Jahr`s garasje. SJ og Lux Mk1
Posted 05 July 2009 - 20:21
Posted 06 July 2009 - 07:26
Ser ut som et pent prosjekt dette! Artig når det taas fra bunnen av med ramme og alt

Hvordan er den syrebehandlinga av ramma? Bad?
Mye jobb med karosseriet?
Edited by PzKpfw, 06 July 2009 - 07:27.
Posted 08 July 2009 - 06:03

Posted 20 July 2009 - 22:08
Posted 21 July 2009 - 12:08

Høres brukbart ut ja

Er ikke så alvorlig det! Verd det når du får en helt rein bil etterpå! Regner med at han grunner hytta før du får den igjen?
Posted 21 July 2009 - 20:14

Er ikke så alvorlig det! Verd det når du får en helt rein bil etterpå! Regner med at han grunner hytta før du får den igjen?
var litt pes med di hytte festene ja men tror jeg fikk det til sånn nogelunde. Er digg med reint karosseri ja. tenkte jeg skulle grunne det selv. er litt opprettings arbe som må til så tenkte å ta det før jeg lakker. men får se. hva er det dere anbefaler som grunnding?
Posted 22 July 2009 - 00:27
Posted 22 July 2009 - 08:36
må nok det ja... tenkte på syregrunning eller epoxy.
Posted 22 July 2009 - 19:28
Hvor mye er det som sandblåses for den summen?
Problemet med sandblåsing er jo at om en er forsiktig får en det aldri reint, det tar ufattelig lang tid. Og om en kjører på litt så det går rimelig kjappt så har det utrolig lett for å slå seg på grunn av varmgang.
Men er det skikkelig sandblåst så er det reint og da er det bare å få dekket over fort som f.
Jeg vil anbefale under bilen i alle fall å bruke syregrunning og så to gode lag med sinkspray og så toppstrøk med grunning før du legger på lakk. Da tåler det mye også. Bare husk at syregrunning må stå lenge og herde før du kan spraye noe på det ellers får du problemer med at det gasser. Det etser seg på en måte litt inn i stålet.
Jeg har lagt epoxy på ei ramme og det er jeg lit skeptisk til. Det sitter godt men det virker ikke som om det tåler så mye. Neste ramme kommer jeg til å sandblåse og så varmgalvanisere før jeg sprayer et lag med sinkspray som jeg bruker som underlag for grunning og så lakk.
Posted 22 July 2009 - 22:08
Problemet med sandblåsing er jo at om en er forsiktig får en det aldri reint, det tar ufattelig lang tid. Og om en kjører på litt så det går rimelig kjappt så har det utrolig lett for å slå seg på grunn av varmgang.
Men er det skikkelig sandblåst så er det reint og da er det bare å få dekket over fort som f.
Jeg vil anbefale under bilen i alle fall å bruke syregrunning og så to gode lag med sinkspray og så toppstrøk med grunning før du legger på lakk. Da tåler det mye også. Bare husk at syregrunning må stå lenge og herde før du kan spraye noe på det ellers får du problemer med at det gasser. Det etser seg på en måte litt inn i stålet.
Jeg har lagt epoxy på ei ramme og det er jeg lit skeptisk til. Det sitter godt men det virker ikke som om det tåler så mye. Neste ramme kommer jeg til å sandblåse og så varmgalvanisere før jeg sprayer et lag med sinkspray som jeg bruker som underlag for grunning og så lakk.
Hei for den summen er det hele hytta inne og ute... han jeg skal bruke sandblåser det meste. rammer, lastebiler. osv. vet ikke hva han bruker men regner med at han vet hva han skal bruke ettersom han jobber med det. tror det er syregrunning jeg går for også. men du sier varme galv er ikke dette litt ugunstig ettersom ramma vrir seg så det kan jo oppstå sprekker og da vil det jo samle seg vann der så det begynner å ruste under galven?? ble fra rådet dette på det sterkeste når jeg pusset opp ramma der brukte jeg syregrunning.
takker for opplysningene..

Edited by harry_jahr, 03 August 2009 - 11:56.
Posted 22 August 2009 - 20:28

Posted 06 September 2009 - 12:28

Fått til taket da?
Posted 08 September 2009 - 17:52

Posted 27 October 2009 - 23:12

Posted 28 October 2009 - 17:58

Posted 28 October 2009 - 21:51

Se nå å få lagt ut bilder da mann!!!Det er langt fra Spydeberg til hakkebakk! Beisa sjøl?
Posted 29 October 2009 - 19:47

Posted 22 November 2009 - 20:37

Faen meg laaange uker i hakkebakkeskogen!