvsagt.
Jeg er jo hannkjønn og klarer ikke å la være å forbedre mekaniske "dingser" til mine preferanser.

Jeg er jo som kjent en outsider i forhold til hvor lenge denne gruppen tydeligvis har eksistert,
men sjeldent har jeg følt meg mer som en enn når jeg spurte gruppen om det fantes et mål for klubben på møtet på bratten. Og vel, tendensen har vel alle sett..

JA! jeg syns det er på tide at noen roper i korridorer..

Ja målet e framme i siktet en plass... MEN som alle så har vært innom, eller involvert på nå vis i miljøet vårres har vel lagt merke tel at ting går førfærdelig sakte i klubben, da det gjel framgang å visjona samt den planlegginga så va tatt opp..

Ting kan gå fortere, men folk prioriter litt anneledes enn det det blei satt fokus på på bratt'n + det som blei fokusert på etter det møtet mtp naf motorsport så har nu æ prøvd å masa fram litt fortgang, men det ser ut at det e som å rop ut i en tom tønne...

#9203 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 21:44

Det jeg mener er; hvem har kjørt offroad i sommer/år her? Sånn borsett fra en snartur på en traktorvei ol, og de som har vært på treff "oppi gokk" ? Ikke jeg.
Ser egentlig ikke det helt store potensialet til å lage bane/område for offroad i Dråvika heller hvis jeg skal være heelt ærlig, plus at jeg syns det er langt å kjøre dit også for å få leke i etpar timer av og til.
Men hadde det derimot vært en plass tilgjengelig innenfor rimelig avstand hadde jeg sikkert tatt en tur minst etpar ganger i uka, og det må det begynne å bli bra mange andre som også ville ha gjort. Møter flere biler i mnd med store hjul som jeg ikke har sett før.

I min ungdom klarte vi å få lagd crossbane der flymuseet er nå, og var der hver eneste dag å kjørte 2takssykler som bråkte som F uten at noen klaget.
Det krevde litt pågangsmot å få det til men..

#9204 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 21:46

Og forresten så var det på tide å skifte kryss i dag

http://s962.photobuc...nt=MOV00106.mp4

#9205 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 21:51

Da betrakter jeg meg som den tomme tønna! Og det er heilt greit det!
John- Tore og meg er de to eneste som er igjen i "miljøet" av de som var med å starta Nordland Offroaders i 2004. Altså for 6 år siden.
Som dere alle vet er John- Tore på Svalbard for en toårsperiode, med ca 1,5 år igjen.

Så i praksis er det kun meg igjen at de opprinnelige... dernest kom Anders og Johnny med i miljøet.

Som alle også vet er Nordland Offroaders nedlagt som klubb, men består som et aktiv "forum- miljø" med intensjon om å være den foretrukne tråden/ "klubben" for alle med offroadinteresse i Nordland m/omegn!!

Som der også vet avsluttet vi forsøket med NMK Salten, etter enstemmig innstilling fra styret og som ble enstemmig vedtatt på årsmøtet.

Som dere også alle vet, så gjorde vi dette med den intensjon å få til ei offroand- gruppe i NAF Salten Motorsport.

Det har vi ikke fått til.
Jeg vet ikke hvor mange "i miljøet" i Salten/ Nordland som er medlem i NAF og som også er medlem i NAF Salten Motorsport.
Jeg vet at Tedd er det, og at jeg er det.

Så når det gjelder det formelt organisatoriske er det dét som er ståa!!

Når det gjelder det "frikjøremessige" i regi av Nordland Offroaders ramla aktiviten kraftig da vi mista kjøreområdet i Saltdal.
Stor, veldig stor, takk til Johnny som har still sitt område til disposisjon gjentatte ganger.

Men.. skal jeg være ærlig så syns jeg ikke kjøreaktiviteten er så liten.. i fjor hadde vi feks sommertreff i Saltdal/ Kjerringøy og høsttreff på Kjerringøy (der forøvrig det enda er noen som ikke har betalt for overnattinga til Johnny... mad.gif ). I vinter var vi på Setermoen og 2 gang i Dråvika blant annet..

Til de som klager på at det er såååå langt å kjøre for å delta på noe.. så kan det jo opplyses at slik har det alltid vært..
De første årene kjørte vi til Harstad 2-3 ganger pr år.. og mange av oss har jo også vært utenlands flere ganger.. det er nå engang slik det blir i et land der alt som er motorisert morro er forbudt.. Nesten!

Men tilbake til begynnelsen... denne tomme tønna ser gjerne at de som er aktive og roper mest om aktivitet går i spissen og tar initativ til å komme igang med ei gruppe innafor NAF Salten Motorsport! For oss gamle og utbrendte whistle.gif tønner skjer det jo ikke noe med...

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#9206 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 22:02

Det har vært nevnt før, men hva med å få lagd Nordland Offraders klistremerker til å smekke på frontruta?
Så får alle de vi ikke kjenner noe å dra hjem å google når de ser oss på veien?
Resultatet fra google:

http://verden.abcsok...l...s&cs=latin1

#9207 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 22:07

Hmm, da e det altså sånn å førstå, at det e fritt fram å få tel å få gjort nå.. smile.gif
Skal start i mårra å speid ætter muligheta.... så får vi se korr det bær..

#9208 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 22:29

QUOTE(teddjak @ 7 Sep 2010, 23:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm, da e det altså sånn å førstå, at det e fritt fram å få tel å få gjort nå.. smile.gif
Skal start i mårra å speid ætter muligheta.... så får vi se korr det bær..

Tror ikke fritt frem er til det beste for "klubben"
Det kryr ikke av muligheter for å få tak i områder å kjøre på, og de som disponerer dem blir sikkert mest irritert hvis x antall stk som presenterer seg for nordland offroaders begynner å mase på dem. Ikke det at jeg tror så mange vil sette igang men..
Skal man få noe konstruktivt til å skje bør vel heller noen få ansvaret med å tyne kommunen tror jeg..

Men det er klart, finner noen en bonde som lar meg leke "ulovlig" på eiendommen hans stiller jeg opp så klart.. smile.gif

Edited by Kurt (kvasi), 07 September 2010 - 22:45.

#9209 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 14:29

Nordland Offroaders e den uformelle biten, ska vi få tell no seriøst skal det vær i regi av NAFSM, når vi evt får nåkka tell dær. Æ ska tellstå at æ ikke har meldt mæ inn enda. Nordland Offraders Navnet bei beholdt pga nettopp det han Jarl sa. Og litt pga at det e navnet som ska frontes når vi hold på me aktivitet som kanskje e litt på sidelinja av love, før å ikke ha no link tell gamle NMK Salten å nu NAFSM.

Å æ e heilt enig me han Jarl, sjøl om ikke alle medlema e med tell en kvær tid, så trur æ det e få år det har vært så mye aktivitet som nettopp i år. At nån ikke orka å kjør 80 mil 140 mil 200 mil eller førsåvit 360 mil som den harde kjærne gjor i 07 så får dem heller la vær.

Ellers så finnes det jo muligheten før å prøv å aranger no i lamme moguttan på ACR dersom de enda e i livet. Å så går det jo ann å hør me forsvaret i bodø?? de har vel ei eller anna trenigsløype en plass??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#9210 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 14:57

Nu hadde æ da ikke tengt å sverte klubben på nå vis, eller driv dåli reklame, men heller ta kontakt med styret i nafsaltenmotorsport å prate med de litt.
Samt få starta en sak sånn at vi får ballen tel å rull i rætte retning på vegne av styret i nordland offroaders..
Det skjer nu værtfall ingenting om ingen gjør nå..
Har ikke enda opplevd at ting dætt rætt i fanget på mæ sånn heilt uten vidre.
Vil vi oppnå nå, så må det jobbes førr.

Så om det e nå innvendinge på at æ starta å jobba førr dette i regi av nordland offroaders så rop ut.

Vest det e nån innvendinge, e vi nødd få tel et styremøte å få satt opp nån så kan påta sæ denne saken, sånn at det ikke blir som kurt nevner, at det spring flere stykker å masa.

Som sagt... Ingenting skjer av sæ sjøl i denne saken.

#9211 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 15:04

QUOTE(teddjak @ 8 Sep 2010, 14:57) <{POST_SNAPBACK}>
Nu hadde æ da ikke tengt å sverte klubben på nå vis, eller driv dåli reklame, men heller ta kontakt med styret i nafsaltenmotorsport å prate med de litt.
Samt få starta en sak sånn at vi får ballen tel å rull i rætte retning på vegne av styret i nordland offroaders..
Det skjer nu værtfall ingenting om ingen gjør nå..
Har ikke enda opplevd at ting dætt rætt i fanget på mæ sånn heilt uten vidre.
Vil vi oppnå nå, så må det jobbes førr.

Så om det e nå innvendinge på at æ starta å jobba førr dette i regi av nordland offroaders så rop ut.

Vest det e nån innvendinge, e vi nødd få tel et styremøte å få satt opp nån så kan påta sæ denne saken, sånn at det ikke blir som kurt nevner, at det spring flere stykker å masa.

Som sagt... Ingenting skjer av sæ sjøl i denne saken.

Æ har ingen innvendinga i mot det, men dersom vi ska få tell nåkka så må det vær som en del av NAF Salten Motorsport, å ikke Nordland Offroaders. Mi meining i alle fall.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#9212 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 15:30

QUOTE(AMan @ 8 Sep 2010, 16:04) <{POST_SNAPBACK}>
Æ har ingen innvendinga i mot det, men dersom vi ska få tell nåkka så må det vær som en del av NAF Salten Motorsport, å ikke Nordland Offroaders. Mi meining i alle fall.

Ja, det blir ei underavdeling av naf salten motorsport.
Skal prat med de ang navnet, men regna med at det blir ikke så langt fra dette: naf salten offroad motorsport. Sjøl syns æ det blir litt langt.
men som sagt, skal bli enige me de ka de syntes passa tel dette.

#9213 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 21:24

Som jeg har sakt flere ganger før.. ledern i Naf Salten Motorsport er nok den som er aller mest gira!!
Så problemet ligger ikke der... men hos oss..
Vi i "den harde kjærne" må ta ei samling å snakkes sammen.. om ka vi vil før vi presentere det for NAF SM.. det er mi meining..

For ordens skyld.. vi har hatt i alle fall 2 eller 3 møter med NAF SM oppigjønna tia, pluss flere uformelle samtaler.. og befaringer i Dråvika fleire gang..
Så.. utfordringa ligg i å samle oss... og i å samle oss i forhold til hva vi vil!!

Jeg skal snakke med Johnny.. og finne en dato.. om ikke lenge!!
Altså snakke snart.. og dato om ikke lenge!! cool.gif

(Som sikkert blir å kollidere med elgjakt, rypejakt, heimeværn, jobb, fæst, bryllup, gravfærd, motorsykkeltur, snøscootertur, gåtur, shopping, barndåp, konfirmasjon eller 100 andre ting.. unsure.gif cool.gif

Edited by Jarl_, 08 September 2010 - 21:28.

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#9214 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 22:28

QUOTE(Jarl_ @ 8 Sep 2010, 21:24) <{POST_SNAPBACK}>

(Som sikkert blir å kollidere med elgjakt, rypejakt, heimeværn, jobb, fæst, bryllup, gravfærd, motorsykkeltur, snøscootertur, gåtur, shopping, barndåp, konfirmasjon eller 100 andre ting.. unsure.gif cool.gif

Æ går ikke på jakt, æ e fritatt fra militær tjeneste, æ e ferdig på jobb halv 4, æ ska IKKE gift mæ, ingen har planer om å dø så vidt æ veit, Motorsykkel e livsfarlig å burde vært forbudt . PUNKTUM, gåtur e før uteliggera, shopping før kvinnfolk å alle barndåpan e ferdig!!! tongue.gif

Si en dato så ska æ sikkert klar å finn på ei eller anna go unskyldning før å ikke kom wink.gif
Grizzly 700EPs '08

#9215 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 09 September 2010 - 20:43

QUOTE(Jarl_ @ 8 Sep 2010, 22:24) <{POST_SNAPBACK}>
Som jeg har sakt flere ganger før.. ledern i Naf Salten Motorsport er nok den som er aller mest gira!!
Så problemet ligger ikke der... men hos oss..

unsure.gif cool.gif

Jepp, har vært nevnt før....e der det ligg pr nu..
Men det e vel ingenting i vegen førr å møtes over en kopp kaffe..sånn førr det sosiale.
Bruke å komme ting ut av sånt og... smile.gif
7. eller 8. november kan eg hive på kjeln f.eks.... wink.gif
Lord.......
XL-7

#9216 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 09 September 2010 - 20:59

QUOTE(JT @ 9 Sep 2010, 21:43) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp, har vært nevnt før....e der det ligg pr nu..
Men det e vel ingenting i vegen førr å møtes over en kopp kaffe..sånn førr det sosiale.
Bruke å komme ting ut av sånt og... smile.gif
7. eller 8. november kan eg hive på kjeln f.eks.... wink.gif

E med på den smile.gif
Grizzly 700EPs '08

#9217 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 09 September 2010 - 21:00

QUOTE(teddjak @ 8 Sep 2010, 16:30) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, det blir ei underavdeling av naf salten motorsport.
Skal prat med de ang navnet, men regna med at det blir ikke så langt fra dette: naf salten offroad motorsport. Sjøl syns æ det blir litt langt.
men som sagt, skal bli enige me de ka de syntes passa tel dette.

Du får hiv dæ rundt, flott me initiativ smile.gif
Grizzly 700EPs '08

#9218 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 09 September 2010 - 21:45

QUOTE(AMan @ 9 Sep 2010, 22:00) <{POST_SNAPBACK}>
Du får hiv dæ rundt, flott me initiativ smile.gif

Som jarl nevn lengere opp, skal vi ha et møte før vi gjør nå

#9219 Oddmund

Oddmund

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 10 September 2010 - 22:18

Nånn her i klubben som har nå 10x15" felga ligganes??? som kan avsees rimeli?
"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#9220 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 12 September 2010 - 18:53

Stille førr tia....nokka fart i helga..? Fyll og spetakkel, eller nokka ainna.....? cool.gif
Lord.......
XL-7