Du kan kjøre på alle underlag. Hvor fort beltene slites kommer selvsagt ann på gummiblandingen, men så lenge du ikke kjører for mye på asfalt er det null problem å dra på tur over myra eller i et grustak.
Du kan jo tenke deg det grepet beltene bak har i forhold til de relativt "små" beltene du har framme. Blir nok en god del tyngre å svinge ja
Pass på å kjøre i lavgir hvis du merker at atv'n har høyt turtall i forhold til fart, eller at den ikke kommer opp i turtal (at den sliter).
Hvis du kan koble ut 4x4 så kan du godt gjøre dette, sparer drivstoff og det blir en mindre belastning på drivaksler og kryss.
Helst ikke ha full ratting med mye motstand på beltene, da erfarer du fort ei ødelagt drivknute.
Kost av all snø som ligger i/rundt mansjettene etter kjøring, så slipper du at snø smelter og trenger seg inn steder der vann er uønsket, for så å fryse igjen. Slike ting bidrar til drap på mansjetter.
Ellers vil jeg anbefale å kjenne på mansjettene som dekker drivknutene nesten hver gang du kjører. Sjekk at disse ikke er helt slappe, og at de ikke er oljete på utsiden. Hvis de det er det lekkasje på mansjettene som inneholder fult av gris (styggfeit olje). Oppdager du dette tidlig nok slipper du kansje unna med en ny mansjett til 200kr og en pose gris til 50-100kr, hvis ikke må du punge ut for ny drivknute og slite med å sette på denne.
Lykke til med beltekjøring

Knips noen bilder og legg ut, så vi får se beltene i action