Gå til innhold



Foto

Ford F250 7.3 liter, har kjøpt :)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
27 replies to this topic

#1 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 29 September 2008 - 23:29

Heisann

Fikk prøvd en Ford F250 2001 modell (tror jeg) med 7.3 liter turbo diesel i går. Skal visst være noe rundt 400hk og nærmere 1000Nm i den ifølge eieren, et firma her i rogaland som hadde trimmet den, de er for så vidt ganske kjent for sine store og sterke biler. Den dro iallfall noe jævlig!

Er egentlig ikke alt jeg vet, men tror den er gått rundt 60 000km, eid av en entusiast. Ellers så har den vært brukt til pickup, men har vært godt tatt vare på. Sitter 22" felger med 315 lavprofil dekk på den, og er vanlige originale 16" på vinteren. Er litt modifisert front, og glassfiber panser, samt større eksosanlegg. Inni er det vel bare et anlegg (sub osv) som er ettermontert. Tror det er veldig lite rust på den.

Han ville ha rundt 250k for den, er registrert som lett lastebil, men jeg tror han kan være behjelpelig med å få den nedregistrert til klasse b.

Spørsmålet er, er denne verdt rundt 250k? Eller er det helt uhørt ? Beklager dårlig bilde, men det er det eneste jeg har.

Attached Thumbnails

  • f250.jpg

Edited by mathiash, 27 January 2009 - 11:10.

2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#2 Broncoholic

Broncoholic

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 22:21

Hei.

Uten at jeg har noen voldsom peiling på prisene på disse men vil tro at det ikke er så galt. MEN det kommer an på hva som faktisk er gjort med bilen, er ikke sånn voldsomt problem å trimme disse motorene til disse effektene men det må vare så du burde finne ut hva som faktisk er gjort med den.
Når det gjelder nedregistrering burde du ta kontakt med automotive services og høre om det lar seg gjøre på akkurat denne pluss (uten at jeg skal si det sikkert) at jeg tror du må betale en del til staten når bilen er under 10 år og du skal nedregistrere. viss du bare har klasse b lappen burde du finne ut av dette først.

#3 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 03 October 2008 - 00:14

Blir det aktuelt så tror kommer jeg til å si til han som selger at jeg kjøper den hvis han ordner med nedklassing osv. Kjenner han sånn halvveis. Men en rettelse, tror den er kjørt kun 40 000km eller noe, faren som sa det, det er han jeg har mest kontakt med. Ble nylig byttet alle bremser (kalippere inkludert). Har noen nye bilder jeg legger ved. Ellers så tror jeg den er seriøst trimmet. Er som sagt et firma som heter MC Lea som har trimmet den, de har en del heftige biler, f250'er, dodge ram, ford excursion o.l. Så tror ikke det er dårlig gjort, men skal selvfølgelig finne utav det.

Edited by mathiash, 29 January 2009 - 11:59.

2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#4 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 05 October 2008 - 04:10

Jaja, noen andre som har noen innspill? Vet det er litt lite info å gå utifra... Tenkte kanskje å foreslå at hvis han omregistrerer den til klasse B så kan jeg kjøpe den for 250k, høres dette urimelig ut ?
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#5 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 11 October 2008 - 08:37

lite liv her du selvom det er over 200 som har vært inne å sett,hehe...det du kan gjøre er å sjekke finn.no å autodb på samme årsmodell å ca km å bare sammenligne prisene den ene opp mot den andre da får du et lite overblikk hvertfall...

Edited by Chev_G30, 11 October 2008 - 08:38.


#6 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 16 October 2008 - 22:53

Hehe, helt sant det du sier tongue.gif.
Takk for tipset, har vært inne å sett litt. Den virker ikke så jævlig dyr egentlig, men er ikke billig heller. Men for se om det blir noe smile.gif

Men, hva er det som burde burde vært gjort med bilen om den skal ha så mye hester. Mye som burde vært forsterket? Eller holder det med chip og sånn chip til girkassen?
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#7 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 17 October 2008 - 08:33

QUOTE(Chev_G30 @ 11 Oct 2008, 09:37) <{POST_SNAPBACK}>
lite liv her du selvom det er over 200 som har vært inne å sett,hehe...det du kan gjøre er å sjekke finn.no å autodb på samme årsmodell å ca km å bare sammenligne prisene den ene opp mot den andre da får du et lite overblikk hvertfall...


er slik bilforhandlerene gjør også...

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#8 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 Innlegg:

Posted 09 November 2008 - 22:55

QUOTE(mathiash @ 16 Oct 2008, 23:53) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, helt sant det du sier tongue.gif.
Takk for tipset, har vært inne å sett litt. Den virker ikke så jævlig dyr egentlig, men er ikke billig heller. Men for se om det blir noe smile.gif

Men, hva er det som burde burde vært gjort med bilen om den skal ha så mye hester. Mye som burde vært forsterket? Eller holder det med chip og sånn chip til girkassen?


Med såpass giring burde ventilhuset vært byttet.. Og kanskje converteren og om det er automat..

Prisen virker grei den sånn sett.




#9 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 09:50

Snakket litt med ham i går, jeg skulle få se en liste over alle delene som hadde blitt byttet, var visst veldig mye. Snakket også om at kraftoverføringer hadde blitt byttet med noen kraftigere. Så det høres seriøst ut.
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#10 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 21:04

Blir ikke noe kjøp allikevel sad.gif Han snakket med Tollvesenet, de skulle ha 130 000 i avgifter om den skulle nedklasses til klasse B.
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#11 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 Innlegg:

Posted 11 November 2008 - 20:31

Lastebil lappen koster 12 500 om du driter i en pakkeløsning.



#12 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 13 November 2008 - 20:13

MC Lea driver med campingvogner...???Var iallfall der og kjøpte impregnering smile.gif
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#13 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 13 November 2008 - 23:38

Da var det avgjort, jeg skal ta lett lastebil lappen på intensivkurs.

Ja, MC Lea driver med campingvogner, har vel noe båter også. Men sønnen til han som eier butikken har veldig peiling, driver et trimme firma nå tror jeg. De har vel Dodge Ram Srt-10, Ford Excursion osv tongue.gif

Men anyways, når han har kommet hjem fra nordsjøen, så kan jeg prøve å få skaffet listen over deler som har blitt byttet og hva som er gjort under trimmingen hvis noen er interessert i å se det?

Fikk høre at felgene på den kostet 40k biggrin.gif
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#14 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 14 November 2008 - 16:47

JA,di har hatt endel tøffe biler.Excursionen di hadde,hadde jo eksos stor nok til å grille to loff på siden av hverander smile.gif smile.gif og lyden,ja aaaaahhhhhh!!!!NYDELIG!!
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#15 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 10:57

Heisann

Får bilen senere i kveld, men har fått ordnet alt papirarbeidet. Har fått listen over deler som er byttet under trimmingen, hvis noen er interessert i å se. Har også dynojet utskrift på dette. De regner med en ca 410hk i motoren, og rundt 100hk i tap ut på dekkene.

Girkasse:
Suncoast 13,5 toms convertor
Suncoast shift kit

Motor:
Totalseal stempelringer
Nye veivlager
Nye stempler
Portet Topplokk
11,5 mm kamløft std durasjon
Portet innsugsmanifoiler
High rev kit (nye ventilfjærer)
C-ring i blokk Ultimax
Multivinkel inconnell ventiler
Ultimax støtstenger
TP 38 Turbo flowpreppet av NTS
BD-Power Chiptuning
4 toms downpipe
5 toms Hypermax eksosanlegg
High Output Fuelinjektorer
Tank pickup 3/8
Diesel innovation Fuelpumpe
Diesel innovations fuel pressure regulator
BD-poer BD power map trix
BD ram air med KN filter

Dette ga et resultat på 301,5 HK på dekkene. Står øverst på utskriften Max POWER 311,1

Er laget plass i motorommet til en turbo til, komme vel kanskje med tiden smile.gif

Edited by mathiash, 27 January 2009 - 11:02.

2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#16 kjeag

kjeag

    Offroad-wannabe

  • Validating
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 28 January 2009 - 15:38

4hjulstrekken, om den blir kobla inn elektronisk ?
- Chevrolet Tahoe 2001 -

#17 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 03:33

Ja, den blir det. Men kan ta å vri framme på navet også, litt usikker på hva som er forskjellen da.

Edited by mathiash, 29 January 2009 - 03:33.

2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#18 kjeag

kjeag

    Offroad-wannabe

  • Validating
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 09:43

QUOTE(mathiash @ 29 Jan 2009, 03:33) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, den blir det. Men kan ta å vri framme på navet også, litt usikker på hva som er forskjellen da.


OKei smile.gif

Hadde vært artig om det ikkje var så mye arbeid å få til....

Har ein E350 '94 som eg lurer på å bygge om til 4x4. Hadde både vært litt greit, og litt gøy og hatt 4x4 på den,
siden man helst bør ha 4x4 oppå høyden her jeg flytta til i fjor sommer.....
Har ikkje heilt lyst å ha den der Spaken til å koble inn 4x4, som eg har fått inntrykk av at F-serien har opp til en viss alder..
- Chevrolet Tahoe 2001 -

#19 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 11:35

QUOTE(mathiash @ 29 Jan 2009, 03:33) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, den blir det. Men kan ta å vri framme på navet også, litt usikker på hva som er forskjellen da.


Du har to stillinger, Auto og Lock på nyere Ford.

Er alt ved det normale lar man navet stå i Auto.
Vrir man på bryteren i panelet kobles fordelingskassa inn og et vakumtrekk kobler inn hjulnava.
Meeen, har man feks lekkasje på anlegget (ingen vakum) kobles ikke navet inn og du må ut å vri over til Lock posisjon for å få 4x4.

Å kjøre i lock konstant er ikke så heldig da det bryter og gnager unødvendig på forstillinga.
Høyere forbruk får du også.

Mange skifter ut disse auto nava til manuelle nav for dem mener det er bedre.

Da må du jompe ut av bilen og vri over i lock pos. for å koble inn 4x4.
Litt upraktisk, men driftsikkert.

Men nå er vi laaangt utenfor emnet til trådstarter..... ohmy.gif




#20 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 11:57

Greit å ha begge deler da smile.gif Navet står i auto nå.
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke