Kopi av melding:| Å dæven er det Bensiner i Stefan sin ny sub Det er tøft |
Jepp!

Å hiv meg på diesel-galoppen med en sånn tør eg ikkje, så selv om det går litt "suppe" så e e jo trøsta at det nok hadde gått "endel" diesel og. Og punpe. Og toppa.
Men først om gårdagens sysler: Naboen har fått tak i endel tømmer og bjørk av uante dimmensjona, så stor at de ikkje går å lag flis av (som de egentlig va beregna t). De går nemlig ikkje i fliskuttern. Så eg fikk meg nån støkka, og henta med GMC!
Hmmm, de e voksen nån av de der rot-endan!
Det e frøktelig bløtt i terrenget, så offroadkjøringa blei begrensa t å lur Gemsen tilbake på plass!
Og i morrest rengt brodern og beretta at han sku kjøpt brukt gammel ford-traktor hos den samme naboen min! Og eg sku få kjør den heim t han i Bodø! Så da fikk eg testa ekvipasjen!
Går det an å få start på det her nu?
Det her va etter "offroad"-kjøringa i dag, så heile den harde kjerna mått vær med å se om traktorn verka!
Her e go'traktorn (

) lasta opp, og arvingen gler seg t å fer avgårde!
Mått stopp på biltilsynet å vei, ca hengervekt på 2800-2900 kg merktes også i en Suburban. Men mest på bensin-nåla som ikkje står i ro så lenge av gangen.

Bensinforbruket e vel kun begrenset av dimmesjonen på røran fra tanken:D
Ellers va det en positiv opplevelse, stødig og veldig fin å kjør med. Nu va det ikkje nåkka full-gass kjøring, men det gikk egentlig veldig fint også oppover bakkan.
Og enkelte plassa gikk det så fint at taket på traktorn løsna og for av i ei forferdelig fart! Taxien bak holdt sekkert på å bryt av langlys-hendeln av at han blenka, når taket kom imot han. Så kanskje han lært at man ikkje ska ligg 0,3 sekund etter forankjørende, i 80 km/t!
Og med det samme så mått eg prøvekjør den andre gamle traktorn t brodern, som ikkje e blå, men rød!
Så det va det! Nok ei helg blåst avgårde!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"