Original bil
#1
Posted 22 November 2008 - 15:53
Da vil jeg gjerne komme i kontakt med deg.
#2
Posted 22 November 2008 - 17:06
Edited by McZuk, 22 November 2008 - 17:07.
#3
Posted 22 November 2008 - 21:57
Ja, det kan stemme det. Det ble kommentert en gang her på forumet at det er bra det er noen som holder bilen i original stand.
#4
Posted 23 November 2008 - 08:14
Founder Suzuki 4x4 Norway
#5
Posted 23 November 2008 - 08:55
Edited by JarleA, 23 November 2008 - 08:56.
#6
Posted 23 November 2008 - 10:51
Det er vekta på bilen som er spesielt av interesse. Hvor mye er egenvekten på forakslingen og hvor mye endrer den seg når 75 kg settes i forsetet med forsetet i fremste stilling?
(og om du ikke veier 75 kg så hvor mye du veier og hvor mye det endret seg)
Hvor mye endrer det seg om du står på hengerfestet/støtfangern bak?
Oppsummert så er det tre ting.egenvekt, vekt med 75 kilo i forsetet, påvirkning av vekt på hengerfestet.
Jeg ser ut fra tilbakemeldinger jeg har fått her at vi har argumenter som kan sette suki under såpass pres at de kan bli villige til å innrømme økt vekt på forakslingen.
Får jeg tilgang til disse tallene kan jeg la kverna male videre og se hva jeg kan få ut av importøren på den måten.
#7
Posted 23 November 2008 - 20:48
Founder Suzuki 4x4 Norway
#8
Posted 23 November 2008 - 22:32
Høres veldig bra ut
#9
Posted 24 November 2008 - 08:57
Edited by JarleA, 24 November 2008 - 08:59.
#10
Posted 24 November 2008 - 10:47
Den er med Kufanger.
Det er en 410.
Det vil si. Den er malt på nytt....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#11
Posted 24 November 2008 - 12:17
Om du veier 50 eller 100 er ikke avgjørende for meg det jeg ønsker å vite er hvor stor prosentdel av vekta di overføres til forakslingen når setet står i fremre posisjon.
#12
Posted 24 November 2008 - 12:18
Den er med Kufanger.
Det er en 410.
Det vil si. Den er malt på nytt....
Hva er egenvekt og maksvekt på forakslingen som er oppgitt i vognkortet på den?
#13
Posted 24 November 2008 - 21:49
410 har følgende framakselegenvekt/totalvekt
Cab(84) 440/470
Cab: 445/470
Highroof 460/510
PU 480/545
har på 413 0g, men det kan jeg maile deg med Gunnar...
#14
Posted 24 November 2008 - 22:07
#15
Posted 24 November 2008 - 22:20
Det er nok to ting som gjelder her og det er å få vekk vekt foran så den blir lett nok og legge den vekta bak helt til grensa av hva som er lov.
For endring av vekta er ikke aktuel strategi på noen måte. Og har jeg forstått det rett har suki allerede et problem med en av de bilene de har på programmet sitt nå. I så fall viser dette at til og med importøren nå har problemer med vektgrenser som ikke kan endres av andre enn fabrikken innenfor de grenser fabrikken har satt. Pluss at leverandøren er så drit kjip at om de kunne skrevet under på et papir som hadde løst problemet for oss uten at det hadde kostet dem noen ting så hadde de ikke giddet likevel. For den gangen de hadde muligheten så gadd de ikke.
#16
Posted 24 November 2008 - 22:27
Batteriet satt bak dekker inn servostyring.
100 kg i reservehjulet dekker inn motorbytte.
Hevesettet må jeg veie.
Noen som vet hva originalfjærene veier foran og bak?
Skivebremser øker ikke vekten, heller ikke bodyliften.
Så viser jeg bilen med minste lovlige dekkdimensjon 175/80-15 for da får jeg noen kilo der også.
Dette har vært timesvis i telefon og mye jobbing. Til lite nytte.
#17
Posted 25 November 2008 - 09:08
tror det blir løsningen hos meg selv om jeg tydeligvis får litt gratis å gå på...
#18
Posted 25 November 2008 - 21:30
Jarle og jeg hadde oss en tur til vekta ved BT på Forus. Da vi satte Jarle sin helt originale oppå vekta stanset den
på 900 kg med en slank Jarle inni.
Forakselvekta for en helt original Sj410 1986 var 490 / 500 kg.
Bilder av kalaset
Founder Suzuki 4x4 Norway
#19
Posted 25 November 2008 - 21:49
#20
Posted 25 November 2008 - 21:52
Er dette med Jarle sittende i bilen eller med tom bil. Håper det er med sjåfør sittende i bilen.