Men du Anders... æ minns en gang i tia en slektning av mæ sku handle offroader... han forska, sporte å grov om plussa å minusa på all verdens bila.
Han blei da sterkt fraråda å kjøpe niva før det va nå drit... Enten må det jo vær før at enkelte er egoistisk å ikke vil dele gleden av å kjøre niva. Eller så er det vel rett å slett bære sannheta, niva er nå drit.
Einaste positive æ kan se med en niva er vel at den har et hjul i kvert hjørne, altså null overheng.
Men minusa: den er stygg, lite baksete, de fleste har kun 2 døre, for den ikke levert med orginal motor som har skremt nånn akkurat, diffa å akslinga må bygges om ska det hold(ingen i norge som æ vet om som har gidda).
Såe ka som gjør den nivaen så eksepsjonell, sjønna ikke æ.
Æ har aldri anbefalt nån å kjøp niva... før det første, du ska vær spesiell før å ei en niva, å den dagen "alle" ei en niva så må vel kanskje æ også betal like horible prisa før reservedela som dokker andre gjør...
når det kommer tell om niva e en dritt bil eller ikke... tja, det e vel øye som ser. Æ har fram tell august 2010 aldri hadd feilpekk me nivaen, å æ trur faktisk at det faktum at motorn min gikk i lufta, kun e min egen feil. Har ingenteng me bilen å gjør. (før kjip tell å kjøp orntlige slangeklemma).
At man faktisk kan bryt sund teng offroad e no anna, å det gjør nu folk både på toyota, nissan, landrover osv... Det har me om du kjør me hode eller om du kjør me høyrefoten. Før i tia hadde vi noe som heite "de saktegåanes hjuls forening". Æ veit også at han Roar har et kjempe slagord; så sakte som mulig, men så fort som du må. Ingen ska påstå at ikke drivlinja på en niva e svak, men som du sekkert forhåpentligvis har skjønnt så går det heilt fint ann å hold alt på veien så lenge du bruka hode å ikke gassfoten. (dette veit æ veldig godt, det går så vidt mæ bekjent ikke en eineste Niva i skandinavia som e så ekstrem som min).
Å før å snakk om fordela å ulempa me niva 4 hjul i kvert hjørne, fordel!
Ingen bila fleksa like bra som niva orginalt, Fordel!
Stygg???? e du blind??? Bilen e nydelig!!

Spiralfjæra, STOR FORDEL!!!
2 døra, ja alle bila i skandinavia/nordeuropa har 2 døra, du får me 4 døra også. ( har ikke picukup 2 døra??)
Lite baksete.... ( Jepp men du sett fortsatt 10 ganga bedre en i en jappsepickup, Jada også dubbelcab!) FORDEL
Niva e levert orginal me 1 go motor, 1.9D. Enkel å sett turbo på. Begge bensinalternativa en sprekere en tilsvaranes fra japan. Ref Susuki! Du kan også sett på bensin me 350 hesta om du ønska det, å ja det e BOLT ON! (1.9d går beire en 2.4d. 1.9td går bedre en 2.4td)
Diffa å akslinga e meire en sterk nokk, stikkakslinga e svak, men det e blligere enklere å raskere å bytt dem en å bytt diffa.
Folk har byggd om drivlinja på niva (blandt anna mæ, å æ bor i norge så vidt æ veit) SAS ombygging e også vanlig, men umulig å godkjenn i norge. (om ikke så har æ som fortsatt bor i norge, gjort dette før lenge sia!!)
Niva e en behagelig bil å kjør, den har tekniske løsninga som enkelte bila i 2010 ikke har, å den har AWD. FORDEL

å sist men ikke minst, min Niva e snart custom i fra støtfanger tell støtfanger, å i motsettning tell de andre offroaderan som kjør dela å bolta på, så må vi som har niva lag dem sjøl... så da tar det litt tid

Å kofør i all verden ska vi diskuter niva før.... Det va pickup vi prata om.... å picukp e bil før bønder som kjør møkker å folk som har hund!!
Skål
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!