Gå til innhold



Foto

Willys jeep 1943 mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#21 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 22 February 2009 - 20:21

hva er de 4 boltene rundt hvert lyktehull på grillen? Eller er det bolter? Det er i hvertfall ikke originalt. Det kan kanskje ha vært noe slags avdekkingsplater.

torfinn

#22 Lille Kroken

Lille Kroken

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 23 February 2009 - 22:37

QUOTE(torfinn @ 22 Feb 2009, 21:21) <{POST_SNAPBACK}>
hva er de 4 boltene rundt hvert lyktehull på grillen? Eller er det bolter? Det er i hvertfall ikke originalt. Det kan kanskje ha vært noe slags avdekkingsplater.

torfinn


Det er knapper til å dekke til lyktene

#23 Kenneth69

Kenneth69

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 26 March 2009 - 11:35

Hei

Bra jobb biggrin.gif . Som Torfinn skriver har du mye Ford deler på karosseriet ditt.
Hornbrakett, lokk over verktøyrom bak,fothvilere for baksete passasjerer +++
Men det gjør jo ikke så mye .De fleste jeeper i Norge er en blanding av Ford og Willys.

Men du bør flytte jerrycanne feste ditt ned til orginalposisjon. Det er en forsterket plate bak på tubben der jerycannen skal skrus fast.
Din sitter nå i den "norske" posisjonen. Er ikke og anbefale da momentet fra full kanne gjør at dette rister i filler bakplata eller kanna løsner.
Ser ut som du mangler den plate som jerrycannefeste skal tres igjennom også.

Norske forsvaret gjorde en del slike ting for og få på norsk vintertopp blant annet. Noe av det de gjorde var ikke så lurt.



Slik skal den sitte


Min side som Torfinn referte til.
http://home.online.no/~leela/

Er du interesert i og bli kvitt den ekstra gearkassen du skriver om?

Mvh Kenneth






#24 larslab

larslab

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 15 November 2010 - 21:08

Har en gamel willys jeep selv som har ståt ute i snø og vind i 40 år kansje. jeg har endelig oppdaget denne rustne sjønheten og jeg har funnet ut at jeg skall få jeepen ut på veiene og stiene igjen.
Men jeg har et litte broblem. jeg kann nesteng ingenting om bill og billmekking.
Jeg trenger dermed noen råd eller framgansmåter får og få den rustne sjønheten i stand igjen.

Hilsen willys elsker.
**

#25 MOE413

MOE413

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 15 November 2010 - 22:02

QUOTE(larslab @ 15 Nov 2010, 22:08) <{POST_SNAPBACK}>
Har en gamel willys jeep selv som har ståt ute i snø og vind i 40 år kansje. jeg har endelig oppdaget denne rustne sjønheten og jeg har funnet ut at jeg skall få jeepen ut på veiene og stiene igjen.
Men jeg har et litte broblem. jeg kann nesteng ingenting om bill og billmekking.
Jeg trenger dermed noen råd eller framgansmåter får og få den rustne sjønheten i stand igjen.

Hilsen willys elsker.
**


utrolig flott at folk vil ta vare på disse gamle krigerne, har et par selv og en GMC. vet man får tak i masse deler fra "depo moane" på kongsberg.

4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80

Mats Moe