Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#10901
Posted 08 July 2011 - 23:00
De havarerte kassen i Moskva, og knekte forakslingen i midt "in the middle of Siberian nowhere, about 40 miles since the last town"
Dagboka som ligger på denne linken anbefales virkelig!!! Reisedagbok
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#10902
Posted 11 July 2011 - 07:17
Jeg like egentlig litt Toyota, og har hele tia ment at lykka i livet e en 80......men det e den ikke lenger.....
#10903
Posted 11 July 2011 - 10:36
Jeg like egentlig litt Toyota, og har hele tia ment at lykka i livet e en 80......men det e den ikke lenger.....
Kan vi ikke bare konkluder me at det e mange bila som e løkka i livet???
Æ må bi skjettnt rik sånn at æ kan kjøp alle drømmebilan før at æ ska bi fornøyd trur æ... å fortsatt så kommer æ vel tell å kjør rundt i Nivaen når den en gang kommer på veien me "ny" motorn
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10904
Posted 14 July 2011 - 18:22
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10905
Posted 14 July 2011 - 18:28
Du må ha kjørt feil bil da, sammenligna e med Disco2 å Paj extreme4x4, syns e heilt klart mest om 80-n, både i fjæring, motor, aut-kasse, plass osv.
Det va da en 80 VX aut, med OME på BF AT muligens på 265/75R16. Nydelig bil å kjør!
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10906
Posted 14 July 2011 - 19:08
Det va da en 80 VX aut, med OME på BF AT muligens på 265/75R16. Nydelig bil å kjør!
E du seker på at du har kjørt rett bil Vidar?? Æ har rektignokk ikke kjørt en 80, men Disco 2 e beste 4X4 æ har sotte bak ratte på nån gang. Pajero Gen3 e førsåvidt fin å kjør den også, men i go Pajero stil så verka den bellig, stump å dårlig byggd i forhold tell tilsvaranes Land Cruiser.
Nu må du ikke missførstå 80 e løkka i livet, ingen tvil om det, men æ ser ganske enkelt ikke før mæ at en Lastebil med personbil karoseri å me toyota sine alt anna en førfina automatkassa kan hammel opp med en erke engelsk komfort bil som Disco 2. Feks så krenga ikke Disco 2 i svingan, uansett fan i helvete ka du gjør så krenga ikke den bilen.
(nu har æ så klart kjørt Disco 3 og, det va i første runde en skuffelse, så fikk æ prøv roar sin, da va det ikke no skuffelse lengere, den overgåd serie 2 me go margin!)
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10907
Posted 14 July 2011 - 21:00
Nu må du ikke missførstå 80 e løkka i livet, ingen tvil om det, men æ ser ganske enkelt ikke før mæ at en Lastebil med personbil karoseri å me toyota sine alt anna en førfina automatkassa kan hammel opp med en erke engelsk komfort bil som Disco 2. Feks så krenga ikke Disco 2 i svingan, uansett fan i helvete ka du gjør så krenga ikke den bilen.
(nu har æ så klart kjørt Disco 3 og, det va i første runde en skuffelse, så fikk æ prøv roar sin, da va det ikke no skuffelse lengere, den overgåd serie 2 me go margin!)
Discoen va grei nok på landeveien, men kjentes ut som foraksel va frøkteli tung i forhold te biln, å den klaga på grusvei når man ha litt fart. Stump å hard foran å myyke luftfjære bak. Grei nok aut.kasse, men TD5-en virka litt litn. I aks i lav hastighet går nok 73 like godt.
73n i forhold e sjølsagt hard, men den klaga ikke, man kjenn at den berre gjør ka den e bygd førr, å tål juling.
80 har vel 8" foran å 9" bak, å e en del tyngre, så de stive akslingan kjennes ikke like godt. Samt at 4,2td på en aut som gir skikkelig lockup fra ca 65-70 å 13-1400 med godt moment kjennes og høres ut som en annen verden enn 2LT2 eller TD5.
Å plassen i 80 e også en annen verden. For ikke å snakk om alle de her "små" irritasjonsmomentan på disco2.
Tak/vinduspakningslekkasjer, motorolje gjennom ledningsnett fra injetorer som tar datahjernen (fleire ganga faktisk), lekke belga, kompressorhjerne som ikke tål at bilen blir parkert me litt flex, å blir ståanes med ræva i bakken. Å div tull som man må fiks me å trøkk på sentrallås å sånn.
Så har LR litt opp i halsen... Mens e digga 1HZ, 12HT, ekte lockers å sånn
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10908
Posted 14 July 2011 - 21:02
Så en bil me ramme i syrefast å glassfiberkarosseri hadde vært fint.
Eiranes alu blanda me popnagla å stål virka ikke beire enn berre stål heller.
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10909
Posted 14 July 2011 - 21:14
Bi væll lite bil å mye bleieskift framover
#10910
Posted 14 July 2011 - 22:04
Jeg har faktisk eid flere Toyotaer, et par Nissaner og noen Land Rovera, og må nok dessverre skuffe dere å si at det er en grunn til at det atter en gang ble engelsk bil.
Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe LC80 denne gangen, men ved et nærmere dypdykk, og en ettermiddags prøving av et bra eksemplar....ja da fant jeg det ikke regningsvarende å kjøpe en slik. Og bare for å fyre oppunder, så var det motoren, som jeg hadde gleda meg mest til, som også skuffa mest.....
Men jeg driver ikke svertekampanjer av den grunn....alle biler har gode og dårlige sider, dessuten så har jeg såpass respekt for folks lidenskap at jeg vil ikke snakke/skrive stykt om andres gull. Jeg elsker lidenskap i bilhobbyen, folk som bruker mange, mange, timer og penger på sine prosjekter, har jeg stor respekt for. For eksempel så har jeg dyp beundring for johnny sin boblux, Aman sin Lada, Svein sine Jeepa osv osv...Mangfoldet er det som gjør denne hobbyen spennende.
#10911
Posted 14 July 2011 - 22:19
Bi væll lite bil å mye bleieskift framover
Hiv meg på den...grattis..
XL-7
#10912
Posted 14 July 2011 - 22:22
Og en org 1HD-T (som den egentlig heter) drar ikke voldsomt aggresivt original, med maks moment på 1400 rpm og 360Nm. Men det lar seg gjøre noe med!
Den 80n jeg kjørte en periode var litt oppjustert både på pumpa og i turbotrykk, men uten IC. Er fortsatt ikke noen reserbil, men seig sterk hygge.
Som får lov av girkassa å gi momentet sitt på landeveien, noe mange girkasseprodusenter har glemt virker det som.
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10913
Posted 14 July 2011 - 22:23
73n i forhold e sjølsagt hard, men den klaga ikke, man kjenn at den berre gjør ka den e bygd førr, å tål juling.
80 har vel 8" foran å 9" bak, å e en del tyngre, så de stive akslingan kjennes ikke like godt. Samt at 4,2td på en aut som gir skikkelig lockup fra ca 65-70 å 13-1400 med godt moment kjennes og høres ut som en annen verden enn 2LT2 eller TD5.
Å plassen i 80 e også en annen verden. For ikke å snakk om alle de her "små" irritasjonsmomentan på disco2.
Tak/vinduspakningslekkasjer, motorolje gjennom ledningsnett fra injetorer som tar datahjernen (fleire ganga faktisk), lekke belga, kompressorhjerne som ikke tål at bilen blir parkert me litt flex, å blir ståanes med ræva i bakken. Å div tull som man må fiks me å trøkk på sentrallås å sånn.
Så har LR litt opp i halsen... Mens e digga 1HZ, 12HT, ekte lockers å sånn
Då e det opplest...vegen tell nirvana går gjønnom en Toyota...å eg som hadde håpa på en Disco 2a...
XL-7
#10914
Posted 14 July 2011 - 22:35
Grattis fra nedi her å
Å liten offroader væks te her å, han e 1/2 år om en 1/2 time
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10915
Posted 14 July 2011 - 22:36
Men til saken.. JT, behold XT'n!
Roar, kloke ord!
Det der med "verdens beste bil" er jo en håpløs, men morsom diskusjon... særlig når noen begynner å bli "glødd"
Men det er jo så mange faktorer.. feks så fikk jeg for meg at LJ70 med 2L- motor (dvs uten turbo) er verdens beste bil.. det "synet" fikk æ oppi Sulisfjellan når han sto å bakka på tomgang.. for da tenkt æ at det e vel ingen andre bila æ har kommet til å stola så mye på i øde strøk.. ikke noe er så beroligende som en sånn evigvarende motor på tomgang.. ikke noe elektronikk.. eller annet tjafs.. hverken i motor eller bil forøvrig!!
Men... en ukomfortabel bil å kjøre, gikk dårlig osv..
Så.. forsøk på poeng.. Det finnes like mange måte å vurdere "Verdens Beste Bil" på som det finns folk.. og biler!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#10916
Posted 14 July 2011 - 22:37
han e 1/2 år om en 1/2 time
Rundt 44"..?
XL-7
#10917
Posted 14 July 2011 - 22:42
Enig der, er en av grunnene til at jeg heller ikke har 80, er alt for dyrt i forhold til år, km-stand, utgifter, rust osv.
Samt at det er en del dyrere deler enn til 7*, og verre å få tak i brukte deler. Og at man er mer villig til å gi 73n mere deng i løypa
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10918
Posted 14 July 2011 - 22:44
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10919
Posted 14 July 2011 - 23:00
Å diskuter "verdens beste bil" e umulig...finnes alt for mange forskjellige kvaliteta som folks behov stilla se forskjellig tel...la lidenskapen bestemme og kjøp bil derfra
Men e jo selfølgelig artig med en god diskusjon
Edited by svempa, 14 July 2011 - 23:01.
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#10920
Posted 14 July 2011 - 23:14
35.....??
XL-7







