Gå til innhold



Foto

heving av patrol


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
35 replies to this topic

#21 RBK

RBK

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

mener jeg lest på en garasje her at det var en patrol som var godkjent med akslingene under fjærene.. mulig jeg tar feil. så det skal no ikke være umulig da. også har jeg enda et spørsmål:
noen som vet hvordan det er å få godkjent 3.3 td i kort patrol:wtf:
så at det var 3.3 i din highwaypatrol. er den godkjennt:wtf:

#22 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

Ikke noe panhardstag på min patrol. Er jo ikke behov for det på MK/MQ bare GQ og modeller etter som har det skulle jeg tru.

Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045

#23 keiber

keiber

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

Har Patrol 160 Panhard-stag, trodde det var for den spiralfjærede utgaven, holder ikke det staget akselen fast sideveis, slik at den ikke vandrer sideveis.
Min patrol har nå bare to bladfjærer og krengingshammeren som holder på plass akselen.

Man trenger vell en annen pitmannarm som stikker lengre ned (den armen som står på styresnekkas aksel). Eller hva? Da beholder man styregeometrien rett.

Offroadhilsen fra Keith B

#24 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 25 February 2004 - 00:00

Når det gjelder SOA ombygging. Kjører den som godkjenner seg en tur også, slik styring kontroleres og sjekker at det ikke oppstår fjær "wrapping"(go'norsk)wtf.gif.

Praktiseres regelen med at en pen sveis er en god sveis:wtf:

Skulle hatt et par BT ansatte til å svare på detta.

Har jo et ekstra akselsett.....tenke...SOA...smile.gif

Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045

#25 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 25 February 2004 - 00:00

Lettere å få godkjent bilen hvis du bruker kombinasjonen nye fjærer (som det følger TUV-papirer på) og bodylift. Tilsynet i trondheim er vel et av mest kompetente på slike ting..

Å legge akslingene under fjærene er en del jobb.du må sveise på nye anleggsflater for fjærene + bygge om styrestaget slik at det ligger parallelt med panhardstaget.
Vanskeligere å få godkjent pga sveisinga som du på en eller annen måte må bevise er god nok...smile.gif

Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

#26 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 24 February 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">j**eli tøff den røde. kunne tenkt meg noe som den.
Men får vel nøye seg med 35"... i første omgang i hvertfall:)
Men er det ingen som har prøvd å flytte akslingene , og vet mere om det:wtf:


<i><div align="right">Opprinnelig postet av RBK</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
hvordan er det med å få godkjent 35-45 tommers dekk på en bil man skal ha skilt på? å bruke på veien..?

#27 RBK

RBK

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 24 February 2004 - 00:00

j**eli tøff den røde. kunne tenkt meg noe som den.
Men får vel nøye seg med 35"... i første omgang i hvertfall:)
Men er det ingen som har prøvd å flytte akslingene , og vet mere om det:wtf:

#28 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 23 February 2004 - 00:00




Fant et til liggende. Bilen går i trondheims området. sjekk ut trøndergarasjen på garasjeforumet, der vet de vel mer om den.

Veldi feit patrol!! Vurderer sterkt å bytte ut Y60'n til en kort k160 og bygge opp noie lignende...wink.gif

Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

#29 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 February 2004 - 00:00

Y60-Hans

Finnes det flere bilder (gjerne fra siden) på den røde 39" Patrolen?cool.gif
Må være den mest påkosta 160Hardtop i landet med skilt?

#30 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

HEHE! Du skjønner det at jeg har en lei tendens til å lagre bildene jeg finner av fete,tøffe,pussige,sære,ombygde,osv biler!

Har du tenkt å selge Y60'n? Mener jeg så det på et emne her et sted?


Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

#31 RBK

RBK

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 11 March 2004 - 00:00

Nå er 35" dekk bestillt:D

#32 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 15 March 2004 - 00:00

TØFFFFT!!tongue.gif

Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

#33 RBK

RBK

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

nå er 35" dekk montert.smile.gif
har ikke skjert noe i skjermene enda.( det går bra å kjøre på vei og jeg har kjørt litt offroad og det har ikke subbet no særlig)
det jeg da lurte på var om det er 2" som er maks bodylift på en kort patrol?

#34 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

hva slags 35' og hva slags felg(bredde og innpress)????

En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...

#35 RBK

RBK

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

35x12,5x15 mud terrain på 10x15 felg,inpresset er jeg ikke helt sikker på.. di stikker ca 10 cm utenfor skjermen.

#36 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

3" er vel ganske maks hvis du bruker gummiklosser.

Over 3" begynner det å bli mere omstendig med forlenging av ditt
og datt også må du sannsynligvis feste karosseriet til ramma med mer
enn bare skruene på karosserifesta...

Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!