Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#10041
Posted 19 January 2011 - 15:04
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10042
Posted 19 January 2011 - 16:30
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#10043
Posted 19 January 2011 - 17:06
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10045
Posted 19 January 2011 - 17:44
#10046
Posted 19 January 2011 - 20:47
Og et par ting jeg misunner Lorder: Mulighetene, pga lange serier biler (generasjoner
Men min drømmebil er nok 5-dørs 70-serie, AT-ombygd på 37/38", med høyt tak, og 4,2 12V TD.
Dvs HDJ76 AT38 "HiRoof"(som jeg aldri har sett)
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10047
Posted 19 January 2011 - 21:13
Og et par ting jeg misunner Lorder: Mulighetene, pga lange serier biler (generasjoner
Men min drømmebil er nok 5-dørs 70-serie, AT-ombygd på 37/38", med høyt tak, og 4,2 12V TD.
Dvs HDJ76 AT38 "HiRoof"(som jeg aldri har sett)
Bortsett fra dekkan, e ikke det afganistan LCan som AT bygg?
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10048
Posted 19 January 2011 - 21:39
9,00-16.... Da e vel ikke XZL dekkan mine trygg på Setermoen
Må sjekke opp om biltema har sånn plate for vinsjmontering enda. Planen e jo å komme seg til Tromsø på 4x4 komferansen i Februar, så får æ kjøpt ei sånn plate til montering. Trur æ går for multi montering med avtagbar vinsj med 2" firkantfeste.
Mens æ nu e inne på sånn vinsj greier, e det noen som har erfaring med vinsjbruk å bare 1 batteri? Ford'en har bare et forholdsvis lite 68 amp batteri... Æ har kun erfaring med 24 volt til vinsjbruk....
#10049
Posted 19 January 2011 - 21:42
Har biltema noen form for vinsjfeste?
#10051
Posted 19 January 2011 - 21:57
Ja æ har sett det i en katalog en gang i tia. Men finner ikke noe på nettsia lenger... Larsenvinsj neste!
Men fint å se at andre er bedre å lete! Den plata skal jeg montere bak fangern. Så blir det sveist inn et stykke som reciver til krybba med hull i støtfangern bak skiltet.
Edited by 1911, 19 January 2011 - 22:01.
#10052
Posted 19 January 2011 - 21:58
E det de der misjonær cruiseran..?
XL-7
#10053
Posted 19 January 2011 - 22:00
JA det har dem
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10054
Posted 19 January 2011 - 22:01
9,00-16.... Da e vel ikke XZL dekkan mine trygg på Setermoen
Må sjekke opp om biltema har sånn plate for vinsjmontering enda. Planen e jo å komme seg til Tromsø på 4x4 komferansen i Februar, så får æ kjøpt ei sånn plate til montering. Trur æ går for multi montering med avtagbar vinsj med 2" firkantfeste.
Mens æ nu e inne på sånn vinsj greier, e det noen som har erfaring med vinsjbruk å bare 1 batteri? Ford'en har bare et forholdsvis lite 68 amp batteri... Æ har kun erfaring med 24 volt til vinsjbruk....
Alle bila sku hadd 24 Volt
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10055
Posted 20 January 2011 - 09:22
#10056
Posted 20 January 2011 - 09:55
#10057
Posted 20 January 2011 - 12:57
#10058
Posted 20 January 2011 - 13:02
Nei, det e vel 75 eller 78/79. Kjæm an på årgang. Dem e enten pickup eller Troop Carrier.
76 Heavy duty og 78 Light duty e 5dørs.
Dvs HDJ76 (9"diffa), LJ78 å KZJ78 (8"diffa å skrufjære), en av de to sistnevte mein e va den første modellen kalt Prado, som 90/120/150 erstatta.
Gamle Heavy duty hadd blad foran og bak, men har vel fått skrufjære foran etter hvert.
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10059
Posted 20 January 2011 - 13:49
Offroad dekkan mine til Volvo'en e bias / diagonal. Stive sier så du mister mindre høyde med lite luft. Tåler mye i skog og mark. På veien sommer som vinter e det helt for jævlig! Di bråker som faen, sporer uta mere helvete, bilen kan fort finne på å stikke uten forvasel. En annen ting er at dekken er u-rund etter noen timers parkering. Dette forsvinner når det er litt temp i dekkene igjen og noen km er kjørt. Jo lengre dekken har stått jo mere u-rund het.
Så om man skal ha ett sett dekk til all slags bruk så e radial tingen. Har man 2 sett dekk så e det bra å ha bias / diagonal til sommer offroad bruk.
Edited by 1911, 20 January 2011 - 14:25.
#10060
Posted 20 January 2011 - 14:12
Jeg kjører vinsjen min på bare et bateri, det går greit så lenge du er sikker på at bilen lader nok..
hvis jeg har vinsja mye (3-4 tunge lange trekk ila kort tid) så merker jeg det på lysa..
men utover det så har jeg ikke hatt noe problem med å vinsje på bare et bateri..







