Gå til innhold



Foto

Hva slags gjenger på mutter til nedre støtdemperfeste 1965 L3314 Volvo Felt??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Akebrett

Akebrett

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 22 January 2009 - 08:58

Som topic; hva slags gjenger er det på mutter på nedre støtdemperfeste bak på volvo felt?
Er det unc eller unf - gjenger, og hvilken størrelse og betegnelser?

Har mistet mutteren, og har vanskeligheter med å finne en ny som passer. rolleyes.gif

#2 Hilmar 2

Hilmar 2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 22 January 2009 - 15:30

Mutter, sekskant
"M12X1,25 , 2B, Stål , ZN"

Altså en M12 mutter med 1,25 gjenger wink.gif

Samme mutter oppe!


H
Hilmar. 17 år fra Drøbak med Slepebåt og Volvo Felt, det er vel ikke dårlig det vel? synes ikke det er så ille jeg......

#3 Akebrett

Akebrett

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 23 January 2009 - 11:23

QUOTE(Hilmar 2 @ 22 Jan 2009, 15:30) <{POST_SNAPBACK}>
Mutter, sekskant
"M12X1,25 , 2B, Stål , ZN"

Altså en M12 mutter med 1,25 gjenger wink.gif

Samme mutter oppe!


H


Hjertelig takk smile.gif

Er forvirrende med alt metrisk og tommer om hverandre på disse bilene. Har ikke skrudd stort på den enda heller, så er litt "grønn" tongue.gif

Har du forresten byttet foringer i opphenget til de bakre bladfjørene før? Noen triks eller ting man bør tenke over, eller er det bare plankekjøring?

#4 Hilmar 2

Hilmar 2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 23 January 2009 - 13:22

Nei har hatt bilen siden oktober og har inngen antydning til slitasje. Understellsbehandling og en del nytt på El anlegget står nok for tur nå...
Anbefaler deg og skaffe dele katalogene til felten. Der står alle din og hvordan alt sitter sammen smile.gif Når jeg lurer på noe slår jeg bare opp..

Edited by Hilmar 2, 23 January 2009 - 13:28.

Hilmar. 17 år fra Drøbak med Slepebåt og Volvo Felt, det er vel ikke dårlig det vel? synes ikke det er så ille jeg......

#5 Akebrett

Akebrett

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 24 January 2009 - 11:02

QUOTE(Hilmar 2 @ 23 Jan 2009, 13:22) <{POST_SNAPBACK}>
Nei har hatt bilen siden oktober og har inngen antydning til slitasje. Understellsbehandling og en del nytt på El anlegget står nok for tur nå...
Anbefaler deg og skaffe dele katalogene til felten. Der står alle din og hvordan alt sitter sammen smile.gif Når jeg lurer på noe slår jeg bare opp..


Har ikke merket noe slitasje jeg heller, men han som tok eu-kontroll var så sær, så jeg tror han bare fant det på. Er ikke noe slakk der hvertfall.
Hvor kan man skaffe seg denne katalogen da? Har de den hos Teigen?

#6 Hilmar 2

Hilmar 2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 24 January 2009 - 12:27

Delekataloger Volvo Felt, Anbefaler deg å få tak i verkstedshåndbok også smile.gif Ja på EU finner dem mye rart. Jeg må bytte Dekk Før jeg skal dit.. Tør ikke noe annet huh.gif
Hilmar. 17 år fra Drøbak med Slepebåt og Volvo Felt, det er vel ikke dårlig det vel? synes ikke det er så ille jeg......