Gå til innhold



Foto

ettermontering av fjernstyrt sentrallås


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 jon erik sjåstad

jon erik sjåstad

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 15:11

har sentrallås på bilen i dag, å tenkte d var kjekt å ha fjernstyring på den, så jeg kjøpte en alarm med fjernstyring av sentrallåsen, men er det noen som vet hva slags legninger jeg skal koble meg inn på? er det positiv eller negativt signal? å skal det vært konstant støm når den evt er låst?
håper noen har gjort dette før:)

#2 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 16:29

hehe.. regner med du fikk med koplingsskjema på den pakken da? så da burde du følge den?

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#3 jon erik sjåstad

jon erik sjåstad

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 16:55

QUOTE(SilverFox @ 22 Oct 2008, 17:29) <{POST_SNAPBACK}>
hehe.. regner med du fikk med koplingsskjema på den pakken da? så da burde du følge den?

joda følger med sjema men sjøna du noe av den da?

Attached Thumbnails

  • DSC01113.JPG


#4 John Kristian

John Kristian

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 23 October 2008 - 08:47

QUOTE(jon erik sjåstad @ 22 Oct 2008, 17:55) <{POST_SNAPBACK}>
joda følger med sjema men sjøna du noe av den da?


Jeg vet ikke om det er negativ eller positiv leder som er styrende på låssystemet.
Så du må måle hvilken fase som brytes når du aktiviserer microbryteren med nøkkelen.
Da vet du om det er skjema 2 eller 3 du skal bruke. Koble så ON-utgangen (purple) parallelt med utgangen på bryteren for LÅST. Koble så OFF-utgangen (green) parallelt med utgangen på bryteren for ÅPEN. Men husk først å måle på bryteren om det er + eller - som brytes!!!!

john

#5 jon erik sjåstad

jon erik sjåstad

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 24 October 2008 - 14:30

QUOTE(John Kristian @ 23 Oct 2008, 09:47) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg vet ikke om det er negativ eller positiv leder som er styrende på låssystemet.
Så du må måle hvilken fase som brytes når du aktiviserer microbryteren med nøkkelen.
Da vet du om det er skjema 2 eller 3 du skal bruke. Koble så ON-utgangen (purple) parallelt med utgangen på bryteren for LÅST. Koble så OFF-utgangen (green) parallelt med utgangen på bryteren for ÅPEN. Men husk først å måle på bryteren om det er + eller - som brytes!!!!

john

har funnet ut at om leg ta ei ledning fra jord (minus) å kobler denne inn på en av ledningene som går inn i døra så får jeg til å låse opp, men finner ikke ut av hvor/hva jeg skal gjøre for å få låst.....

#6 jon erik sjåstad

jon erik sjåstad

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 29 October 2008 - 16:36

sånn, da fant jeg ut av det. måtte inn i releet for å finne styring, så nå er alarmen/sentrallåsen i funksjon:) fint nå når kulda setter inn å dørlåsene fryser.......biggrin.gif