lurte på om det finnes noen forhandler av nye lada-deler i norge? jeg har en -79 som har stått og godgjort seg på en låve i mange år. den fyller 30 år til nyttår . har derfor anskaffet meg en -96 1,7i som skal bli donorbil. den er forholdsvis komplett, men noe småtteri må jeg selvsagt ha ut ifra hva jeg har klart å finne ut på nettet er Holmen motorservice på Tynset det eneste som er i nærheten av en deleforhandler til lada i Norge. stemmer dette? har ikke holdt meg oppdatert på lada-fronten på mange år desverre tar gjerne imot tips og råd om ombygging fra 1600 til 1,7i. ser ikke ut som det skal by på så store overraskelser bortsett fra kanskje det elektriske (elektronisk tenning og injection). på forhånd takk!
deler til lada niva
Started by
zon
, Sep 28 2008 10:34
7 replies to this topic
#1
Posted 28 September 2008 - 10:34
#2
Posted 28 September 2008 - 17:59
QUOTE(zon @ 28 Sep 2008, 10:34) <{POST_SNAPBACK}>
lurte på om det finnes noen forhandler av nye lada-deler i norge? jeg har en -79 som har stått og godgjort seg på en låve i mange år. den fyller 30 år til nyttår . har derfor anskaffet meg en -96 1,7i som skal bli donorbil. den er forholdsvis komplett, men noe småtteri må jeg selvsagt ha ut ifra hva jeg har klart å finne ut på nettet er Holmen motorservice på Tynset det eneste som er i nærheten av en deleforhandler til lada i Norge. stemmer dette? har ikke holdt meg oppdatert på lada-fronten på mange år desverre tar gjerne imot tips og råd om ombygging fra 1600 til 1,7i. ser ikke ut som det skal by på så store overraskelser bortsett fra kanskje det elektriske (elektronisk tenning og injection). på forhånd takk!
Ambra Norge - tidligere Lada Norge selger fortsatt Ladadeler. Noe har dem liggende på lager, andre ting må bestilles og har leveringstid. Du kan nå dem på tlf 32 26 93 52. Min erfaring med Ambra Norge er ikke de beste, men jeg vet at andre her er veldig fornøyde med servicen. Det er mulig jeg har "feil" bil, selv har jeg ingen Niva, men en 2103 og en 2105.
Jeg har selv kjøpt deler til bilene mine fra Ungarn, gjennom en Niva-eier i Sverige. Har alltid opplevd komplett levering og bra service derfra. Ambra kjøper deler fra et firma i Nederland, men disse har langt fra komplett vareutvalg. I Ungarn ser det ut som "alt" finnes.
PS! Vil gjerne se noen bilder av bilen din snart!
#3
Posted 28 September 2008 - 20:13
QUOTE(Lada2103 @ 28 Sep 2008, 17:59) <{POST_SNAPBACK}>
Ambra Norge - tidligere Lada Norge selger fortsatt Ladadeler. Noe har dem liggende på lager, andre ting må bestilles og har leveringstid. Du kan nå dem på tlf 32 26 93 52. Min erfaring med Ambra Norge er ikke de beste, men jeg vet at andre her er veldig fornøyde med servicen. Det er mulig jeg har "feil" bil, selv har jeg ingen Niva, men en 2103 og en 2105.
Jeg har selv kjøpt deler til bilene mine fra Ungarn, gjennom en Niva-eier i Sverige. Har alltid opplevd komplett levering og bra service derfra. Ambra kjøper deler fra et firma i Nederland, men disse har langt fra komplett vareutvalg. I Ungarn ser det ut som "alt" finnes.
PS! Vil gjerne se noen bilder av bilen din snart!
Jeg har selv kjøpt deler til bilene mine fra Ungarn, gjennom en Niva-eier i Sverige. Har alltid opplevd komplett levering og bra service derfra. Ambra kjøper deler fra et firma i Nederland, men disse har langt fra komplett vareutvalg. I Ungarn ser det ut som "alt" finnes.
PS! Vil gjerne se noen bilder av bilen din snart!
Æ har handla en del i fra Ambra, å e storførnøyd me dem. Spør etter han Knut på delelageret.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#4
Posted 29 September 2008 - 07:27
mange takk! jeg er ganske fersk på dette med data, men skal prøve å legge ut bilder etterhvert. gleder meg til å komme igang med "prosjektet". foreløpig er det bare to vrak. jeg har nok mange timer med rustsveising foran meg før jeg kan begynne å bygge "drømmebilen"
#5
Posted 29 September 2008 - 18:23
QUOTE(zon @ 29 Sep 2008, 08:27) <{POST_SNAPBACK}>
mange takk! jeg er ganske fersk på dette med data, men skal prøve å legge ut bilder etterhvert. gleder meg til å komme igang med "prosjektet". foreløpig er det bare to vrak. jeg har nok mange timer med rustsveising foran meg før jeg kan begynne å bygge "drømmebilen"
Lykke til!
Mvh Ketil
#6
Posted 03 October 2008 - 09:10
QUOTE(zon @ 28 Sep 2008, 11:34) <{POST_SNAPBACK}>
lurte på om det finnes noen forhandler av nye lada-deler i norge? jeg har en -79 som har stått og godgjort seg på en låve i mange år. den fyller 30 år til nyttår . har derfor anskaffet meg en -96 1,7i som skal bli donorbil. den er forholdsvis komplett, men noe småtteri må jeg selvsagt ha ut ifra hva jeg har klart å finne ut på nettet er Holmen motorservice på Tynset det eneste som er i nærheten av en deleforhandler til lada i Norge. stemmer dette? har ikke holdt meg oppdatert på lada-fronten på mange år desverre tar gjerne imot tips og råd om ombygging fra 1600 til 1,7i. ser ikke ut som det skal by på så store overraskelser bortsett fra kanskje det elektriske (elektronisk tenning og injection). på forhånd takk!
Hei.
Har konvertert jeg å... har en 89 1,6 som er bygd om til 1,7i. Var ikke mye forskjeller ute å gikk her.. vis du legger ledningsnettet utover så sier det seg nesten selv hvor alt skal.... hehe..du må borre litt til injection ledningsnettet og skifte gasspedal.
OBS! vis du skal ha det nye dashbordet husk på å ta med deg speedometer vaieren.. den er lengre på 1,7i....
lykke til med forvandlingen..¨
#7
Posted 03 October 2008 - 15:57
QUOTE(ladapolly @ 3 Oct 2008, 10:10) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Har konvertert jeg å... har en 89 1,6 som er bygd om til 1,7i. Var ikke mye forskjeller ute å gikk her.. vis du legger ledningsnettet utover så sier det seg nesten selv hvor alt skal.... hehe..du må borre litt til injection ledningsnettet og skifte gasspedal.
OBS! vis du skal ha det nye dashbordet husk på å ta med deg speedometer vaieren.. den er lengre på 1,7i....
lykke til med forvandlingen..¨
Har konvertert jeg å... har en 89 1,6 som er bygd om til 1,7i. Var ikke mye forskjeller ute å gikk her.. vis du legger ledningsnettet utover så sier det seg nesten selv hvor alt skal.... hehe..du må borre litt til injection ledningsnettet og skifte gasspedal.
OBS! vis du skal ha det nye dashbordet husk på å ta med deg speedometer vaieren.. den er lengre på 1,7i....
lykke til med forvandlingen..¨
takk for tips! jeg har nok tenkt til å beholde det gamle dashbordet, synes det passer bedre siden det er en veteranbil. dessuten er det litt artig med de russiske tegnene i instrumentene (de hadde det frem til -82). karosseri og interiør skal jeg beholde mest mulig originalt, men alt annet skal byttes! (selv om det meste er likt)
#8
Posted 10 October 2008 - 11:15
QUOTE(zon @ 3 Oct 2008, 16:57) <{POST_SNAPBACK}>
takk for tips! jeg har nok tenkt til å beholde det gamle dashbordet, synes det passer bedre siden det er en veteranbil. dessuten er det litt artig med de russiske tegnene i instrumentene (de hadde det frem til -82). karosseri og interiør skal jeg beholde mest mulig originalt, men alt annet skal byttes! (selv om det meste er likt)
eneste du da trenger å gjøre er å legge ut en ekstra lampe til check engine lampa. ellers mener jeg å huske at alt er plug'n play... lykke til!!!!!!!!!