Gå til innhold



Foto

Noen som har verktøy til låsebolten i diffen?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 21:45

Jeep grand cherokee 93 mod.

Skal skifte simring på bakalslingen, må ut med brytepinnen / låsebolten. Men denne har jo ikke noe vettug dimmensjon.

Hva brukes her, spesialverktøy?
Noen i Oslo området som har noe å låne bort?

#2 sws

sws

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 22:01

QUOTE(Chevy-LPG @ 7 Dec 2008, 22:45) <{POST_SNAPBACK}>
Jeep grand cherokee 93 mod.

Skal skifte simring på bakalslingen, må ut med brytepinnen / låsebolten. Men denne har jo ikke noe vettug dimmensjon.

Hva brukes her, spesialverktøy?
Noen i Oslo området som har noe å låne bort?


..Nå har ikke jeg bytte på 93´men på 89´XJ og 95´ZJ- Dana 35. Trengte ikke noe spess verktøy der. Skru av bakre X, 10mm. stor tang og pipe, så kommer mutteren på pinjong. Ta ut simring. Mulig du har annen patent på dette?..
..så sant du ikke driver på stikkakslingene da...
Splinten til låsepinnen får du ut med spiker. bankes fra førerside til høyre.
Ståle

Edited by sws, 07 December 2008 - 22:11.

..

#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 22:15

Stikkakslingen som skal ut ja...

#4 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 22:17

Han bytter nok på stikkakslinger, og da må man ut med cross pin, forå kunne få av c-clipsene. Cross pin er holdt på plass av det Chevy folket gjerne kaller brytepinne. Dette er en liten bolt med gjengeparti nærmest hodet. Bolten krever ikke noe spesialverktøy, annet en fastnøkkel i liten tomme dim. Jeg husker ikke dimm'en sånn i fartene, men i mm er den mellom 6 og 7 mm. Jeg har en liggende i verktøysettet, så jeg kan sjekke hvis behov, men jeg regner med at du finner den i ethvert fastnøkkel sett hvor du har små størrelser i tommer.

"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#5 sws

sws

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 22:26

QUOTE(Sætre @ 7 Dec 2008, 23:17) <{POST_SNAPBACK}>
Han bytter nok på stikkakslinger, og da må man ut med cross pin, forå kunne få av c-clipsene. Cross pin er holdt på plass av det Chevy folket gjerne kaller brytepinne. Dette er en liten bolt med gjengeparti nærmest hodet. Bolten krever ikke noe spesialverktøy, annet en fastnøkkel i liten tomme dim. Jeg husker ikke dimm'en sånn i fartene, men i mm er den mellom 6 og 7 mm. Jeg har en liggende i verktøysettet, så jeg kan sjekke hvis behov, men jeg regner med at du finner den i ethvert fastnøkkel sett hvor du har små størrelser i tommer.

Si!
Da er jeg også med!
Har faktisk sett bilder av dette når jeg tenker meg om. Byttet samme sim.- ringer på min 89´ men den er uten C-clip.
:-)

..

#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 22:29

Lignet mer torks aktig, men passet ikke. Kan det være forskjell på de som man får kjøpt i Norge kontra hva som sitt på bilen? Regner ikke med den har vært skiftet.

#7 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 22:53

Litt utdyping her:
Det ser ut som en "utvendig" torx, men det er en 12 kant, så ringenden av en fastnøkkel passer.
"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#8 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 23:07

Og når jeg får tenkt meg om, så demrer det at det er 1/4" size på den.
"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#9 85cj

85cj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 370 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 23:14

QUOTE(Sætre @ 7 Dec 2008, 23:07) <{POST_SNAPBACK}>
Og når jeg får tenkt meg om, så demrer det at det er 1/4" size på den.

Stemmer. Brukte den minste tommenøkkelen jeg fant på Biltema, 1/4¨.