I dag vart det tid t prøvelasting på hengern! Ska t med overhaling av girkassen og fordelingskassen, så da kom eg på den geniale planen (synes eg sjøl da:blush:) å bruk hengern som mobilt garasjegolv! Ettersom eg ikkje har garasje, men kan stå inne på jobb å ta ned kassen samt monter den der, e det jo greit å ha den "fløttbar".
Opp for han! Og godt gjor han! Det va i grunnen god plass t en HJ60 på den! Utenom i lengderetninga, får ikkje på karmen bak. Men det e jo ikkje nødvendig.
Og når det va funne et bra punkt når det gjeld vektfordeling, så va det jo om å gjør å prøv å kjør opp på de heimlaga oppkjøringsrampen, oppå tilhengern! For å få fronten litt ekstra opp! Går fint som snus å ligg under der å skru! I forhold t å ligg på bakken, ute! Har selvfølgelig planer om å stropp den godt fast!
Ettersom kjærringa har brukt trumf-poengan t ny digital bad-vekt, så fikk eg disp t å bruk den andre t å finn "balansepunktet". Godt og vel 100 kg på nesehjulet må jo bli rimelig greit! Når eg va ferdig å juster, så veid eg plutselig sjøl 20 kilo meir på den vekta enn ka eg gjor i utgangspunktet! Så Trur ikkje den lenger e t å stol på...
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"