Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#9481 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 16:55

QUOTE(AMan @ 30 Oct 2010, 17:48) <{POST_SNAPBACK}>
Æ har nu kjørt litt biltralle me diverse russisk teknologi opp denna uka. Me Japansk teknologi som trekkvogn så klart, altså Patrolen smile.gif

Det e mektig imponeranes!!! Patrolen e overlgen WJen æ hadde på alle måta som trekkvogn utenom 1, jeepen va så klart litt kjappere, men ikke no plagsomt mye heller.

En Y60 me 4.2 turbo må vær HEILT genialt smile.gif

Æ brukte patrolen til å parkere campingvogna for vintern - i hagen. Sist æ gjorde det brukte æ suzukien. Fult turtall. Men denne gangen va det bare å slippe klutsjen.... cool.gif Blir fint å få den på veien snart.....
Fis en bris...

#9482 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 17:06

QUOTE(Annnte @ 30 Oct 2010, 15:30) <{POST_SNAPBACK}>
Æ holde på som 3d illustratør...mulig æ kan hjelpe. Photoshop kan æ vist også.... smile.gif Har lisens på alt av programvare

e jo bare å finne et bra TSL/SX dekk bilde å lage en logo av.flere ideer e bare bra.

#9483 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 17:29

Eg vil ha BFG M/T...gjerne i 33x10.50..... cool.gif
Lord.......
XL-7

#9484 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 17:31

QUOTE(Annnte @ 30 Oct 2010, 16:55) <{POST_SNAPBACK}>
Æ brukte patrolen til å parkere campingvogna for vintern - i hagen. Sist æ gjorde det brukte æ suzukien. Fult turtall. Men denne gangen va det bare å slippe klutsjen.... cool.gif Blir fint å få den på veien snart.....

Eineste ankepunkte æ har i mot bilen e at 2.8TDen e litt tungpusta, det e ikke akkurat HJ60 dreiemoment på 500 omdreiningan når du rygga henger tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#9485 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 17:33

QUOTE(AMan @ 30 Oct 2010, 17:46) <{POST_SNAPBACK}>
Æ har nu ikke TV smile.gif

E du en sånn skap-lestdianer..? huh.gif
Lord.......
XL-7

#9486 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 17:49

QUOTE(JT @ 30 Oct 2010, 17:29) <{POST_SNAPBACK}>
Eg vil ha BFG M/T...gjerne i 33x10.50..... cool.gif
Æ og! biggrin.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#9487 Oddmund

Oddmund

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 19:51

QUOTE(AMan @ 30 Oct 2010, 12:00) <{POST_SNAPBACK}>
Åh, trudde den hadde 205R16 og 10R15 som Y60en har. Tilsvar 29 å håplaust lavt på y60 tongue.gif

Nu ska ikke æ je mæ ut før å vær spesialist, men e ikke 205r16 å 205.80-16 samme dækk??
"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#9488 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 20:46

QUOTE(Oddmund @ 30 Oct 2010, 19:51) <{POST_SNAPBACK}>
Nu ska ikke æ je mæ ut før å vær spesialist, men e ikke 205r16 å 205.80-16 samme dækk??
Som forhenværende "spesialist" må æ vel svar ja på det spørsmålet! smile.gif
På 80- profildekk brukes av og til ikkje profiln å angis. cool.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 04 Tysse 6320
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no

#9489 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 21:03

QUOTE(AMan @ 29 Oct 2010, 23:10) <{POST_SNAPBACK}>
Maset ga sæ, sosialt va det også, å så fikk æ kjør standardbil i lamme pynteguttan.... tongue.gif

Tru at vi "pyntegttan" kjørt bra vi å, sjøl om noen av oss tusla rundt me orginal hjul tongue.gif

Men no folkens, treng jeg litt hjelp av dokker.....jeg er på jakt etter en billi bil som må være god å kjøre 40-50mil i om dagen, ikke koste mer enn 30 store, og ha plass te mitt legeme pluss 3-4 stk te. Seriehybriden e snart ferdig, men dett litt uttafør pga noe høyt forbruk tongue.gif
Vi har en del sykdom i heimem, som de fleste av dokker kjenne te, og jeg kjøre myyye i den forbindelse og vil no prøv å spare Disco3`n litt ( vi ha kjørt på den 24.000km siden 25. mars i år huh.gif i bare privatkjøring....)
Drømmen er en veteran diesel, men tru det bli vanskelig, å jeg kjøre på til tider dårlige veia så jeg må ha noe som er driftsikkert og stødig på nordnorske vinterveier.

Kan dok tipse meg om noe ???? ring meg gjerne på 90781931
Ha forøvrig ei fortsatt god helg

Mvh Roar

Edited by Roar M, 30 October 2010 - 21:05.

#9490 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 21:52

QUOTE(Roar M @ 30 Oct 2010, 21:03) <{POST_SNAPBACK}>
Tru at vi "pyntegttan" kjørt bra vi å, sjøl om noen av oss tusla rundt me orginal hjul tongue.gif

Men no folkens, treng jeg litt hjelp av dokker.....jeg er på jakt etter en billi bil som må være god å kjøre 40-50mil i om dagen, ikke koste mer enn 30 store, og ha plass te mitt legeme pluss 3-4 stk te. Seriehybriden e snart ferdig, men dett litt uttafør pga noe høyt forbruk tongue.gif
Vi har en del sykdom i heimem, som de fleste av dokker kjenne te, og jeg kjøre myyye i den forbindelse og vil no prøv å spare Disco3`n litt ( vi ha kjørt på den 24.000km siden 25. mars i år huh.gif i bare privatkjøring....)
Drømmen er en veteran diesel, men tru det bli vanskelig, å jeg kjøre på til tider dårlige veia så jeg må ha noe som er driftsikkert og stødig på nordnorske vinterveier.

Mvh Roar

Æ har tenkt i samme bana, pga at æ kjør veldig mye langkjøring tell sverige nu. Æ e kommen fram tell at æ bit i det sure eple å har løst på en Charmedes... Føla mæ sjetten!!

Ellers så e Camry en NYYYYDELIG bil, men 2.2bensin e dyrt å kjør!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#9491 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 22:19

Roar... æ trur æ villa kikka på Toyota Carina E fra 90- tallet.. ser man kan få okei eksemplarer til mellom 15000 og 30000 kr.
Men trur jeg hadde valgt bensinmotor.. gammel dieselmotor er jo ikke alltid så veldig mye billigere å kjøre med enn en gammel bensinmotor.

For å finn en over 30 år gammel bil som både er billig i drift, og god å kjøre langt med.. og god på vinterveia er kanskje ikke det enkleste..
Men.. og her må det regnes litt..
For hvor mange mil med hvor mye større forbruk kan man kjøre en veteran bensinbil før man har brukt opp det man sparer på omregistering og årsavgift...
Nå blir sikker noen å riste på hodet.. osv... smile.gif Men æ hadde kommet til å vurdert en Volvo 240 fra før 1980... Med B21 motor.
Den er jo ikke den rimeligste i forbruk, men det er da regnestykket kommer inn..
Og etter min mening er en 240 sikker å stabil på vinterføre!!

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 04 Tysse 6320
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no

#9492 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 22:25

Roar, e ikkje en Golf av litt eldre årgang en rimelig sak som e lett å holde i orden.? Tell personbefrakting e de vel romslig nok, finnes me solar brennar og.. smile.gif
Lord.......
XL-7

#9493 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 30 October 2010 - 23:34

QUOTE(Roar M @ 30 Oct 2010, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>

Mvh Roar

dette ser ut som bila som kan være noe ntil en bilig penge

http://www.finn.no/f...nnkode=25200625
http://www.finn.no/f...nnkode=25166272
http://www.finn.no/f...nnkode=25025337
http://www.finn.no/f...nnkode=24981819
http://www.finn.no/f...nnkode=24964071
http://www.finn.no/f...nnkode=24908681

#9494 Oddmund

Oddmund

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 08:48

QUOTE(Roar M @ 30 Oct 2010, 21:03) <{POST_SNAPBACK}>

Mvh Roar

Har akkkurat hatt nå bilbytting her i familien.

Å det vi har kommet fram tel er at Nissan Almera må vær årets kjøp.
For jo seint -90tallera før laaangt under 50.000,-
Å nissan e jo en litn, lett kjørt, lett stelt, driftsikker og grei bil.

Go helg, æ ska i grava en tur:)

"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#9495 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 08:50

Takk gutter.
Jarl: har tenkt som du, alt av carina e blir studert nøye. Har også tenkt på eldre volvo og merce, har også en stooor forkjærlighet for citron xm cool.gif
JT: bila fra V.A.G er siste valg....uansett....jeg gidde ikke å bytte forstilling en gang i året tongue.gif
Tor Einar: mange fine forslag, men jeg vil nok ikke bruke 10000 kr i frakt for å få bilen heim.

Jeg ønsker å finne en bil i nord-norge....dette av to grunner, for det første pga frakt heim kostnad og det andre er rust. Bilan her nord er i gennerelt bedre stand mtp rust i forhold til de sørpå, med visse untakk ( Røros, øverst i Østerdalen o.l. )
Finn.no, autodb.no og vol.no studeres daglig, men dokker kan jo komme over et rykte, en nabo, slektning, kolega e.l. som prater i å selge gammelbiln...og da tippse dok meg wink.gif

#9496 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 09:17

QUOTE(Roar M @ 31 Oct 2010, 08:50) <{POST_SNAPBACK}>
.....citron xm cool.gif
JT: bila fra V.A.G er siste valg....uansett....jeg gidde ikke å bytte forstilling en gang i året tongue.gif
Næmmen Roar da... var du ikke på utgikk etter ett problemfritt bilhold... ? cool.gif
Det er bare multilinkforstillinga til V.A.G som kan være lurt å holde seg unna, dvs Audi A4, A6 (fra -97) og Passat (fra -97).
Feks Audi 80 med TDI motor er jo en knall bil!! Veldig lavt forbruk og MacPherson forstilling.
Meeeeen... kjøp av biler i den prisklassen er kanskje egentlig best å gjøre etter innfallsmetoden... dukker det opp en godbit, er det bare å slå til, uansett merke... nesten! cool.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 04 Tysse 6320
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no

#9497 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 09:41

Min fetisj for citron har noe med at her i Gratangen så har det alltid vært mye frankofile bileiere og nabo min har vært citron mekanikker i mange år, slik at hjelp er enkelt å få.....dessuten har dok kjørt en diesel xm stv....oh yes....nesten som en Land Rover tongue.gif

Ellers så har du skjønt det Jarl....jeg gir egentlig f... i hva som står på pansert bare bilen er et god kjøp.
Står forresten en på Tverlandet som friste litt....Finn...noen som kjenne til den ??

#9498 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 10:08

QUOTE(Roar M @ 31 Oct 2010, 10:41) <{POST_SNAPBACK}>
Min fetisj for citron har noe med at her i Gratangen så har det alltid vært mye frankofile bileiere og nabo min har vært citron mekanikker i mange år, slik at hjelp er enkelt å få.....dessuten har dok kjørt en diesel xm stv....oh yes....nesten som en Land Rover tongue.gif

Ellers så har du skjønt det Jarl....jeg gir egentlig f... i hva som står på pansert bare bilen er et god kjøp.
Står forresten en på Tverlandet som friste litt....Finn...noen som kjenne til den ??

Du e inne på noe med den toyotaen Roar! Stygg som faen, billig i drift og aldri noe kødd. biggrin.gif Mulig det blir litt dårlig plass til sjåfjøren. En mercedes w124 e også en ok bil, litt bedre plass til sjåføren dær.

#9499 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 11:36

QUOTE(Roar M @ 31 Oct 2010, 10:41) <{POST_SNAPBACK}>

Då eg va lykkelig Opeleier, va eg å så etter en sånn. De e jo laga i ei tid då Toyota va ensbetydende me go kvalitet... smile.gif Litt meire bob-bob i dag......
Å 4x4 e et must, så slæpp du å hente fart på Nord-Gratangen førr å komme deg opp gårdsvegen..... biggrin.gif
Lord.......
XL-7

#9500 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 14:22

Roar, den corollaen e før gammel, neste generasjon. Men i en corolla kan du ikke frakt meire en 2 orntlig comfortabelt. Derimot i en Carina E, Dær kan du sett å kjør å sett bak dæ sjøl samtidig å ha go plass. I forhold tell det meste anna i samme størrelse.

Du må fan IKKE hør på han Jarl!!! VW/AUDI å VAG e å bi no dritt, BMW like så!! Han e miljøskada av å ha jobba dær!!

Carina E har æ hatt, 1.6 XLIs (den Sen betyr at det nesten e ekstra før å få med vindusviskeran) Men den verka, alt verka heile tia går billig ned mot .5 på langkjøring me fullasta bil, ypperlig vinterbil smile.gif

XM e flott, men det e ikke toyota, egentlig så e ingeteng toyta smile.gif

Mazda 626 e også en bra bil smile.gif
Grizzly 700EPs '08