Janei, eg sku nu berre stopp innom å sei at etter å ha bedrevet enhånds-sveising og venkelsliping, så e d nu montert spiralfjære framme på Corolluxn!

Trur d bli kongebra, uten karrosseriet på hæva de ca 12 cm! Me sia de e bra mykkje mjukar, så vil de nok presses meir sammen når karrosseriet kommer på, enn ka blafjærn gjor. For der vistes det jo nestn ikkje...
Har på følelsen at de vil hev ca 5-7 cm meir i forhold t orginalfjærn, men så bli de så mykkje mjukar at hjulan vil følg terrenget myyykje bedre!
Sku egentli legg inn bilde, men d der kjæks-kameraet mett nækta å ta bilda om kvellan etter at det blei høst. Dvs, etter ca 1 juli. Dessutn va d så arti å gyng på hiluxramma (som aldri i sett liv har opplevd at det går an å gyng) at d blei seinkveld før eg kom på at det va på tide med Bilde!
Vess nån har ligganes nån støtdempera med litt lang vandring, så taes de imot med TAKK. Tilstand og type uten betydning. Orginaldemperan framme vil begrens flexn mykkje meir enn de treng å gjør. E berre ca 16 cm vandring, og fjær-messig så e d bra mykkje meir å gå på nu!
Oppdrag i morra e å forleng orginalstøtdemperan sånn at de når opp t nåkka å fest de i. Som ei nødløysning, vandringa bli nu ikkje nåkka lenger.... og så blir det vel å begynn å konstruer styremekanismen! Har og endel avstivning å gjør før eg kan sei meg ferdig med spiralfjær-konverteringa. Men d får bli når d bli lyst!
-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-Subaru 1800 stv (konebil)
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.
"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."